simsimi Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 jeg skal formatere PC-en min, men når jeg trykker: installer windows xp kommer det opp: kontroller at harddiskene er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. (har en SATA-disk) (greier heller ikke å installere drivere i selve xp) Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 har du rørt noe i bios?? foreksempel use default settings eller noe sånt? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Du skal kunne trykke F6 eller no slikt når xp installasjonen driver å laster inn filer. Da kan du laste opp driverne fra en diskett som sikkert fulgte med hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 jeg har ikke fått noen diskett fra hovedkortet. og jeg tror ikke jeg har gjort noe i biosen heller Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Har du sett om disken er funnet i bios? Hvis ikke kan det jo være noen løse ledninger. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 finner disken i bios. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) *uaktuelt nå* Endret 19. september 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 jeg har en diskett som jeg har fått av en venn som formaterte PC-en min sist gang. det står bootdisk windows xp. (hvis det har noe å si) har prøvd å trykke f6 som Mevon sa, men den finner ikke disketten. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvilket hovedkort har du? Mulig du kan finner de sata raid driverne du trenger på hjemmesiden til hovedkort produsenten og så legge dem på en diskett og bruke den under installasjonen. Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 har faktisk lastet ned en sata driver, men har ikke tenkt på å legge den inn på en diskett! skal prøve det! Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 PC-en finner ingen av diskene! :\ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 har du lagt inn riktige filer? hovedfila er vel en .exe-fil som du må pakke ut så du får en makedisk-fil + masse dokumentasjon Lenke til kommentar
jangi Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 har du hat vista på PC-en? altså kameraten min skulle formatere en vista pc til xp. vi fant ikke harddisken vi heller, men vi gikk in i bios og deaktiverte sata2 inngangen for det støttet ikke xp. starta på nytt fant hardisken, men hardisken fikk litt mindre effect da. men det funker Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 jeg har aldri hatt vista på denne PC-en før. men altså når jeg går inn på min datamaskin så trykker jeg: 3,5-tommers diskett (A:) så kommer det opp: sett in disk i stasjon A:. noen forslag?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har du brukt et makedisk-program til den eller har du bare kopiert inn filen du lasta ned? Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 ingen av delene. disketten jeg har puttet inn i PC-en er tom! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Et tips: Legg noe inn på disketten, f.eks. driveren til sata/raid-kontrolleren Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 hadde jo tenkt til det, men PC-en finner ikke disketten i det hele tatt. så jeg får ikke lagt noe inn på den! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Åja. tenkte feil jeg da. Går det å trykke andre musetast på a: - formater? Lenke til kommentar
simsimi Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 prøvde, men det kom opp: det er ingen diskett i stasjon A. sett inn en diskett, og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå