Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Snodig "problem" med nytt hovedkort


Anbefalte innlegg

Sitter med et nytt P5K hovedkort og en Hiper 580w psu. Når jeg skrur på PCen, først med bryter bak på psu og så med powerknapp på kabinettet, så starter alle vifter/lys et lite øyeblikk før alt blir svart og stille. Dette varer i ca 3 sekunder før alt starter igjen av seg selv og PCen begynner å boote. Alt funker forsåvidt helt fint men jeg har aldri sett noe lignende. Alle kabler er koblet til riktig så vidt jeg kan se. Hovedkortet gir ikke fra seg noe varsels piping eller noe sånt. Hvis jeg har hatt PCen på en stund for så å slå den av og på skjer ikke dette.

 

PCen funker som sagt helt fint men jeg lurer på hva dette skyldes. Noen som vet? :hmm:

Endret av Rivfader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nytt hovedkort, cpu og ram. Ellers er alt som før og da skjedde ikke dette. Snakket med noen som mente at hovedkortet kanskje har en funksjon som gjør at boot blir delayed mens systemet finner riktig core clock. Aldri hørt om noe sånt hehe.

 

Noen andre som har noen teorier eller har vært borti lignende? :)

Lenke til kommentar

Fant en post et annet sted fra en med samme problem:

 

"Asus boards are weird like that sometimes.

 

On this p5k deluxe, if the machine is started from a completely cold boot. That is, it's just been plugged in, it'l turn on for ~1 second, turn off, then power back on normally. Subsequent reboots/cold boots are normal unless the power is disconnected from the PS. So long as the board remains energized, no such behavior."

 

Rare greier :hmm:

Lenke til kommentar

Samme her med P5K-E også, bare at det kommer et "pip" fra skjermkortet samtidig (kun et lite ett når dette "fenomenet" skjer), mest sannsynlig av at strømmen til skjermkortet kuttes før strømmen som går igjennom PCIExpress porten, eller omvendt :)

Og når jeg klokker og trykker Save settings, så skrur den seg av 2 sek, og så på igjen, mest sannsynlig for og fjerne det som var på gamle kort; at klokk ikke funket første reboot, men andre boot, og liknende problemer ;)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...