Whatefu Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei, Er det noen som har erfart at printeren skriver ut helt feil farger? Jeg har en Canon Pixma mp780, blekkpatronene er halvfulle i alle, men jeg ser spesielt at rødt blir gult ved utskrift. Grønnt og svart er korrekt. Hva kan være årsaken til dette? Er det noe jeg kan stille inn? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) en mulighet er at noen av dysene er gått tett. ta en dysse test for å kontrollere om alle fargen skrives ut . hvis det er årsaken og ikke den innebygde dyse rensen virker så kan det hjelpe med å ha lit rengøringd væsle på utsiden av dysene . 1) jeg har en blekkskriver fra canon der jeg brukte litt gif universal løse opp tørt blekk og tolettpappir for å tørke opp sølet 2) så tok jeg en grundig dyse rengjøring . hos meg kalles det for dyp rengjøring og må gjøres noen ganger. dette gjorde jeg da alt jeg skrev ut ble blått. Endret 11. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Må nesten spørre hva du mener med dysene? Er den punktet som blekkpatronen har kontakt med, eller den "greia" under boksen patrona sitter i, som jeg antar har kontakt med og printer på papiret? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Der fargen kommer ut er det mange ørsmå dyser som "skyter" fargen på papiret.Selve fargepatronen har ikke kontakt med papiret. Er noen av dysene tette så får du for lite av en eller flere farger. http://home.howstuffworks.com/inkjet-printer3.htm Endret 5. november 2007 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå