ekl1tz Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Som emnetittelen sier har jeg fått 3 røde ringer på min xbox360. Jeg har prøvd "håndduk-trikset" 3 ganger. Hver gang kjører den noen sekunder, så blir skjermen full av prikker også går den i frys modus, når jeg restarter igjen tilbake på 3 røde. Jeg har nå åpnet hele dritten, men finner ingen synlige feil (vet heller ikke hva jeg skal se etter). Synes GPU/CPU så litt mistenkelige ut, kan det være her feilen ligger? Error koden er 1020 (uknown hardware error) ; literally means the console does not know what is wrong. Possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips) Bilder: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Undersida av den ene kjøleribba Undersida av den andre kjøleribba CPU GPU Hovedkortet Det er ikke garanti på den lengre uansett, defor åpnet jeg den. Endret 15. september 2007 av ekl1tz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Tok noen nye bilder jeg Laster opp straks Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 3 røde ringer betyr harware feil og må sendes inn på rep til microsoft. Spørs om ikke det var dumt å åpne maskina da du mister garantien...... Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 3 røde ringer betyr harware feil og må sendes inn på rep til microsoft.Spørs om ikke det var dumt å åpne maskina da du mister garantien...... 9500262[/snapback] Fant litt info her angående error-koder: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=717200 Og garanti er det ikke på den uansett, så np. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Tipper dårlig eller brutt kontakt mellom en eller flere loddepunkter til GPU eller CPU. Mest sannsynligvis GPU. Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ser ut som det er brukt vel mye kjølepasta på GPU og CPU Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 "Jeg har nå åpnet hele dritten, men finner ingen synlige feil (vet heller ikke hva jeg skal se etter). Synes GPU/CPU så litt mistenkelige ut, kan det være her feilen ligger?" Idet du åpnet konsollen brøt du garantien du nesten sikkert hadde. Det var nok ikke lurt å leke feilsøker selv. Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Idet du åpnet konsollen brøt du garantien du nesten sikkert hadde. Det var nok ikke lurt å leke feilsøker selv. 9500303[/snapback] Bruk øynene dine før du svarer, han hadde allerede brutt garantien! Og garanti er det ikke på den uansett, så np. 9500267[/snapback] Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Ser ut som det er brukt vel mye kjølepasta på GPU og CPU 9500295[/snapback] Ja, ser litt ut som det ja. Var kanskje litt dårlig kontakt på GPU-en hvertfall Idet du åpnet konsollen brøt du garantien du nesten sikkert hadde. 9500303[/snapback] Det er jeg fult klar over. Skal jeg prøve å legge på ny kjølepasta kanskje? Tenkte kanskje å prøve det han med Solution nr. 3 foreslår her: http://www.fixya.com/support/t142158-3_flashing_red_lights Men han sier du skal ta av noe gummi-greier på memory-chippene, det er det ikke på min box. Endret 15. september 2007 av ekl1tz Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Skal jeg prøve å legge på ny kjølepasta kanskje? Det er verdt forsøket ja! Fjern det gamle sølet forsiktig, for så å legge på et TYNT lag på både GPU, CPU og kjøleribbene. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hva er vitsen hvis noe allerede har smeltet? Jeg mener, ringene kommer ETTER at feilen har skjedd altså etter at noe har smelta? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvis det er tilfelle at 360'en virker en liten stund etter at du har prøvd "håndkle"-trikset, for så å slutte å virke helt, er det loddepunktene som trolig er problemet. "Håndkle"-trikset gjør 360'en langt varmere enn normalt, hovedkortet går i spenn, og en liten stund har de dårlige/brutte loddepunktene kontakt. Når 360'en blir kaldere, forsvinner spennet og det er igjen brudd mellom HK og GPU (evt. CPU). Bedre kjøling vil ikke gjøre noe fra eller til på dette problemet. GPU må fjernes og det må lages nye loddepunkter (noe som er svært nøysommelig og krevende arbeid og krever spesielt utstyr). Lenke til kommentar
JimL Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) slettes Endret 15. september 2007 av JimL Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Hvis det er tilfelle at 360'en virker en liten stund etter at du har prøvd "håndkle"-trikset, for så å slutte å virke helt, er det loddepunktene som trolig er problemet. "Håndkle"-trikset gjør 360'en langt varmere enn normalt, hovedkortet går i spenn, og en liten stund har de dårlige/brutte loddepunktene kontakt. Når 360'en blir kaldere, forsvinner spennet og det er igjen brudd mellom HK og GPU (evt. CPU). 9500422[/snapback] Vil tro at det stemmer, ja. :/ Er vel ikke så mye å gjøre da? Endret 15. september 2007 av ekl1tz Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Vil tro at det stemmer, ja. :/ Er vel ikke så mye å gjøre da? Du kan søke på nettet på oppskrifter over hvordan du kan få X-klampen til å utøve mer trykk på GPU, mulig det hjelper. Ellers er det som jeg sa, loddepunktene (som er et rutenett av små tinnballer) må lages på nytt. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 X-clamp modifikasjonen vil være den beste på sikt, min har nå virket i flere uker etter att jeg gjore den, men til og begynne med kan du prøve følgende: -Rens cpu og gpu'en godt med isopropanol eller cpu-rens -Legg så på ett tynt lag med ny kjølepasta. -Monter så heatsinkene og skru hovedkortet på plass, men ikke sett på dekselet ennå. -Deretter tar du å kobler ifra viftekontakten og starter opp maskinen. -Vent helt til de 3/4 røde ringene blir til 2 og så trekker du ut strømkabelen. -La den så sto å avkjøle seg i ca 15 min. -Sjekk så om den virker . Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Tror jeg prøver den metoden MacBain, men må se om jeg får tak i kjølepasta først, og det nærmeste jeg kommer isopropanol er rødsprit, vist det fungerer? Lenke til kommentar
davon Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er de bildene ekte? Hele greia er svidd til gokk og du lurer på hva som er galt? Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Er de bildene ekte? Hele greia er svidd til gokk og du lurer på hva som er galt? 9500825[/snapback] Ja, hvorfor skulle de ikke være ekte? Og hvor er det helt svidd? Men tror jeg skal prøve å ha på ny pasta og bytte ut "x-clamps", så får vi se. Får ikke kjøpt pasta for mandag :/ Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du sa du ikke hadde garanti FØR du åpnet boksen? Hvorfor hadde du ikke det? Garantien har jo blitt utvidet på alle 360'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå