Gå til innhold

nutel og fakturering


Anbefalte innlegg

Heisann! ville bare høre om det er noen andre som befinner seg i en lignende situasjon som meg.

Saken er den at min forrige arbeidsgiver "lurte" på meg ett abonnement fra Nutel, dette var jo helt greit så lenge min arbeidsgiver betalte for det. Problemene dukket først opp når jeg sluttet i jobben og skulle begynne å betale selv. Fikk ikke alltid regningene før purringene. Noe som ikke er så veldig bra. Men problemene med denne leverandøren toppet seg når jeg skulle portere til tele2. Selve den jobben gikk jo bra, så skulle jeg betale hva jeg trodde var siste faktura fra Nutel. Denne ble grunnet feriestress betalt med ca 2000,- for mye. Min egen skyld såklart. Tok kontakt med Nutel når jeg oppdaget denne feilen, og fikk da til svar at dem selvsagt skulle ordne opp i dette. Dette var rundt 250707. Reiste på ferie i en uke, i denne tiden var jeg også en gang i kontakt med nutel pr mail(fikk bekreftelse på at mail var motatt med ref. nr og det hele) Men denne svarte dem ikke på. Etter at jeg kom tilbake på jobb har jeg vært i kontakt med dem flere ganger og får hver gang beskjed om at pengene er på tur. Noe som jeg etterhvert har begynt å se på som en vits. Mailene mine svarer dem ikke på, utover den standard beskjeden alle som sender mail får. Kundeservice tar ikke tlf, eller jeg venter fort en halvtime før jeg endelig får ett menneske på tlf som forteller at det ikke er noe dem kan gjøre med saken. Har sågar sendt faks til dem stilet til direktør og øk.avd. Også sendt mail til dem med kopi til revisor. Ingenting skjer. Har til slutt nå etter å ha sliti meg ut for å få tilbake hva som er mitt, gått til det skritt å melde dem til forbrukerombudet, har også kontaktet andre instanser for å se om jeg kan få hjelp. Vurderer også å politi anmelde dem for simpelt tyveri og underslag av andres penger. Det er faktisk ganske lenge siden det var størrelsen på beløpet som er det viktige her. Det er mer prinsippet om at man skal ha tilbake hva som er ens eget.

 

Kort oppsummert så vil jeg advare alt og alle mot å bruke dette selskapet, i allefall all den tid dem ikke klarer å rette opp i slike åpenbare feil. Det har hele tiden virket på meg som om kundebehandlerne hos nutel har instruks om å bli kvitt kunder som meg, for dem har aldri klart å sette meg over til noen som faktisk kan hjelpe meg. Nå hører det også med til saken at en av kundekonsulentene jeg pratet med mente at penga kanskje ble sendt til min tidligere arbeidsgiver da henne faktisk fant ut at min mobilregning var på 12.000,- Helt utrolig at dem kan få seg til slikt?! Har da aldri hatt mobilregning på 12 store i mnd....denne beskjeden beklaget henne ikke i det hele tatt. Har fått siste faktura hos dem, den stod i kr 0,- med klar melding om at jeg har 16-1700,- til gode hos dem....hvor vanskelig kan det være å utbetale penga mine? Kjenner jeg blir irritert når jeg skriver her, så får heller avslutte med en stor advarsel...om ikke for annet så....ikke betal feil beløp til slike firmaer...dyrekjøpt erfaring... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til Nutels sine rutiner. Men har jobbet litt i andre selskaper der de jobbet relativt likt.

 

Bedrifter pleier ikke å kjøre utbetalinger daglig men kanskje 1-2 ganger i måneden. I dette tilfelle burde du ha fått pengene.

Annenting er at de pleier å betale ut til enten:

- Et registrert kontonummer i basen

eller

- Kontonummeret som pengene kom sist inn ifra.

 

Ring og spørr hvilket kontonummer de skal/evt har betalt til.

Lenke til kommentar

Skjønner at dem ikke betaler umiddelbart, men hver gang jeg har ringt dem sier dem at det kan ta inntill 2 uker før jeg får pengene. Dette sa dem første gang 250707, og det er da vitterlig over en mnd siden. Sist jeg var i kontakt med dem viste dem ikke når dem som styrte pengesekken hadde mulighet og eller ville betale.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er "typisk norsk" at firma som skylder penger til privatpersoner på denne måten trenerer saken så lenge som mulig. Hver gang et firma har vært meg skyldig penger har det tatt evigheter å få disse pengene. Noen ganger har de faktisk klart å trenere så lenge for så latterlig små beløp at jeg har gitt opp hele greia. (Les mpx)

 

Jeg har bare vært borti et firma som hadde gode rutiner på dette, nemlig psdata. De utbetalte skyldig porto for retur umiddelbart, uten at jeg måtte mase. En mail og alt var ordnet.

 

Så om du har energi til å gjøre dette til en prinsippsak, hvorfor ikke gjøre det samme som dem. Send dem regning med 14. dagers betalingsfrist. Om denne ikke betales, send dem purring og evt. 2. gangs purring med purregebyr. Om det fortsatt ikke er betalt, sender du saken til inkasso.

Lenke til kommentar

Cyclo - Det jeg vet er at større selskaper har automatiske utbetaleringer dersom kundens reskonto er er i - beløp.

Når det kommer til nutel så vet jeg ikke hvordan de styrer sitt fakturasystem, evt om dette er outsourcet. Da kan det fort bli værre.

 

Men! Dette er ingen unskyldning for at de er så trenge som trådstarter sier. Selv har jeg sett på nutel med noe skepsis og heller lar andre være prøvekaninen. Jeg trenger ikke å forhaste meg enda med å spare noen usle kroner.

Lenke til kommentar

Wabby: Sant det. Jeg hadde glemt min opplevelse med Telenor for mange år siden. Da jeg til slutt porterte meg bort fra dem hadde jeg en del utestående hos dem (forhåndsbetalt fastavgift). Dette ble påført siste faktura (som da gikk i minus), og jeg fikk beskjed om at det kom til å bli utbetalt, noe det gjorde.

Dette skjedde altså helt automatisk, uten at jeg måtte gjøre noe som helst.

Så det jeg skrev gjelder nok bare for midre firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...