Gå til innhold

Razer tarantula engelsk layout

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sent 1 mail til Razer om norsk layout å fikk dette som svar.

Tastaturet finnes i svensk layout. (heter da Nordic som sagt) Se i Prisguiden

--Email'en--

RazerSupport|Vach <[email protected]>

Hi,

Thank you for supporting Razer.

We have forwarded your comments to the relevant department.

Currently, we do not have plans for a Norwegian layout Razer Tarantula.

We value your input and continued support for Razer.

Thank you once again.

Best Regards,

Razer Customer Support

www.razersupport.com

Ticket Details

===================

Ticket ID: IJH-641621

Department: Suggestions/Feedback

Priority: Medium

Status: Closed

Endret av MirMic
Lenke til kommentar

Det var synd :-(. Let etter flere nett steder som har tastaturet.

Å jeg fikk mitt Tarantula idag eller jeg pakket det opp og har nå brukt det i 5min. :dribble:

Første intrykket er veldig bra, da mener jeg veldig bra :D. Med Nordic så fikk du med tastene ø og æ, å var på tastaturet så man trenger bare å bytte ut øæ. Vips så har man et norsk layout på tastaturet.

Så løp å kjøp hvis du finner en nett butikk som har det.

En ting jeg har nå merket det er vist litt god respåns på tastene kommet noen ekstra bokstaver når jeg har skrevet (men det kommer sikker godt med ingame)

Lyset i mitten dimmer seg selv opp og ned. Har ikke sett i software om jeg kan gjøre noe med det, men det er ikke til sjnanse. Har også lest at andre hadde det samme.

PS : :D

Endret av MirMic
Lenke til kommentar

Der er noe i mellom laptop og vanlig taster (så ca halvparten av vanlige taster)

De tastene helt på sidene er litt hardere å trykke ned enn alle andre (kan være greit det siden volum sleep, o.v.s er der) macro tastene er som vanlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, burde nok godt for den skandinaviske modellen, hvis buikken jeg kjøpt mitt i hadde hatt den. Saken er den; at jeg kjøpte et Enermax Aurora-tastatur, som dessverre har en upålitelig USB-kontroller, så tastaturet plutselig kobler ut nå og da. Så derfor kunne jeg få bytte i noe annet (etter 2 forsøk med Aurora). Desverre hadde de kun US-engelsk utgave. :thumbdown:

Ting som irriter meg med US-Tarantula er:

-Kun 104-taster, dvs at "<>"-tasten mangler - det er m.a.o. ubrukelig til programmering om du vil ha ÆØÅ og norsk layout satt opp i windows

-Enter-tasten er smal og går kun over en tasterad (ikke 2, som er ganske vanlig)

-Merkelig plassering av Home, End, PgUp, PgDn osv.

-Kan ikke "emulere" andre tastetrykk på macro-tastene (som f.eks. <) enn dem som allerede er på tastaturet.

Edit: Er det noen som har bilde av layouten på den nordiske utgaven?

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
På min svenske variant av tarantula, fikk jeg med norske taster også.

9484107[/snapback]

Fikk du ett norsk tasteoppsett i tillegg? slik jeg har forstått det er det svenske oppsettet forskjellig m.t.p. !"#¤%&/()=@£$€{[[]]} o.d.v. også (de er forskjøvet ett hakk i forhold til tallene?) Fikk du knotter til å erstatte disse også?

Lenke til kommentar

9484107[/snapback]

Fikk du ett norsk tasteoppsett i tillegg? slik jeg har forstått det er det svenske oppsettet forskjellig m.t.p. !"#¤%&/()=@£$€{[[]]} o.d.v. også (de er forskjøvet ett hakk i forhold til tallene?) Fikk du knotter til å erstatte disse også?

9484887[/snapback]

Ja, fikk 2 ekstra knapper/taster en norsk 'ø' og en norsk 'æ' knapp og 'å' ser jo som kjent identisk ut

Dette var da kjøpt i .se for under en uke siden(om det skulle være av intersse)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

9484107[/snapback]

9484887[/snapback]

Ja, fikk 2 ekstra knapper/taster en norsk 'ø' og en norsk 'æ' knapp og 'å' ser jo som kjent identisk ut

Dette var da kjøpt i .se for under en uke siden(om det skulle være av intersse)

9490551[/snapback]

Hvor kjøpte du tastaturet egentlig?:p

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du tastaturet egentlig?:p

9491253[/snapback]

http://www.clickok.se , men om jeg anbefaler dem vet jeg ikke, er endel som har negativ omtale av dem på http://www.prisjakt.nu , og det skal sies at jeg avbestilte faktisk tastaturet siden ikke noe skjedde med min ordre på 3 dager, til tross for at det var i lager, så når jeg da leste på prisjakt.nu om dem, maila jeg dem på alle email adresser(og det faktum at dem ikke svarer tlf, men man kommer til en automatisk tlf svarer som sier noe om at inboksen er full elno sånt) med avbestillingen, da gikk det 2 dager før dem svarte og da var plutselig ordren på vei fra norge, av alle plasser.

En annen ting tenke på er at det går ikke avbestille ordre fra hjemmesiden dem har, og det står i kjøps avtalen at dem tar 10 kr for forandringer av ordrer så som avbestilling o.l. ;) Virker litt useriøst mener nå jeg.

Men alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med selve produktet.

post-31359-1189812782_thumb.jpg

Bildet skal vise ø og æ knappene som ligger løse innpakka i plast.

Visse av de andre knappene er jo ikke 100% lik norsk layout, men jeg er så vant med hvor dem ligger alikavel så tenker ikke på det :)

post-31359-1189813374_thumb.jpg

Tok med fullstendig oversikt over layout.

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Tastaturet er jo perfekt.

Er det med lydutganger og USB tilkoblinger på tastaturet?:D

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Tastaturet er jo perfekt.

Er det med lydutganger og USB tilkoblinger på tastaturet?:D

9499077[/snapback]

De ligger på bakre høyre side.

Det skal sies det jeg fikk problem med var oppdatering av firmware av tangentbordet(fikk prøve noen ganger før jeg fikk til), men antar dette kan være relatert til hva annet utstyr man har tilkoblet på usb, og/eller hvordan usb kontroller som man har.

Tilkobling skjer via 2! usb kabler + 1 lyd og 1 mic for full funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...