Fritz0r Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Bilder er lekket på nettet av den kommende Honda Fit (Jazz i USA/EU) Fit blir noe lengre 3,900 mm og 1,695 mm bred (+55 mm lengre og +20 mm bredere enn forrgjengeren) akselavstanden 2,500 mm er 50 mm lengre Motor alternativ: 1.3L i-VTEC m. 98 hester @ 6,000 rpm og max torque på 13.2 kgm @ 4,500 Diesel: 86 hester og 12.1 kgm for 1.3L iDSi motoren RS utgave [Road Sailing] - 1.5L i-VTEC m. 118 hester @ 6,300 rpm og max torque of 14.9 kgm @ 4.800 rpm **Oppdatering 26.11.2007 Da har bilen tatt en storeslem, lille Honda Fit er Car of the year - Japan, kåringen ble gjort av 60 motorjournalister, og bilen vant over andre kjemper som Infinity Skyline, Nissan GT-R, LanEvo X og Impreza. ***Oppdatering 22.02.2008 Honda Fit kommer til og få sin debut i USA på New York Autoshow. USA versjonen kommer med bare 1.5L i-VTEC som motorvalg. Kilde med bilder: http://carscoop.blogspot.com/2007/09/2008-...images-hit.html *Edit: Oppdatert med Specs og flere bilder http://www.thetorquereport.com/2007/09/mor...s_of_the_a.html **Edit2: Er litt rot her noe sted, ene artikkelen kaller dette 2008 utgaven, den andre for 2009 utgaven...derav 2008/2009 utgave i topic.. ***Edit3: Fit er sluppet i Japan, kalles her Honda Fit 2008, og blir over nyåret sluppet i USA som Honda Jazz 2009 Link til oppdatere nyheter: http://www.thetorquereport.com/2007/10/200...ially_rele.html ****Edit4: Car of the year news: http://www.egmcartech.com/2007/11/21/new-h...the-year-award/ *****Edit5: Kilde for 22.02.2008 oppdateringen samt flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2008/02/all...t_is_going.html Endret 22. februar 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Oppdaterte specs: Here are some of the changes and specs for the all-new subcompact: -Windshield moved forward by 4.7 inches to give the interior a more spacious feel -Wheelbase stretched 2 inches to 98.4 inches -Length increases by 2.2 inches to 153.5 inches -Width increases 0.8 inches -Cargo capacity increases by 1.5 cubic feet to 14.5 -The larger Fit is weighs only 22 pounds more than the last generation -The 1.5L engine offered in the US gets 9 more horsepower to 118 and torque moves up 21 lb-ft to 107 -New optional sky roof -Honda plans to increase production for the US market to 70,000 due to increased demand -The all-new Fit will reach the US by the end of 2008 Review av 2008/2009 Honda Fit / Jazz http://www.edmunds.com/apps/vdpcontainers/.../pageNumber=1#1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ser veldig fin ut denna, blir spennende hva prisen for diesel utgaven og hva slags utstyr som blir å finne i denne her i Norge. Ellers er jo dagens Jazz fin. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 artikkelen er oppdatert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Virker som om Mugen skal selge en "Beefed up" versjon av både 1.3 og 1.5L versjonen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=851040 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Main story oppdatert. - Fit kåret til Car of the year - Japan. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Artikkel oppdatert, US info lagt til. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 mye finer enn den som er nå! men den så alt for oppblåst ut... Interiøret var ikke lekkert i det heletatt.. så ut som en Buddy... x) Alt for enkel bil... spør du/dere meg, syntes jeg ikke de legger noe skjel i den! det er akkuratt som om de lager den bare for å lage den... akkuratt som om de kjeder seg... den er alså alt for enkel! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 mye finer enn den som er nå! men den så alt for oppblåst ut... Interiøret var ikke lekkert i det heletatt.. så ut som en Buddy... x) Alt for enkel bil... spør du/dere meg, syntes jeg ikke de legger noe skjel i den! det er akkuratt som om de lager den bare for å lage den... akkuratt som om de kjeder seg... den er alså alt for enkel! Den er laget for å tjene penger, ikke for å framprovosere harmoni og fine følelser. Ikke mange japsebiler som faller under den siste. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 mye finer enn den som er nå! men den så alt for oppblåst ut... Interiøret var ikke lekkert i det heletatt.. så ut som en Buddy... x) Alt for enkel bil... spør du/dere meg, syntes jeg ikke de legger noe skjel i den! det er akkuratt som om de lager den bare for å lage den... akkuratt som om de kjeder seg... den er alså alt for enkel! Den er laget for å tjene penger, ikke for å framprovosere harmoni og fine følelser. Ikke mange japsebiler som faller under den siste. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) De hadde tjent mer om de la litt mer i bilen.. jeg har sittet i baksete på en slik, og et kalles en krakk/benk! Uten noe under... som rett og slett er stein har... Edit: bilder... Endret 22. februar 2008 av Carman Lenke til kommentar
trra Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Du snakker om forrige generasjon, ikke den nye. Den nye får vel ikke denne typen seter? Har lest at den kun kommer med den gamle 1,4literen i Norge, stemmer det? Og ikke salg før i 2009 Her. Endret 1. mars 2008 av trra Lenke til kommentar
Carman Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 det jeg mener er at om de hadde lakt mer i bilen, hadde de solgt mere også... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 det jeg mener er at om de hadde lakt mer i bilen, hadde de solgt mere også... Det er jo en billigbil, og da må man ofte leve med harde seter. Hadde de lagt mye mer i bilen, så hadde den selvfølgelig blitt dyrere, og da kan man jo heller kjøpe en dyrere bil med bedre seter om det er det man vil ha. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 hvis den hadde blitt 30-50 tusen dyrere, fordi de hadde gjort den kulere/bedre, både interiør og karroseri, hadde flere kjøpt den... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 hvis den hadde blitt 30-50 tusen dyrere, fordi de hadde gjort den kulere/bedre, både interiør og karroseri, hadde flere kjøpt den... Nei, 30-50.000 er mye mer. Denne bilen selges til folk som vil ha en bil som går fra a-b med litt plass, ofte eldre. 50.000kr er mye peng for en som vil ha en helt enkel bil. Tror ikke mitsubishi har tenkt for lite om hva de skal ha i denne bilen og hva de ikke skal ha. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tror ikke mitsubishi har tenkt for lite om hva de skal ha i denne bilen og hva de ikke skal ha. Honda. Du mener vel Honda. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tror ikke mitsubishi har tenkt for lite om hva de skal ha i denne bilen og hva de ikke skal ha. Honda. Du mener vel Honda. Ja beklager, satt å leste om nye Evo X rett før så ble opphengt i mitsubishi. Såklart mente jeg Honda, my bad. Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) hvis den hadde blitt 30-50 tusen dyrere, fordi de hadde gjort den kulere/bedre, både interiør og karroseri, hadde flere kjøpt den... Hadde den kostet så mye mer så havner den i et prisområde hvor du kan få kjøp en god del større biler, f.eks Skoda Fabia STV, Octavia Tour, Kia ceed osv. Endret 3. mars 2008 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå