el_torro Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg hadde en HPProliant med Exchange 2003 sbs som fungerte som en mailserver. Denne "tok kvelden" her i forrige uke. Naturligvis har jeg tatt backup (ntbackup) av både database og logg-filene. Jeg har nå gått til anskaffelse av en ny server med Exchange 2003 sbs installert. Hvordan kan jeg på lettest mulig måte kan migrere/flytte backup over på ny server? Jeg har forsøkt å fysisk flytte de gamle filene over på ny server, samt kjørt restore på samme maskin. Når jeg så skal forsøke å kjøre Mount Store får jeg feilmelding om at dette ikke er mulig (c1041724). Ny maskin ligger i samme domene som den gamle, bare med nytt maskinvarenavn. Takk for svar. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg hadde en HPProliant med Exchange 2003 sbs som fungerte som en mailserver. Denne "tok kvelden" her i forrige uke. Naturligvis har jeg tatt backup (ntbackup) av både database og logg-filene. Jeg har nå gått til anskaffelse av en ny server med Exchange 2003 sbs installert. Hvordan kan jeg på lettest mulig måte kan migrere/flytte backup over på ny server? Jeg har forsøkt å fysisk flytte de gamle filene over på ny server, samt kjørt restore på samme maskin. Når jeg så skal forsøke å kjøre Mount Store får jeg feilmelding om at dette ikke er mulig (c1041724). Ny maskin ligger i samme domene som den gamle, bare med nytt maskinvarenavn. Takk for svar. 9498359[/snapback] Jeg er ingen Exchangeekspert, men må ikke maskinen ha lik fqdn? (Helt likt maskin/domene-navn) Var på et seminar på Exchange 2007, og da mener jeg de sa at man måtte ha likt navn i 2003, men at dette var forandret i 2007..... /greigutt Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jeg er ingen Exchangeekspert, men må ikke maskinen ha lik fqdn? (Helt likt maskin/domene-navn) Har endret navn på maskinvare, men det var ikke så lett å endre navn på mailboksen.... Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg er ingen Exchangeekspert, men må ikke maskinen ha lik fqdn? (Helt likt maskin/domene-navn) Har endret navn på maskinvare, men det var ikke så lett å endre navn på mailboksen.... 9506393[/snapback] Hva mente du nå? Har du endret maskinnavnet på nye maskinen til å være klin lik gamlemaskinen? Endret navn på mailboksen, hva mener du? (Er litt trøtt her nå, så du får unnskylde at jeg ikke skjønner hva du mener ) Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Hva mente du nå? Har du endret maskinnavnet på nye maskinen til å være klin lik gamlemaskinen? Endret navn på mailboksen, hva mener du? (Er litt trøtt her nå, så du får unnskylde at jeg ikke skjønner hva du mener ) Det gikk litt fort i svingene her. Jeg døpte om navnet på maskinen min til det gamle navnet som den andre serveren hadde. Derimot har jeg ikke klart å døpe om navnet på postboksen (altså det du finner under System Manager -> Adm. goups -> servers -servernavn -> first storage group -> mailbox store (navnet her er ikke identisk). Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hva mente du nå? Har du endret maskinnavnet på nye maskinen til å være klin lik gamlemaskinen? Endret navn på mailboksen, hva mener du? (Er litt trøtt her nå, så du får unnskylde at jeg ikke skjønner hva du mener ) Det gikk litt fort i svingene her. Jeg døpte om navnet på maskinen min til det gamle navnet som den andre serveren hadde. Derimot har jeg ikke klart å døpe om navnet på postboksen (altså det du finner under System Manager -> Adm. goups -> servers -servernavn -> first storage group -> mailbox store (navnet her er ikke identisk). 9512119[/snapback] Høyreklikke og "rename" er da vel et alternativ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå