Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm: STOP 0x000000D1 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Anbefalte innlegg

Hei!

Av og til får jeg blåskjerm på Pcen med teksten IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP 0x000000D1 (0X0000000C, 0X00000002, 0X00000000, 0XB802EF21)

Jeg har prøvd å søke litt på nettet, men jeg finner ikke noe som beskriver eksakt denne koden. Jeg har prøvd å oppdatere driver for logitech mus, men det ble ikke bedre.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.updatexp.com/stop-messages.html

Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.

Nar skjer dette? Helt random, eller nar du gjor en spesiell ting?

Lenke til kommentar

kjør "Chkdsk /R" fra Windows CD's recovery console.

0x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile.

Error Message with RAM Problems or Damaged Virtual Memory Manager {KB 810093} Win XP Home (during restart)

“STOP:0xD1” Error Message When You Start Your Win XP-Based Computer {KB 316208} Win XP

Stop 0x000000D1 Error Message When You Turn Your Computer Off {KB 317326} Win XP (with USB device(s) connected)

“STOP 0x000000D1 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Kbdclass.sys” Error Message When You Try to Shut Down the Computer {KB 810980} Win 2000, Win XP (Logitech mouse with outdated MouseWare software)

STOP 0xD1 error message when you start your Win XP-based computer {KB 839876} Win XP (ACPI issue, a Hotfix is available)

WRQ AtGuard Program Causes Error Message in Win XP {KB 319870} Win XP (AtGuard version 3.22)

Stop Error Message on Windows XP: STOP 0x000000D1 {KB 916595} Win XP (caused by certain network adapters and certain host firewall software; hotfix available)

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Har opplevd å få denne en del. Merkelig nok, en gang jeg fikk det rett etter installasjon, reinstallerte jeg, brukte de samme driverene, og den forsvant.. Kanskje rekkefølgen driverene ble installert?

Uansett, det er den mest hårete feilmeldingen jeg vet om i windows, og det er ingen "fast" ting det kommer av.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...