Gå til innhold

Koble headset til Onkyo Wavio SE-90PCI, kabel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det virket jo også bra.. Ser begge kortene har VIA Envy24 chippen :D

Hva blir best da?

Hører mye musikk og ser på mye film, spiller en gang i blandt...

edit: M-Audio kortet har forresten en egen headset utgang... Hva er poenget med den, i forhold til å bare bruke L/R Front pluggen? (Den grønne)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Jo, det virket jo også bra.. Ser begge kortene har VIA Envy24 chippen :D

Hva blir best da?

Hører mye musikk og ser på mye film, spiller en gang i blandt...

edit: M-Audio kortet har forresten en egen headset utgang... Hva er poenget med den, i forhold til å bare bruke L/R Front pluggen? (Den grønne)

9431828[/snapback]

Dersom du vil ha mulighet for å ha surrerundtlyd (surround) en gang er M-Audio 5.1 valget. Dersom du tenker å kjøpe deg stereo av et litt større kaliber er Onkyo kortet for deg.

M-Audiokortet er et mer standard pclydkort og jeg vil tro at det vil gi deg mer bang for the bucks til ditt bruk.

Angående å bruke koblingen bak kontra forran er det liten forskjell. Eneste forskjellen jeg kan tenke meg er signallengde og dermed økt sansynlighet for støy.

Lenke til kommentar

Leser at det er litt kødd med M-Audio sine drivere... De har jo heller ikke blitt oppdatert (Til XP) siden 2004 :(

Tror jeg går for Onkyo kortet, med mindre M-Audio har noe overlegent bra som Onkyo ikke har :p

Kommer bare til å bruke stereo uansett, og jeg likte at Onkyo-kortet hadde kobbersignalskjermere ^^

edit: Forresten, fungerer onkyo sitt kort med OpenAL? (Eller funker OpenAL med alle kort?)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Dersom du kun kommer til å bruke stereo blir du nok fornøyd med kortet. Men skullcandy er vel ikke akkurat det beste å bruke på et lydkort av et så godt kaliber.

Jeg tenkte selv på det kortet før jeg gikk for X-Fi extreme music grunnet spill/filmeffekter og evnen til å emulere surround i headphones. Nå som jeg ikke spiller lenger angrer jeg på at valget ikke falt på Onkyo.

Jeg hadde satt pris på om du kom med tilbakemelding om hvordan kortet er. :)

Lenke til kommentar

Har et Audigy 2 ZS nå, men er drittlei creative.. Hadde jeg ikke vært det, hadde jeg muligens gått for Xfi, eller det der andre kortet med Xfi chipset elns :p

Men ja, skal gi deg tilbakemelding når jeg får det...

Angåendes skullcandy, nei, er vel ikke det beste som finnes, men hvorfor ikke kjøpe et bra lydkort for det om? :p

Lenke til kommentar

Du får nok ikke nevneverdig mye bedre lyd fra det headsetet med Onkyo kontarr Audigy 2ZS. Men da har du hvertfall en grunn til å gi ørene dine bedre headphones senere.

Alternativt dersom du liker å fikle med elektronikk er å lage en USB DAC slik som en har gjort på AVforum.no. Da får du mye lyd for pengene og den kan fungere driverløst. Lurer selv på om jeg skal gidde å lage en.

USB DAC @ www.avforum.no

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...