Gå til innhold

Stakkars unger- gale foreldre


Khaya Ivorensis

Anbefalte innlegg

Sitter i timen på skolen og leser gjennom "snartmamma.com" sitt forum. Der er det mødre fra hele landet som diskuterer navn; hva barna deres heter,og hva deres neste barn skal hete.

 

Greit nok i grunn, men... hva slags syke syke mennesker kaller ungen sin STORM? Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?!

 

Hvor går grensene for hva man kan kalle ungen sin? Kan man gå frem og si at "han skal hete Peidor?" Krotpein, Dorgeir, Sote, Rotor, Hjasbein, Fjell, Tak, Talg, Ler, Keser eller rett og slett bare Bord?

 

Takk, kjære mor, for at du ga meg et normalt navn :love:

 

EDIT: Oppdatering og fjerning av skrivefeil

Endret av Erlend_G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har møtt en som het Skule. Nå er det vel ikke lov å kalle barna sine for Bjørn, Varg og slikt lenger - siden det er dyrenavn.

 

Jeg kan komme på mange syke navn jeg, Erlend er ett av dem. Hva i svarte skal det bety liksom? Det er ikke sykt å gi ungen sin ett navn som ikke er "mainstream", men du trenger ikke å gi ungen ett navn som du vet kommer til å føre til mobbing heller.

 

Ett eksempel på dette kan jo være Gitte.

 

Det er lov å tenke seg litt om, men det er værre når du tenker på hva enkelte kjendiser i utlandet kaller barna sine. Der har du mobbeoffernavn der, men de ungene kommer sannsynligvis til å ha så mange penger at de bare kjøper seg venner.

Lenke til kommentar

Ikke lov å kalle ungen sin Bjørn? Det er vel lov, kan ikke se noe slikt ang. dyrenavn på Lovdata i alle fall. Broren min heter Bjørn, likeså titusenvis av nordmenn, så synes ikke akkurat det navnet er noe merkelig. Men noen av navnene trådstarter lister opp er jo veldig uvanlige, og jeg er enig i at man kan finne på noe annet enn akkurat noen av dem.

 

Her kan man forresten slå opp navn og se betydningen deres.

 

http://www.norskenavn.no/navn.php

Lenke til kommentar
Ikke lov å kalle ungen sin Bjørn?  Det er vel lov, kan ikke se noe slikt ang. dyrenavn på Lovdata i alle fall. Broren min heter Bjørn, likeså titusenvis av nordmenn, så synes ikke akkurat det navnet er noe merkelig.  Men noen av navnene trådstarter lister opp er jo veldig uvanlige, og jeg er enig i at man kan finne på noe annet enn akkurat noen av dem.

 

Her kan man forresten slå opp navn og se betydningen deres.

 

http://www.norskenavn.no/navn.php

9511431[/snapback]

 

 

Det er kommet nye regler, vet ikke hvor reglene om navn står, men så vidt jeg husker så er det ikke lov lenger å gi ungene sine navn på dyr. Tenk om nabogutten hadde hett Slange, Hund, Katt, Sau eller Gås. Jeg har hørt om noen i Norge som kalte sin nyfødte for Arven. (Fritt etter Ringenes Herre.)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er lov å tenke seg litt om, men det er værre når du tenker på hva enkelte kjendiser i utlandet kaller barna sine. Der har du mobbeoffernavn der, men de ungene kommer sannsynligvis til å ha så mange penger at de bare kjøper seg venner.

9511343[/snapback]

 

Sannsynligheten for at de noen gang vil oppleve mobbing er vel minimal ...?

Tror du ikke heller at mange av disse outrerte navnevalgene kan like gjerne være en del av strategien med å bygge fremtidige artister.

 

Hørt om mange store artister som heter Erlend?

:cool:

Lenke til kommentar
Ikke lov å kalle ungen sin Bjørn?  Det er vel lov, kan ikke se noe slikt ang. dyrenavn på Lovdata i alle fall. Broren min heter Bjørn, likeså titusenvis av nordmenn, så synes ikke akkurat det navnet er noe merkelig.   Men noen av navnene trådstarter lister opp er jo veldig uvanlige, og jeg er enig i at man kan finne på noe annet enn akkurat noen av dem.

 

Her kan man forresten slå opp navn og se betydningen deres.

 

http://www.norskenavn.no/navn.php

9511431[/snapback]

 

 

Det er kommet nye regler, vet ikke hvor reglene om navn står, men så vidt jeg husker så er det ikke lov lenger å gi ungene sine navn på dyr. Tenk om nabogutten hadde hett Slange, Hund, Katt, Sau eller Gås. Jeg har hørt om noen i Norge som kalte sin nyfødte for Arven. (Fritt etter Ringenes Herre.)

9511470[/snapback]

 

Jeg leste også i avisen for noen år siden at det ikke skulle være lov å bruke dyrenavn som bjørn lenger, men det virker ikke som noen bryr seg veldig om det. Det er ivhertfall registrert 50 stk i 2006..

 

 

Det her er tallene for hvor mange som ble registrert med navnet bjørn de siste årene. Du finner dem her http://www.ssb.no/navn/ hvis du trykker på Gutters første fornavn, 1997 - 2006

 

2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997

BJØRN 50 54 79 69 77 90 102 109 125 153

 

Marvin

Lenke til kommentar

 

Det er lov å tenke seg litt om, men det er værre når du tenker på hva enkelte kjendiser i utlandet kaller barna sine. Der har du mobbeoffernavn der, men de ungene kommer sannsynligvis til å ha så mange penger at de bare kjøper seg venner.

9511343[/snapback]

 

Sannsynligheten for at de noen gang vil oppleve mobbing er vel minimal ...?

Tror du ikke heller at mange av disse outrerte navnevalgene kan like gjerne være en del av strategien med å bygge fremtidige artister.

 

Hørt om mange store artister som heter Erlend?

:cool:

9512303[/snapback]

 

Artist og artist fru Blom, Erlend Loe er jo ett eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med Ole Johnny Ronny Reidar? Ja, det er faktisk en i ei bygd litt borti her som heter det. No shit.

9511960[/snapback]

Ja, han og Odd Kåre Harry Lars. Er det ikke bare en myte?

 

Skal kalle ungen min Snabel jeg, uansett kjønn.

9512450[/snapback]

 

Her får du et bedre forslag helt gratis: Snabelfanten hvis det blir en gutt, og Snabelfetta hvis det blir ei jente. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...