Gå til innhold

Firefox - beste nettleser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Fx er best er omdiskutert. Opera-tilhengere vil aldri gå med på den beskrivelsen, for eksempel.

 

Anbefaler deg å prøve både Fx og Opera, og dømme selv. Begge er veldig mye bedre enn IE, uavhengig av versjon.

 

Last ned fra Mozilla og/eller Operas nettsider, og installer. :)

 

 

Edit: Det er ikke nødvendig, særlig lett eller lurt å slette IE. Bare la den ligge der, du.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Hva skal jeg med den når jeg ikke bruker den (IE)?

9391076[/snapback]

IE er også integrert i Windows, og det er med andre ord ingen grunn til å prøve å få slettet det. Det er ikke akkurat som å slette en vanlig .exe fil. :innocent:

 

Uansett så er det som zonko sier, ikke alle sider firefox eller opera takler.

(skjer sjeldnere og sjeldnere, men allikevel greit å ha)

Lenke til kommentar

for å være ærlig har jeg ikke mye erfaring med opera. har prøvd et par ganger og begge gangene ente med avinstallasjon. hvorfor? rett og slett fordi jeg ikke likte den. jeg følte ikke at surfinga var behagelig, men dette er veldig individuelt og det beste er å prøve begge og se hvilken du liker best.

firefox er vel ikke bedre enn opera og opera er ikke bedre enn firefox selv om henholdsvis firefox og opera fanatikere påstår det. de er like gode på forskjellige måter og gjør begge en god jobb. det beste er å bruke den du føler passer for deg og dine behov. noe jeg liker godt med firefox er måten man kan tilpasse alt med add-ons og themes.

 

de største fordelen til firefox og opera vs. IE er sikkerheten (selv om det er blitt bedre i IE7), hastigheten og måten de viser sidene på. selv om noen sider ser rare ut i firefox og opera er ikke det deres skyld, men heller det at utviklerne har lagd siden(e) for å passe i IE(6) og siden IE leste(/er) sidene feil så blir de feil i firefox og opera. dette har også blitt bedre i IE7, men er fortsatt ikke på topp (synes jeg da).

 

håper dette hjalp deg litt på vei og lykke til med nettleservalget. :)

 

edit:leif

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Vel.... jeg tror faktisk jeg liker opera bedre en FireFox, men jeg er mest vant til firefox (alle instillinger, sertifikater, bokmerker etc.) så derfor holder jeg meg til den.

 

FireFox, Opera og IE7 er alle svært enkle i bruk, og jeg har ikke hatt noen problemer med noen av dem.

 

Men jeg kan ikke finne et eneste argument for å bruke FireFox fremfor Opera, men eneste jeg kan si at jeg liker bedre i Opera er at scrollingen virker mye glattere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...