Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HTPC oppsett som også skal klare nyere spill ?

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd i flere andre fora på internett uten respons...

Håper noen her har en hjelpende hånd ute ;)

Siden jeg driver å pusser opp hus og der kommer til å lage meg min egen lille hjemmekino i stua Så ser jeg på muligheten av å bygge meg en HTPC som også skal kunne brukes til Spilling, surfing osv på en 50 tommers Plasmatv og en Panasonic PT-AE 700 projector på 2 meter lerret

Skal også kobles sammen med et suroundanlegg via reciver.

Har satt sammen dette forslaget til meg selv på prisguiden til HW.no

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54082

Er derfor nå interesert i å høre eventuelle motsigelser og ting som muligens kan forbedre dette oppsettet uten å øke prisen nevneverdig.

Billigere er selvfølgelig ingen problemer

Og til slutt. Vet noen om og når det eventuelt kommer skjermkort med HDMI 1.3 ??

Eller finnes det Lydkort som kan levere de nye HD lydformatene til en Onkyo 805/875 reciver ??

Graveyard85

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at 2900 ikke har hardware støtte for HD

Men siden dette skal være en "kombi" HTPC for å si det sånn er jeg redd 2600 serien blir for dårlig for å dra de nyere spillene som kommer fremmover.

At det blir noe viftestøy regner jeg nesten med. Men når volumet blir skrudd opp hører man lite til det alikevell ;-)

Men spørsmålet blir vel kanskje da heller om man skal gå for HD2900 Eller 8800GTS ?

Men det jeg vel egentlig lurer mest på akkurat nå er om det overhode er mulig å kunne overføre de nye HD lydformatene til reciveren med en HTPC ??

Lenke til kommentar

Du må ha et lydkort som har SPDIF utgang eller coax. Lydkortet må settes opp til å sende lyd som "passthrough" til reciever. Reciever vil decode DTS og Dolby Digitial signalene til surround sound. Jeg anbefaler dette lydkortet som er rimelig og bra

http://sounden.terratec.net/modules.phpop=...article&sid=237

Skrev en howto for å få dette kortet til å fungere med Mythtv:

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Terra...stem_Aureon_PCI

Harald

Lenke til kommentar

Sjekket ut dette lydkortet og det ser absolutt ikke dumt ut. Og til en meget bra pris ;-)

Lurer på en liten ting though...

Hvordan fungerer dette kortet til spill lyd ??

Får man 5.1 lyd i spill som støtter dette ved å sende lyden på måten du beskriver over her til en reciver. Dersom dette er støttet i spillet. Eller må man da bruke det interne lydkortet på hovedkortet ?

Graveyard

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe ekspert på dette lydkortet da jeg ikke bruker det på Windows plattform.

Men hvis du skal ha 5.1 lyd på forsterkeren så må du ha en digital output til forsterker. Det interne lydkortet på hovedkortet kan brukes hvis det har enten SPDIF utgang eller koax utgang og har programvare som støtter å kunne lage 5.1 lyd. Forsterker må også ha digital inngang for enten SPDIF eller koax . Hvis du ikke har det trenger du et ekstra lydkort og det interne lydkortet må disables i BIOS for å unngå IRQ konflikt.

Dette lydkortet ser jeg kommer med egen programvare som tar stereo lyd (2-kanal) og endrer den til 5.1 (Dolby Digital Live!™ Encoding function). Se forøvrig ftp://ftp.terratec.de/Audio/Aureon/Aureon...I_Manual_GB.pdf. Med denne programvaren skal du kunne ta spillyden å konvertere den til 5.1.

Det jeg bruker kortet til er ikke dette. Når jeg spiller av DVD plater med 5.1 lyd så bruker jeg "passthrought" som sender lyden gjennom lydkortet digitalt til forsterker uten at den endrer på det orginale lydsignalet . All decoding av AC3 eller DTS lydsignaler blir gjort på forsterkeren som har de codecs for å gjøre dette.

Jeg brukte i utgangspunktet SPDIF utgangen på hovedkortet i begynnelsen, men jeg hadde problemer med å få til 5.1 passthrought da Linux driveren til dette lydkortet var litt umoden. Måtte derfor kjøpe dette lydkortet som har god Linux driver støtte.

Harald

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gjort noen forandringer på oppsettet.

Og lurte på om det var noen som hadde noen komentarer til den nye maskinen.

I tillegg komer en Blu-Ray rom. Men denne venter jeg litt med eller kjøper fra utlandet for å få ned prisen

Kjølingen på prosessoren hadde jeg tenkt å bruke en Thermalright Ultima 90 til

Håper noen har noen komentarer :-)

Graveyard

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...