Gå til innhold

Store forskjeller på lister i IE og FF..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker i forhold til bug #1 (som IKKE ser fin ut i IE7 her, driver du med Conditional Comments?) er IE double float margin. Uten å ha sett noe på CSS.

 

#2: Her trenger du egentlig ikke annet enn en uordnet liste med en li for hver a. Sett display: block; på lenkene, padding, bakgrunnsbilde, ekstra padding fra venstre pga bakgrunnsbildet, eventuelt en strong som du setter større tekststørrelse på for å style 'overskrifta' (du kan ikke hive inn blokkelementer som hN i en a)... Er ikke så veldig vanskelig. :)

Lenke til kommentar

Ja jeg leste det etterpå og tenkte kanskje han skal ha den helt nederst. Satt og tenkte ut en løsning på det også men du var litt raskere enn meg... :)

 

Men siden ser da lik ut for meg i IE 7 og Opera. :hmm:

 

EDIT: Er det meningen at hoveren skal være så bred som den er på menyen? Den når jo helt bort til innholdet på siden.

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Ifølge guiden din, Haraldson, så skal det være en margin på et element med float som gir feilen. Det stemte rimelig bra. :)

Slang på en display: inline; og håper at det nå har løst seg.

 

Pga at IE7 allerede finnes på maskinen har jeg ikke mulighet til å sjekke selv. Noen snille sjeler der ute? ;)

 

Når det gjelder menyen og :hoveren du snakket om, kimthoma, så var det en åpenbar feil. Den er rettet nå.

 

Haraldon @ Har ikke fikset noe for IE7. Så vidt jeg vet, så tar ikke IE7 ibruk !important;?

 

Takker for hjelp hittil.

Lenke til kommentar

NB. Problemet ovenfor er ikke gjeldene.

 

Har støtt på et nytt problem nå. Det ser ut som IE7 og FF tolker lister heeelt forskjellig. FF har satt en venstremargin på alle lister, noe jeg har korrigert med negativ margin. Problemet er at IE ikke har noe venstremargin og derfor havner den nevnte negative margin til venstre for der jeg vil ha den.

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor dette skjer. Er rimelig fortvilt nå. Noen tips? :dontgetit:

Endret av Sono
Lenke til kommentar
Edit: *Løst*

 

Skjønner egentlig ikke at det er mulig. Er alltid den første koden jeg putter i et prosjekt, men leste en artikkel om at dette hadde en del å si på lastetiden, så fjernet den. Glemte selvsagt å legge til den alternative løsningen.  :no:

9563171[/snapback]

 

Du mener du har lest en artikkel der noen mener

* {margin: 0; padding: 0; }

gjør at siden tar lenger tid å laste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...