marcen_f Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Ja, jeg spør om noen vet hvor jeg kan få tak i fire AA batterier til mitt Finepix s9500. Har noen på 2100mAh, men vil ha noen på over 3000mAh helst. Har hørt at merke også har mye å si for hvor lenge jeg kan bruke de før de må lades. Alle erfaringer tas imot med takk! Det er det samme om det er nettbutikk, vanlig butikk eller bare et generelt tips Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Kjøp heller et kjent merke med god mah, enn et ukjent merke med ekstrem mah. Førstnevnte vil nesten 100% sikkert vare lenger pr. lading OG tåle flere oppladinger. For en stund siden leste jeg en test på batterier. Vinneren ble batteriet med lavest mah (Panasonic med 2100 mah) mens de ukjente merkene med 2500 mah og over kom på de siste plassene. Andre anerkjente merker er blant annet Energizer og GP. Duracell er vel også greit, men langt fra de beste. Vet ihvertfall om fotobutikker som fører kjente merker, som nå også finnes i langt høyere mah enn 2100. Sjekk i ditt nærmiljø. Endret 24. august 2007 av Afseth Lenke til kommentar
emero Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har god erfaring med Sony 2700mAh batterier. Lengre levetid betyr jo selvfølgelig lengre ladetid, men det finnes heldigvis så mange gode hurtigladere å få tak i. GP batterier har alltid vært gode. Lenke til kommentar
marcen_f Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75878 Ser det bra ut? GP 2700mAh til 208 kr + frakt (får 5 % rabatt ) Noen som vet om noe billigere/bedre? Så på lefdal, elkjøp, expert, japan og elite foto 's hjemmesider men fant ikke no der Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hurtigladere sliter i stykker batteriene, så det er sagt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Du finner noe liknende oppladbare batterier til omtrent samme prisen i den lokale butikken. Jeg vet hvertfall at jeg (Expert) har GP og vil tro at de andre har enten det merket eller noe liknende. (f.eks. Panasonic) Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Rema selger en simpel lader med 4 1800mah Duracellbatterier til 150 spenn ca, samt 4pk med 2650mah duracells til 174kr, tenker å kjøpe begge og bruke 1800ene til mer trivielle ting, som fjernkontroller og slikt, mens storgutta får plass i hotshoeblitzen min. Spørsmålet er vell, er det mer å få for pengene noen steder? Og er Duracell dårlig (Afseth?) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Duracell er et godt og kjent merke. De er ikke blant de aller beste (tross at Duracellkaninen bare går og går), men er bedre enn de fleste ukjente jallamerker. Lenke til kommentar
coban Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Duracell er et godt og kjent merke. De er ikke blant de aller beste (tross at Duracellkaninen bare går og går), men er bedre enn de fleste ukjente jallamerker. 9531788[/snapback] HAMA og HAHNEL er andre velkjente merker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 HAMA og HAHNEL er andre velkjente merker. Stiller meg ihvertfall bak anbefalingen av Hähnel. Har solgt det i de fem årene jeg har jobbet i butikken, og det er ytterst sjelden at det kommer inn noen klager på de. Hama har vi ikke solgt så mye av, men har ikke fått inntrykket av at det er et dårlig merke mtp. batterier heller. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 HAMA og HAHNEL er andre velkjente merker. Stiller meg ihvertfall bak anbefalingen av Hähnel. Har solgt det i de fem årene jeg har jobbet i butikken, og det er ytterst sjelden at det kommer inn noen klager på de. Hama har vi ikke solgt så mye av, men har ikke fått inntrykket av at det er et dårlig merke mtp. batterier heller. Selger en del av både Hähnel og Hama vi også, når har ikke jeg jobbet lenge nok til å få noe inntrykk av reklamasjonsmengdene (særlig siden jeg også bare jobber noen kvelder i uken), men de andre i butikken sier at de er bra. Energizer derimot, som vi også selger, anbefaler de ikke til noen som spør... Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvor er det du jobber da k-ryeng? Trenger gode batterier, og kunne vært gøy å slå av en fotoprat med ett kompetent menneske bak disken for en gangs skyld i denne byen. Lenke til kommentar
marcen_f Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Hurtigladere sliter i stykker batteriene, så det er sagt. 9426790[/snapback] Uansett hvor jeg ser så reklameres det med ladere som lader opp på bare 2 timer osv. Jeg finner ingen med lang ladetid lenger. (og hva definerer dere som ikke hurtigladere egentlig?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå