DaJev Skrevet 25. august 2007 Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 Hei! jeg har satt inn en s-ata disk og prøver å installere xp på den. Men i installasjonsmenyen sier den at jeg ikke har noen disk. Den ser ikke s-ata disken. Det som er litt merkelig er at når pcen booter så ser den s-ata disken min. Og jeg kan gå inn på s-ata raid programmet. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 25. august 2007 Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 Du må trykke F6 helt i starten av installasjonen (når det står på skjermen et sted), og ha klar en diskett (floppy) med driverene. Du vil så bli bedt om å sette denne i etterpå. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. august 2007 Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 Har aldri hatt problemer med å installere XP på SATA hardisker, og har heller aldri måttet bruke diskett. Men jeg vet at det er først på en av servicepakkene som det ligger SATA drivere, og det er ikke drivere for alle brikkesett som finnes. Alle HK med Intel brikkesett fra i865/i875 og nyere er skal være helt uproblematiske, de booter også fra SATA DVD uten å mukke. Når det gjelder nForce variere det vel, samme gjelder VIA og AMD/ATI . Dersom du har et HK som det er tydelig at trenger drivere, er et alternativ å få laget en slipstreamet XP-cd med driverne på. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 25. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) jeg har ikke diskettstasjon. Så hvor kan jeg få tak i denne slipstreamet xp? edit: mener du at jeg skal laste ned driverne seperate og bare legge inn i xp cden?? men hvordan skal jeg da få installert disse driverne før xp installasjonen? Endret 25. august 2007 av DaJev Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 25. august 2007 Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 Det står en oppskrift på det her http://news.softpedia.com/news/Install-Win...-F6-47807.shtml Dette med at man er nødt å ha driverene på en floppy er noe av det mest tåpelige Microsoft har funnet på. Skjønner ikke problemet med å f eks kunne ha de på en USB minnepenn. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 25. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 dette er jo håpløst. Jeg lagde en såkalt slipstream xp med driverne mine. Men fortsatt så klarer den ikke å finne S-ata disken. Kan noen gi meg link til SATA driverne for ABIT NF7-S ?? kanskje jeg lastet ned feil. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 25. august 2007 Rapporter Del Skrevet 25. august 2007 Prøvde Abit.com, men sida der er jo helt latterlig. Ga opp til slutt. Det du kan gjøre, er å gå på siden til harddisken din, og se om du finner en driver der til harddisken din. Bruker å hjelpe det, noen ganger Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 dette er jo håpløst. Jeg lagde en såkalt slipstream xp med driverne mine. Men fortsatt så klarer den ikke å finne S-ata disken. Kan noen gi meg link til SATA driverne for ABIT NF7-S ?? kanskje jeg lastet ned feil. 9359512[/snapback] ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/sli3112/v10050.zip Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Jeg kjører kun SATA disker og må ikke ha noe diskett for å installere OS på SATA harddisken min...Gjelder kun RAID det så vidt jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Som andre sier må du nok integrere dine s-ata drivere i en hjemmemekka windows xp sp2 install cd, måtte det selv når jeg hadde Abit Nf7-s 2.0 hk. Før du integrerer sata driverne dine, lag en mappe på disken din som du fx kan kalle "windows integrate" elns og kopier alle filer og mapper (ctrl+a) fra win-cd til mappen. Se her for hvordan du gjør det. Her er et eksempel på fremgangsmåte for å integrere Silicon Image sata, tror det er samme som NF7-S har men er ikke helt sikker: http://forums.hexus.net/showthread.php?t=20748 Var ikke helt den der jeg fulgte, men det går for det samme. Google burde gi den hjelpen du trenger. Bare husk at guidene du finner ikke nødvendigvis er med nøyaktig de driverne du har så pass på å bruk riktig navn etc når du redigerer txtsetup.sif Lenke til kommentar
Smurfen311 Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Følg oppskriften på denne siden: http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/w...sp2-bootcd.html , for å "slipstreame" SP2 på Windows XP-cd'n. Da vil du med mest sannsynlighet få installere XP uten problemer. (Jeg hadde det samme problemet tidligere) Det store problemet er at det ikke går an å "slipstreame" XP-cder der hardware-produsentene (Dell, HP osv.) har lagt inn oppdateringer på XP-cd'n. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Jeg kjører kun SATA disker og må ikke ha noe diskett for å installere OS på SATA harddisken min...Gjelder kun RAID det så vidt jeg har fått med meg. 9361788[/snapback] Det gjelder alle kontrollere som ikke har innebygd støtte i Windows XP. Det er en god del. Jeg fikk en diskett sammen med hovedkortet mitt med drivere. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Følg oppskriften på denne siden: http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/w...sp2-bootcd.html , for å "slipstreame" SP2 på Windows XP-cd'n. Da vil du med mest sannsynlighet få installere XP uten problemer. (Jeg hadde det samme problemet tidligere) Det store problemet er at det ikke går an å "slipstreame" XP-cder der hardware-produsentene (Dell, HP osv.) har lagt inn oppdateringer på XP-cd'n. 9367526[/snapback] hvorfor skal dette fungere? ... inneholder SP2 automatiske drivere for S-ATA eller noe sånt slik at den finner S-ATA disker automatisk under installasjon? -Stigma Lenke til kommentar
Smurfen311 Skrevet 26. august 2007 Rapporter Del Skrevet 26. august 2007 Følg oppskriften på denne siden: http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/w...sp2-bootcd.html , for å "slipstreame" SP2 på Windows XP-cd'n. Da vil du med mest sannsynlighet få installere XP uten problemer. (Jeg hadde det samme problemet tidligere) Det store problemet er at det ikke går an å "slipstreame" XP-cder der hardware-produsentene (Dell, HP osv.) har lagt inn oppdateringer på XP-cd'n. 9367526[/snapback] hvorfor skal dette fungere? ... inneholder SP2 automatiske drivere for S-ATA eller noe sånt slik at den finner S-ATA disker automatisk under installasjon? -Stigma 9367532[/snapback] JEPP! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor kjøper ikke folk en floppy-disk samtidig med annen HW? Tusenvis av kroner til maskin, men sparer 100,- på å skippe floppy-disken? Jeg gir meg HELT over her nå :!: Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor kjøper ikke folk en floppy-disk samtidig med annen HW? Tusenvis av kroner til maskin, men sparer 100,- på å skippe floppy-disken? Jeg gir meg HELT over her nå :!: 9367772[/snapback] På en laptop blir det fort litt dyrere (3-400). Jeg ville heller spurt hvorfor Microsoft krever at driverene ligger på et medium som nesten ingen bruker lenger. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 27. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor kjøper ikke folk en floppy-disk samtidig med annen HW? Tusenvis av kroner til maskin, men sparer 100,- på å skippe floppy-disken? Jeg gir meg HELT over her nå :!: 9367772[/snapback] dette er 2007. Diskett --> ut inn <---USB Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 27. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor kjøper ikke folk en floppy-disk samtidig med annen HW? Tusenvis av kroner til maskin, men sparer 100,- på å skippe floppy-disken? Jeg gir meg HELT over her nå :!: 9367772[/snapback] På en laptop blir det fort litt dyrere (3-400). Jeg ville heller spurt hvorfor Microsoft krever at driverene ligger på et medium som nesten ingen bruker lenger. 9368273[/snapback] da XP kom ut var vel diskettstasjonen i bruk. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Ja, men i liten grad. Så vidt jeg vet går det ikke an å kopiere fra andre medium i nyere utgaver av XP heller? USB minnepenn var vel også i bruk, og det burde ikke koste de mange timer å lage støtte for dette. Eller en CD. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. august 2007 Rapporter Del Skrevet 27. august 2007 Følg oppskriften på denne siden: http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/w...sp2-bootcd.html , for å "slipstreame" SP2 på Windows XP-cd'n. Da vil du med mest sannsynlighet få installere XP uten problemer. (Jeg hadde det samme problemet tidligere) Det store problemet er at det ikke går an å "slipstreame" XP-cder der hardware-produsentene (Dell, HP osv.) har lagt inn oppdateringer på XP-cd'n. 9367526[/snapback] hvorfor skal dette fungere? ... inneholder SP2 automatiske drivere for S-ATA eller noe sånt slik at den finner S-ATA disker automatisk under installasjon? -Stigma 9367532[/snapback] Ikke nødvendigvis, men du kan legge inn drivere for ditt spesifikke HK i prosessen med å slipstreame en XP. Driverene legges da inn i den katalogen på installasjonscd-en som XP bruker ved installasjon. Samme gjelder drivere til nic, lydbrikker osv. nLite er et virkelig godt verktøy, blant annet kan man få lagt inn alle hofixer og patcher i XP. Finnes også versjon for Vista, vLite. Selv reinstallerer/installer jeg aldri fra annet et slipstream installasjonsCD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå