HaxyQ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hei. Jeg er på jakt etter tester slik som disse. Men, jeg har noen krav. -Testen skal teste både 8800GTS 320MB og 640MB -Testen skal ha b.la en opløsning på 1280x1024 -Testen skal HELST ha max AA+AF, og i det minste 4xAA og max AF -Testen skal måle FPSen på enten BioShock, Oblivion eller STALKER. (FEAR, World in Conflict og Company of Heroes kan også godtas) Noen som har linker, eller vet om noen slike tester? Takker for svar. Endret 13. september 2007 av Haxy Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2=707&chart=297 Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 De måler ikke AA der. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 De måler antialiasing på flere av spillene som er testet. Det er bare å bruke den nederste pull-down menyen. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Husk at FPS'en blir veldig begrenset av CPU på denne oppløsningen. Her er det noen tester. Noen av de testene har kun en versjon av GTS MANGE andre 640MB vs 320MB tester her. Endret 14. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Tusen takk, skjønner ikke hvor du får alt dette fra. Er ganske usikker på om jeg skal gå for et 320MB eller 640MB. Med 4XAA er det ganske liten forskjell, lurer på hvordan det er med max AA. Hva er HDR? BTW, den føste linken din funker ikke. Endret 14. september 2007 av Haxy Lenke til kommentar
Intern Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Se her istedenfor da. Trykker du på "graph" ved siden av FPS, kommer du dit jeg linket til (den linken som ikke funket). EDIT: Se her for HDR. Endret 14. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Ok, jeg starter en konkurranse. Den som finner en test med 8800 GTS 320MB/640MB i oppløsning 1280x1024 med full AA+AF i nesten hvilket som helst spill, skal få en Call of Duty 4 MoWa beta-key av meg. Endret 14. september 2007 av Haxy Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvorfor hender det at 320mb versjonen gjør det bedre enn 640mb versjonen? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvorfor hender det at 320mb versjonen gjør det bedre enn 640mb versjonen? 9499532[/snapback] Noen bruker en litt overklokket versjon av 320mb. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 *Om 1280x1024 Husk at FPS'en blir veldig begrenset av CPU på denne oppløsningen. Blir den mer begrenset av cpuen på denne oppløsningen enn de andre? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jo lavere oppløsning, jo mer begrenset blir ytelsen av CPU. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jo lavere oppløsning, jo mer begrenset blir ytelsen av CPU. 9502728[/snapback] Hm. En skulle tro at max fps var max fps uansett oppløsning. Ingen kort går bedre på høyere enn på lavere oppløsninger, så vil fortsatt påstå at ytelsen blir begrensa av grafikkortet, selv om det er forskjeller fra cpu til cpu her. Endret 16. september 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Tusen takk, skjønner ikke hvor du får alt dette fra. Er ganske usikker på om jeg skal gå for et 320MB eller 640MB. Med 4XAA er det ganske liten forskjell, lurer på hvordan det er med max AA. Hva er HDR? BTW, den føste linken din funker ikke. 9493804[/snapback] Forskjellen er liten fra 320 til 640, sjekk her http://www.idg.no/tester/tester_maskinvare...rticle54653.ece Enda en test http://it-review.net/index.php?option=com_...=1196&Itemid=91 Endret 16. september 2007 av Admiral-K Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jo lavere oppløsning, jo mer begrenset blir ytelsen av CPU. 9502728[/snapback] Hm. En skulle tro at max fps var max fps uansett oppløsning. Ingen kort går bedre på høyere enn på lavere oppløsninger, så vil fortsatt påstå at ytelsen blir begrensa av grafikkortet, selv om det er forskjeller fra cpu til cpu her. 9504146[/snapback] Begrensningen ligger ikke i skjermkortet, men høyere hastighet på GPUen kan alltids hjelpe den stakkars prosessoren et lite hakk. Husk at det selv i CPU-testen i 3Dmark 06, der CPUen er en helt ekstrem flaskehals, så har faktisk skjermkortet litt å si på scoren. At det ikke er stor forskjell på 320MB versjonen og 640MB versjonen av 8800GTS i 1280x1024, og i 4xAA er nok ingen overraskelse. Går du høyere opp i oppløsning, eller antialiasing, så blir nok 320MB versjonen en kraftig flaskehals. Ser du på fremtidsutsiktene, så er jo 640MB langt bedre egnet. Kjøper du et slikt skjermkort så burde det naturligvis holde i noen år. Da kan det fort ha skjedd at brukeren har f. eks kjøpt bedre/større skjerm, eller at spillene krever langt mer av minnet. (sistnevnte er veldig sannsynelig) Hva er HDR? High dynamic range. Er en heftig lyseffekt, som krever en god del av systemet. HDR gjør at lyset kan bli langt "sterkere" (mer blendene) enn vanlige lyseffekter. Den simulerer også den effekten øynene våres får hvis vi har vært i et mørkt rom, og styrter ut i sollyset... (vi blir helt blendet av lysset og kan ikke se mye før vi får vent øynene til lysset) Eller omvent. (hvis du går inn i et mørkt rom, etter å ha vært i sollyset) Akkurat dette vil også kunne skje i spillet med HDR. På f. eks oblivion så blir alt mye mer stemningsfullt med HDR. (absolutt en svært viktig funksjon i grafikkens verden) Endret 16. september 2007 av andrull Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er litt mye å ta for gitt at om to år skal alle ha 32tommers skjermer på desktopoppsettene sine. På en standard nittentommer som jeg har inntrykk av fortsatt er et populært format for de som ikke hovedsaklig ser film på PC-en, er 1280x1024 i mange tilfeller høyeste hensiktsmessige oppløsning, og en økning i GPU'ens minnemengde ser ut til å gjøre fint lite for å kompensere for dette, med mindre man tar høy AA/AF med i beregningene, og selv da er ikke forskjellene de største før man går over til GTX Jeg ville valgt en fabrikkoverklokket gts, sannsynligvis en av msivariantene, men å framtidssikre seg i "noen år" er nok en illusjon. 8800 plattformen har vært ute hvor lenge nå, snart et år? Gjentar det jeg nevnte i en annen tråd: Vi trenger et nytt og raskere upper mid-range kort Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jeg skal enten ha et fabrikkoverklokket 320MB, eller en vanlig 640MB. Og jeg skal ha den kanskje 1-2 år. Jeg skal ikke vente på noe bedre. Forventer ikke å kjøre f.eks. Crysis på max. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Rykter sier at 8700 skal komme. Ytelsen skal visst være mellom 8800GTS og GTX. Ser du på testene jeg la ut post 5, så ser du at 640MB slår 320MB i ca samtlige tester. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Texture data er noe som koster nokså lite ytelse såfremst man har nok minne, og dette er noe som kommer til å øke ganske mye med spill som Crysis og UT3. Så uansett oppløsning ville jeg ha anbefalt 640MB utgaven. AF bruker forøvrig ikke mer minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå