Gå til innhold

Lage PvP film, tips?

Anbefalte innlegg

Halloi :)

Folket her på skolen kaller meg nerd, men vil da prøve. Går sisteåret på Medier og kommunikasjon, og hvert halvår skal vi lage et stort prosjekt som kan linkes til fagene vi har på skolen. Før jul i år har jeg lyst til å lage en WoW PvP film, og da trenger jeg tips fra folket, om hvordan jeg lager en bra PvP film, underholdene for dere, og samtidig lærerikt for meg :)

• Er det noen spesielle situasjoner dere vil se en Shadowpriest overvinne?

• Noen spesielle class/specc som jeg kan utfordre meg selv mot?

• Hva slags musikk bør jeg ha med?

• Hva gjør en PvP film bra? Noen spesielle filmer jeg kan "inspireres" fra for å lage min film så bra som mulig?

Har 2/5 Merciless, og noen honoritems, specca 17/0/44. Kan ikke ta ubegrenset med Hordes samtidig, siden jeg stort sett har vært PvE orientert helt fram til nå siste to månedene. Alle forslag mottas med takk, vil prøve ut alt som kommer inn! :)

//Gealrage

Post på WoW-Europe | Armory

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Før jul i år har jeg lyst til å lage en WoW PvP film, og da trenger jeg tips fra folket, om hvordan jeg lager en bra PvP film, underholdene for dere, og samtidig lærerikt for meg :)

• Hva gjør en PvP film bra? Noen spesielle filmer jeg kan "inspireres" fra for å lage min film så bra som mulig?

• Minst mulig 1on1, det er ufatterlig kjedelig å se på hvis det ikke er noen utfordring. INGEN alliance vs alliance fighter.

• Hunters, locks og rogues vil jeg se. Ingen priests vs priests fights.

• Ikke rap, passer mer eller mindre aldri inn i noe som helst. Sørg for at musikken henger med klippene og effektene i filmen, men ikke overdriv slik at vi ikke får med oss noe av filmen. Så, sangen og effektene må passe med klippene.

• Ikke noe arena/bg. Outdoor pvp er spennende, interessant og nostalgisk, men det er også skjeldent. Ikke drep afk folk, ikke fight folk som ikke er noen utfordring.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Notert og tatt til ettertanke : ) Trenger litt mer hp/res før jeg kan løpe på en godt geara rogue eller warrior. Men huntere kan jeg love deg ; )

Prøver å få med Havoc (Beste horde pvp guild på servern) til å sende noen representanter til Halaa, for 1vs1 og 1vs2 fights. 1vs3 som priest er så og si umulig, siden vi ikke har aoe og er såpass avhengig av DoT's, og med 3 mot deg kan trolig en dispelle. Kan se om jeg får til noe, skal se =)

Lenke til kommentar
Før jul i år har jeg lyst til å lage en WoW PvP film, og da trenger jeg tips fra folket, om hvordan jeg lager en bra PvP film, underholdene for dere, og samtidig lærerikt for meg :)

• Minst mulig 1on1, det er ufatterlig kjedelig å se på hvis det ikke er noen utfordring. INGEN alliance vs alliance fighter.

• Hunters, locks og rogues vil jeg se. Ingen priests vs priests fights.

• Ikke rap, passer mer eller mindre aldri inn i noe som helst. Sørg for at musikken henger med klippene og effektene i filmen, men ikke overdriv slik at vi ikke får med oss noe av filmen. Så, sangen og effektene må passe med klippene.

• Ikke noe arena/bg. Outdoor pvp er spennende, interessant og nostalgisk, men det er også skjeldent. Ikke drep afk folk, ikke fight folk som ikke er noen utfordring.

9397242[/snapback]

Er så enig med Bruktbilen, men, BG filmer funker bra, vist man smelleier mange, på rad, og gjerne alene, eller med en partner.

Lenke til kommentar

Sjekk ut "Total Annihilation" for å få litt inspirasjon om hvor viktig musikken egentlig er for at filmen skal bli bra. Filmen er vel snart litt over et år gammel, men jeg mener at det fortsatt ikke er noen som har klart å få musikken til å passe så bra inn i filmen som Grim klarte.

Endret av j0nas
Lenke til kommentar

Ikke lag noe "show off" greier. Det er en del filmer som bare lyser "se på meg, fy faen så god jeg er azz" attitude. Sørg for å filme utfordrende situasjoner, tenk på de som skal se på, de skal underholdes. Hvordan skal nettopp din film kunne skille seg litt ut ifra alle de hundrevis andre filmene som er klin like...?

Gå heller ikke helt over styr med effekter i min mening. Mange filmer gir meg hodepine av zooming inn og ut på hver jævla crit de får, spraglende og fargerike effekter på hvert eneste skifte av bilde... sånne ting er unødvendig synes jeg. Alle effektene i hele verden kan ikke veie opp for ræva spilling, så sett heller fokus på det du gjør i spillet.

Prøv også å velge musikk som du selv liker. Hvis det tilfeldigvis er nu-metal og den slags (slik som det er i omtrent alle andre filmer), så ok. Da får det ihvertfall litt personlig preg for deg i det minste.

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar

sats på musikk som er litt kjent men samtidig litt røff :D

når det gjelder fights nmå du gjøre litt spesse ting :p

slik som 1v2, 1v3 :) og ikke bare kjedelige arena matcher :p

og ikke bare vis av deg selv der du vinner, men vis at du ikke er uovervinnelig ;)

ha med litt "morsomme" scener slik som grim har, og slik som i World of Roguecraft

som nevnt lenger opp, få critts/bildeskift til å henge med i musikken :)

Endret av Flacid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...