Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson ST 780WL Nytt Tråløst Modem fra Telenor

Anbefalte innlegg

Thomson ST 780WL

’Telenor har bestemt seg for å selge Thomson ST 780WL, og den skal være til salgs 3 september, den er akkurat ferdig testa osv.

Info:

The Thomson ST 780 is a DSL broadband access device that allows ADSL connectivity while providing Voice over IP functions for home and office users. The ST780WL offers an additional 802.11g wireless LAN interface. Both IADs support ADSL2/ADSL2+ and are backward compatible to ADSL offering auto-negotiation capability.

Voice over IP Features

• Call Feature: basic outgoing and incoming call, Call Waiting, 3 Way Conference Call,

Call Transfer, Caller ID, Message Waiting Indication, Call Hold, Call Back on busy,

Call Forward unconditional, Call Forward on Busy, Call Forward on No Reply

•Call Control: MGCP (RFC2705) or as standard SIP (RFC3261)

Hardware

• WAN

• ADSL (8M down, 800kbit/s up)

• ADSL2+ (24M down, 1.2M up

• ADSL2+ Annex M (24M down, 2.4M up)

• Level 3 FXO

• LAN

• 4 ports 10/100 BaseT Switch

• 2 Voice port (FXS

• Wi-Fi* 802.11b/g

Wireless

• IEEE 802.11g and IEEE 802.11b

• Data Rate:

o 54, 48, 36, 24, 18, 12, 9, 6 Mb/s for 802.11g

11, 5.5, 2, 1 Mb/s for 802.11b

• Supports WEP (Wired Equivalent Privacy) mechanism with 64-bit or 128-bit key length

• Supports 802.1x, WPA and WPA2

• Supports the Access Control function: only registered WLAN clients can be allowed to associate to this IAD.

• SSID can be hidden for added security.

Routing

• Supports multiple levels of IP QoS with ACK prioritisation for increased throughput(aka 'Turbo' mode)

• 'Flexiport' VLAN operation for service-to-port mapping, bridged, routed and multi-PVC support.

• NAT, Multi-NAT, Hyper-NAT, NAT hair-pinning

• Stateful Inspection Firewall

• Intrusion Detection System

example.gif

780_connected.gif

The ST780WL gateway can be used to connected up to four wired devices: Set-Top Box, PC, Mac, Games Console, IP Phone. In addition numerous wireless devices can be connected as well as two analogue phones/DECt base stations for making VoIP calls.

Jeg bestilte en sånn Zyxel Prestige 660 HW, og den er jeg MEGET skuffet over! Derfor spurte jeg Telenor om dem hadde noen andre tråløse Modem Routere, og ja.. dem hadde en som hold på å bli testa :D Nå som den er ferdig testa og kommer på lager 3. september, så gleder jeg med som en unge til å teste den!

Zyxel Prestige 660 HW er får ustabil! Kan jo ikke spille på nett med den en gang! Skuffende!

Tilslutt:

Noen bilder :D

780WL_image1.jpg

780WL_image2.jpg

780WL_image3.jpg

Sorry dårlig bilde kvalitet! Men siden Modemet er HELT nytt så kan vi vel ikke forlange mer?

MVH On1Musha

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da skal dere få noen nye bilder :)

post-118205-1189095409_thumb.jpg

post-118205-1189095466_thumb.jpg

post-118205-1189095495_thumb.jpg

post-118205-1189095521_thumb.jpg

post-118205-1189095564_thumb.jpg

post-118205-1189095603_thumb.jpg

post-118205-1189095636_thumb.jpg

post-118205-1189095671_thumb.jpg

post-118205-1189095707_thumb.jpg

post-118205-1189095754_thumb.jpg

Jeg må bare si at jeg Elsker dette modemet! stabilt og bra! går til å med bra å spile på nettet og laste ned med!

måtte bare inn og sette på at denne pcen fikk tilgang til portene til Azureus og Counter Strike og da gikk det sanelig fint

med dette modemet er det masse ting du kan gjøre som du ikke kan med andre modem! har ikke testa det 100% enda, men hitt til er det topp!

også må jeg si at fra Setupen fra zyxel til 780 WL er mye enklere å skjønne. zyxel modemet fikk jeg ikke til å åpne porter, det er litt som en plett med 780 WL!

Nå hva sier dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sorry det er BARE telenor som selger den! det fortalte support til meg..

men det er ikke ille pris da.. jeg betalte 250 kr.. normal prisen var vist 600 kr..

men jeg har ALDRI hatt noe bedre modem enn dette! Anbefales! hatt modemet i ca. 2 uker nå UTEN tull :D det er så digg! ikke blir den så varm heller.. men det er MASSE lufte hull under modemet da :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg snakket med Telenor, og de skal sende meg en Speedtouch 780WL :D

Klaget skikkelig på Zyxel'en (tilkoblinga brytes osv osv). så nå får jeg bytte denne med en Speedtouch! :thumbup:

Jeg har hatt skikkelig mye problemer med Zyxel'en helt siden jeg fikk den, men nå er saken løst!

Bra service kaller jeg dette! Beste opplevelsen jeg har hatt med en ISP på lenge! :w00t:

Lenke til kommentar
Var jammen på tide at de fikk det ut.

Svogeren min har brukt den kassa siden desember ifjor...

9539432[/snapback]

åssen kasse?

ja den er DØNN stabil over tråløst også! spiller over tråløst nette via bærbar PC-en min med 0 problem..

men jeg måtte oppne noen porter i ruteren som IKKE portfordward eller hva det heter har.. men det kan jeg fikse for deg.. så skal jeg lage en guide til deg :D det går smertefritt!

Lenke til kommentar
Var jammen på tide at de fikk det ut.

Svogeren min har brukt den kassa siden desember ifjor...

9539432[/snapback]

åssen kasse?

ja den er DØNN stabil over tråløst også! spiller over tråløst nette via bærbar PC-en min med 0 problem..

men jeg måtte oppne noen porter i ruteren som IKKE portfordward eller hva det heter har.. men det kan jeg fikse for deg.. så skal jeg lage en guide til deg :D det går smertefritt!

9539584[/snapback]

Modemet vel :)

Skal nå sies at han har været med å utarbeide konfigurasjonen på de, og det er derfor han har hatt de.

Lenke til kommentar
snakker du om ST 780 WL eller zyxel nå? for di ST 780WL kom først på markedet 3. sep!

Snakker om Thompson 780.

Vet den ikke var klar for markedet før nå, men det modemet har jo eksistert i rimelig lang tid.

å? hvor ser du det?

telenor, å hva jeg har lest, så er modem helt nytt!

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...