AtheusNor Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Jeg ble for 2-3 måneder siden veldig irritert når Jack Thompson drog med Dr. Phil i hans aksjoner mot spill. Her er grunnen til at han gjorde hva han gjorde: In your face, Jack. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor He was enrolled in a Tae Kwon Do program for awhile, watched TV, and played video games like Sonic the Hedgehog." "None of the video games were war games or had violent themes. He liked basketball and had a collection of figurines and remote controlled cars." "...Cho's roommate never saw him play video games. He would get movies from the library and watch them on his laptop. Vil gjerne sett trynet hans nå! Endret 3. september 2007 av cissaman Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Og? På den tiden fantes det ikke tilsvarende spill som i dag likevel så den saken har hvertfall jeg lagt fra meg for lenge siden Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 På den tiden fantes det ikke tilsvarende spill som i dag likevel [...] 9417459[/snapback] I april...? Lenke til kommentar
Gene Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Og? På den tiden fantes det ikke tilsvarende spill som i dag likevel så den saken har hvertfall jeg lagt fra meg for lenge siden 9417459[/snapback] Jeg tror du forveksler noe her... Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sier meg enig med en av de som kommenterte artikkelen: "Oh god, grasping at straws much?" Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 På den tiden fantes det ikke tilsvarende spill som i dag likevel [...] 9417459[/snapback] I april...? 9417474[/snapback] Ah, de gode gamle dager... Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ikke April , men Virginia Tech Massakeren. Siden det snakkes om at spill trigget dem, men når jeg tenker meg om fantes jo det ene å andre den tiden likevel. bare glem det Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Virginia_Tech_massacre Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Han ble derimot mobbet mye på skolen, noe som visstnok er en av få ting som går igjen ved alle slike tragedier.. men innser folk det? neppe... Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Mobbing blir aldri tatt alvorlig før offeret klikker og gjør noe veldig galt eller blir helt knust.. Selv om vi preker toleranse, respekt osv. så er det alltid de sterkestes rett i skolen når lærerne ikke ser...eller ikke vil se. Det inkluderer også mange andre rundt som ikke tør eller ikke vil gjøre noe i mot mobbingen. Endret 3. september 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har jo lenge vert kjent at Cho var seriøst mentalt forstyrret, og at han i 2002 ble dømt en fare for seg selv og idømt psykologisk behandling. At Jack Thompson er en idiot er jo given. Håper bare han mister advokat løyvet sitt nå snart. Lenke til kommentar
Erlec Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har jo lenge vert kjent at Cho var seriøst mentalt forstyrret, og at han i 2002 ble dømt en fare for seg selv og idømt psykologisk behandling. At Jack Thompson er en idiot er jo given. Håper bare han mister advokat løyvet sitt nå snart. 9422695[/snapback] Ja det er rett, Cho var mentalt forstyrret og det er rart at en mentalt forstyrret får lov til å kjøpe pistoler når han er det. Og Jack Thompsan kan nå bli arrestert pga sin anklagelser på take two. Grunnen er at domstolen har dømt at han ikke kan saksøke de pga mangel av bevis. Pga dette kan nå take two kreve at han blir satt i fengsel. ^^ Lenke til kommentar
Gene Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det har blitt sagt at han spilte en del voldelige spill i barndommen, og at han har trukket inspirasjon fra filmer som f.eks Oldboy. Men å skylde på det i slike tragedier som dette blir en smule latterlig når det er så mange faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Sonic er jævlig irriterende da, brykket sikkert på mye sinne og frustrasjon av å spille det. Til slutt sprengte han Lenke til kommentar
headsplitter Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 faen jeg hater den fyren. Er det noen her som kan lage Kill Jack Thompson MOD? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Det har blitt sagt at han spilte en del voldelige spill i barndommen, og at han har trukket inspirasjon fra filmer som f.eks Oldboy. Men å skylde på det i slike tragedier som dette blir en smule latterlig når det er så mange faktorer som spiller inn. 9432191[/snapback] Gale mennesker må jo få dra inspirasjon fra filmer osv de også... Dette er det samma som jeg konkluderte med når jeg skrev eksamensoppgave i mediepsykologi om voldelige dataspill, det blir et spørsmål om høna og egget. Er de voldelige fordi de er konsumenter av voldelig medieinnhold eller er det fordi de er voldelige at de er konsumenter av dette medieinnholdet? Det han gjorde var hans valg, om så måten han valgte å gjøre det på var inspirert av medieinnhold, gjør han ikke mindre psykisk utilregnelig. Det er jo rimelig klart at den store saken i V.Tech er at en person med lang historie med psykiske problemer, og som er dømt en fare for seg selv og sine omgivelser i amerikansk rett, likevell får kjøpt ikke bare en pistol, men to. (Og heldigvis er det dette de fleste seriøse amerikanske medier fokuserte på etterhvert som detaljene rundt denne saken...) Når det gjelder Jack Thompson, så er og blir han en mann som har sterke overbevisninger og som ikke har noen skrupler med å feiltolke informasjon, vri på sannheten og direkte lyve for å bli kvitt det han ser på som djevelen. Heldigvis er en slik praksis på lang sikt et diskusjonsmessig selvmord da han kommer til å bli tatt mindre og mindre seriøst av omverden hver gang han påstår ting som senere viser seg å være bare løgn. Jack Thompson utgjør størst trussel for sønner av mødre som har samme holdninger som Thompson, og som tar alt den mannen sier for god fisk uten å være den smule kritisk. Hos de barna som kunne trengt at foreldrene fulgte med på mediebruken sin, har dette lite å si, siden foreldrene tydeligvis ikke bryr seg om denne problematikken uansett. I USA er det jo staten sitt ansvar å oppdra barna, ikke foreldrene.... Endret 10. september 2007 av Dipso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå