kilik_02 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hei kanske feil forum.. Mitt system, : Intel core 2 x6800 @ 3,7 luft - Asus p5b deluxe - 4gb geil @ 1010mzh - 600w - 8800gts 640 @ 670/2050 Jeg kjøpte meg Windows XP x64 editon fordi jeg ville få utnytta mine 4gb ram.. men det vises fortsatt at jeg har 2,9gb ram, noe som er veldig rart. jeg har skjekka at alle brikkene funker og alt, feks i cpuz står det at jeg har 4gb ram. Men i systeminf i windows etc. der står det 2,9gb ram. En venn av meg har 4gb og akkurat samme windows og for han vises det at han har 4gb ram. H Hvorfor vises ikke dette hos meg `? får jeg utnytta all rammen fordi om det ikke vises? Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 En mulighet at det er en sær BIOS innstilling eller noe. (ren gjetting fra min side..) Sjekk hvor mye biosen ser av minnet ditt. Dette vil fortelle deg om problemet ligger med biosen eller med brikkene selv.. Sjekk hovedkort manualen evnt leverandørens forumsider eller noe.. Googlet litt, og fant denne tråden. http://www.ocforums.com/showthread.php?p=4666776 Virker som de har lignende problem som deg.. Lenke til kommentar
Vamp069 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Lol! jeg har samme problem. Du har sikker samme HK og. MSI neo type.. hos jeg viser det at heg har 3.49999 gb ram. Får oppdatere bios når jeg gidder.Løser ikke det problemet er det fram med gråkruttet. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Lol! jeg har samme problem. Du har sikker samme HK og. MSI neo type.. hos jeg viser det at heg har 3.49999 gb ram. Får oppdatere bios når jeg gidder.Løser ikke det problemet er det fram med gråkruttet. 9570460[/snapback] det er fordi du har 32 bit windows... home editon har max grense på 3,5gb ram, mens jeg hadde mediasenterdrittediton som støtta max 2,9gbram... men nå har jeg 64bit xp Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 En mulighet at det er en sær BIOS innstilling eller noe. (ren gjetting fra min side..) Sjekk hvor mye biosen ser av minnet ditt. Dette vil fortelle deg om problemet ligger med biosen eller med brikkene selv.. Sjekk hovedkort manualen evnt leverandørens forumsider eller noe.. Googlet litt, og fant denne tråden. http://www.ocforums.com/showthread.php?p=4666776 Virker som de har lignende problem som deg.. 9570321[/snapback] men tror du jeg får utnytta rammen fordi om det ikke vises 4gb ram? Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Tror ikke du får brukt all minne hvis det ikke vises. Windows/bios viser minne som er tilgjengelig for den å bruke, dvs addressere Du er ikke alene heller virker det som. Står noe i den tråden jeg la med om noe memory swap greier siden noe av minnet brukes til å addressere hardware eller noe slikt... Burde være noen som har peil her på forumet ihvertfall. Send en mail til hovekortleverandøren, evnt sjekk forumet der. Sjekk tråden jeg la ved. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 hvis det er til noe hjelp, her vises det at jeg har 4gb ram, og på cpuz der vises det at det er ram i alle slotsa og at alle virker.. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har enda ikke løst probleme mitt! har prøvd å resette bios å kjøre default men hjalp ikke. Hjelp? Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har enda ikke løst probleme mitt! har prøvd å resette bios å kjøre default men hjalp ikke. Hjelp? Har du prøvd den siste bios oppdateringen som finnes for hovedkortet ditt ? Lenke til kommentar
Toad Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Enable Memory Remapping i bios? Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Har enda ikke løst probleme mitt! har prøvd å resette bios å kjøre default men hjalp ikke. Hjelp? Har du prøvd den siste bios oppdateringen som finnes for hovedkortet ditt ? Tusen takk! det funka nå :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå