Gå til innhold

4 eller 2 kjerner

stracci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Hijacker litt her jeg.. lurte på en sak:

Er det noen bakdeler ved å bruke quad/duo? Har hørt at det kan bli kluss med mange spill pga mangelfull støtte...?

Lenke til kommentar

Får høre at en duo gir bedre ytelse på spill pr i dag. Dette fordi quad ikke er multithreded. Dvs, kan bare bruke en prossesor av de 4, men bruker du multi taskin mye er det jo kjekkt. Ryktene er at spill som f.eks Crysis har støtte for quad, og flere vil sikkert følge etter, men foreløpig vil en duo altså gi bedre ytelse...om du ikke velger en quad til 7000,- eller noe da. Q6600 kan jo overklokkes da ;)

Lenke til kommentar
Hijacker litt her jeg.. lurte på en sak:

Er det noen bakdeler ved å bruke quad/duo? Har hørt at det kan bli kluss med mange spill pga mangelfull støtte...?

9374871[/snapback]

Enkelte opplever en slags speedhack med 2 og 4 kjerner i CS :p, søk på google, så finner du ut :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha hørt at også Bioshock utnytter flere kjerner, men det har ikke lyktes meg å finne en test som bekrefter dette. Jeg skulle gjerne likt å se hvordan en Q6600 klarer seg i forhold til en E6600 og forsåvidt også E6850. Det vil kanskje ikke være overvelmende resultater ettersom at mesteparten av lasten uansett bæres av GPU.

Lenke til kommentar
Hvilket OS må man kjøre for å utnytte Quad? Støtter XP og Vista bruk av 4 kjerner? Mener å huske å ha lest at det er et serverOS man trenger..... ?

9374281[/snapback]

Har og hørt noe ang dette....? Venter på delene til en ny maskin med Quad-prosessor, og lurer på om WinXP 32bit vil utnytte prosessoren/yte like bra som Vista 64bit...?

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat hatt samme dilemma og kom fram til E6850. I dagens spill er den raskere og når 4-kjerne blir vanligere tipper jeg Q6600 er litt utgått på dato.

9379488[/snapback]

Til dagens spill er Q6600 mer enn rask nok selv om du deaktiverer tre av kjernene. Det er morgendagens spill som gjelder. Dersom spillprodusentene blir flinke til å utnytte flere kjerner kan Q6600 bli en seiglivet CPU.

Lenke til kommentar
Får høre at en duo gir bedre ytelse på spill pr i dag. Dette fordi quad ikke er multithreded. Dvs, kan bare bruke en prossesor av de 4, men bruker du multi taskin mye er det jo kjekkt. Ryktene er at spill som f.eks Crysis har støtte for quad, og flere vil sikkert følge etter, men foreløpig vil en duo altså gi bedre ytelse...om du ikke velger en quad til 7000,- eller noe da. Q6600 kan jo overklokkes da ;)

9374888[/snapback]

Crytek har bekreftet at de har skrevet Crysis for C2 Quad og C2 Extreme. Dette har de gjort i samarbeid med Intel. Jeg har et intervju der de sier dette. Kan laste det opp.

Lenke til kommentar
I dagens spill er den raskere og når 4-kjerne blir vanligere tipper jeg Q6600 er litt utgått på dato.

9379488[/snapback]

Sånne inlegg skremmer meg :ermm:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
*rote i BIOS* :devil:

9379712[/snapback]

Er du lettskremt?

9380232[/snapback]

Nei, bare litt urolig :p, akkurat kjøpt ny quad, også blomstrer det sånne innlegg over alt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...