Gå til innhold

problem med vista(?), 50% bruk av prosessoren!

Anbefalte innlegg

Hallo!

Det har seg sånn at jeg for en uke siden kjøpte meg en bærbare med vista premium.

har også postet i en annen tråd, men fikk ikke noe repons, så prøver meg her.

1)

når jeg slår på PC-en så funker musa i ca. 10 sekunder etter oppstart (på skrivebordet), men etter det så slutter alt å virke. Tastaturet funker ikke, tocu pad'en funker ikke, eksterne musa funker ikke og heller ikke min eksterne HDD. Har tatt ut ledningen ut og inn flere ganger.

Men skrivebordet er der. Nesten sikker på at det er vista som står bak detta!

edit: måtte bare vente kjempe lenge etter oppstart...nå funker alt.

Men np lagget til og med kabal 0.o

edit: PC-en bruker HELE tiden over 50% av prossesorbruken.....prosseson heter: system

Noe jeg kan gjøre?

2)

er det noen som har opplev at PC-en bare henger seg opp etter oppstart? går skikkelig treigt! og prøver du å gjøre noe stopper PC-en helt og lager pipielyder fra selve PC-en....altså kan ikke slå av lyden.

Har skjedd flere ganger med meg.

Er det bare jeg som er så uheldig?

Hvordan formatere jeg PC-en uten alt med acer programvaren, og slik at alt funker som det skal.

Vista kan da ikke være så dårlig? har prøvde å få PC-en til å virke i 1.5timer, men PC-en henger seg opp etter oppstart, sånn ca. 1-30 sekunder. Har avg antivirus. kan jeg ha fått virus? har ikke noe spyware fjenere....rekker jo ikke å komme inn på internett nå jo :S

edit: hvordan kan jeg bestemme hvilke programmer jeg vil at skal starte ved oppstart?

edit: Nå funka faktisk PC-en i over 5 minutter! slo på winamp og sjekka task manager(?) og så at prossesorbruken var 100%. WTF?

var bare e-manager(acer programvare) og winamp som var oppe og gikk!

3)

er det noen andre som har en prosess som heter "system" opp og går? den bruker i hvert fall 50% av prosessorbruken å min. beskrivelse: NT kernel & system. får ikke slått av den heller.

Må først trykke på "vis prosessor for alle brukere", uansett om jeg bare har en bruker.

Mange av spørsmålene er samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...