Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Monster HTPC & Filserver

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en kombinert HTPC og filserver/nedlasting og moderat spill maskin.

*Handlevogn*

Jeg vil veldig gjerne ha et tv kort i maskinen også som jeg kan stikke Canal Digital kortet mitt til! Eller et kort som kan brukes som "router" for digital canal boksen min.

Jeg sliter virkelig med og finne et slikt kort. Noen som har tips til meg *please* Alle kortene jeg har sett på er kun "free to air" kort. Kan du rett og slett plugge dekoderen inn i tv kortet og gå gjennom dekoderen først, eller er det mer komplisert en som så?

Ellers er tips om handlevognen min velkomment :yes:

PS: Det ligger Q6600 der som jeg skal bruke til spillemaskinen min så se bort fra den :)

Skal bruke den andre Xeon`en til "Serveren" HTPC/S *Ny betegnelse?* hehe

Skal kvitte meg med nåværende HTPC som sliter med HD materiale og serveren min som er så gammal at Harald Hårfagre brukte den til og samle Norge på :!:

EDIT: Handlevogn i konstant forandring for tiden.

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre s-video ut fra dekoder og inn i ett analogt kort, men dette medfører kvalitetstap.

Er maaaange tråder om hvordan man ellers KAN få inn digital TV til HTPC - gjør et søk.

PS: Vi skal faktisk spørre tilbyderene selv - følg med her: http://www.MSPC.no (ikke oppe å går enda - bare forum biten - http://www.mspc.no/forum/ )

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

vifta kan vel skiftes til thermalright 120 ultra eller hva den het som har fått bedre skussmål.

mus + tast kan jo skiftes med et llite tastatur med trackpoint, http://www.carputer.no/Shop/product_info.p...4vgjag0ceu5ie65 den der f.eks.

Ville tatt en disk til å satt dem i raid 5. Men ikke svarte om du trenger så mye plass. For å si det rett ut er 30 lapper veldig mye for en slik pc, og det kommer til å støye med så mange disker om du får plass til dem. ville derfor heller kjøpt et fulltower og lange kabler så du kan ha den i et annet rom mens du ser film.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til CanalDigital og fikk til svar at kortet er låst til dekoderen. Man kunne derfor ikke kjøpe egen dekoder+cam til HTPC.

Andre har gjort akkurat dette uten problemer. Ifølge noen er det bare de nyere kortene som er låst til dekoder.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg skrev i et annet innlegg litt om å ta opp tv-programmer fra Satelittsendinger.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=825571

Jeg tror Canal Digital ennå bruker et kodesystem som ikke er bundet til hardware (tuner). Canal Digital bruker fortsatt Conax som kodesystem. Derimot Viasat har et kodesystem som binder seg til hvilken tuner du bruker. Forbrukerrådet har tatt opp dette med Viasat at forbrukere ikke kan velge hvilken decoder de vil ha hvis de fortsatt bruker dette kodesystemet.

Jeg tar bare inn free-view kanalene fra kabeltv anlegget hvor jeg bor. Dette skulle kunne gå for deg og. Det å ta inn krypterte kanaler og dekode signalene lar seg gjøre, men du må fortsatt ha et kort fra leverandør som inneholder nøkkelen for å avkryptere tv-kanalene.

Harald

Lenke til kommentar
Jeg tror Canal Digital ennå bruker et kodesystem som ikke er bundet til hardware (tuner).

I sommer tok jeg med meg kortet mitt da jeg dro på ferie til bestefaren min. Han har en Canal Digital tuner stående uten kort. Satte i kortet og fikk opp kanalene med en gang. Alle kanalene kom opp uten problemer, og virket resten av kvelden. Neste dag kom ingen kanaler opp. Ringte til Canal Digital, og de opplyste at siden programkortet ikke ville virke siden det var satt i en annen tuner.

Lenke til kommentar

Jeg fant et kort i prisguiden som du kan plugge cam`s i Twinham da er det vel bare og få tak i en god cam som jeg kan plugge Canal Digital kortet mitt i ? Trodde det skulle la seg gjøre iallefall :hmm: Fant jo denne her CA Modul Conax

Får bare håpe at dekoderen min ikke er låst til kortet. Det er kun CA kanaler jeg vil ha siden jeg betaler for det!!

Men det hadde vært så himla greit og hatt alt gjennom HTPC`n så jeg slipper det vannvittige maset med og skifte kanal på forsterkeren og tv`n Hver gang jeg vil se litt på tv..

Kvaliteten vil vel og bli bra siden signalet fra Twinham går fra pc til tv gjennom DVI fra skjermkortet ?

Kan jo si at surroundanlegget mitt består av NADT763 forsterker og Cerwin Vega V10F front, senter, bak og sub alle i V10F serien! 5.1 med andre ord! Og tv`n er en NEC 42" plasmaskjerm som begynner og dra på 4 året (med Discovery Channel logoen innbrent i høyre hjørnet :!: )

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...