Gå til innhold

[løst]Vannkjøling til P182.

-Tommy

Anbefalte innlegg

Hei.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg kjøpte meg en ny pc for ca. 1 uke siden med de specsene som er i sigg. Jeg har funnet ut at jeg syntes at viftene i kabinett bråker for masse, derfor hadde det vært hyggelig vis dere kunne ha funnet noen vifter som passer til kabinettet (4stk) samt. viftestyring. Jeg tenkte heller ikke på viftene på hovedkortet når jeg kjøpte dette, derfor lurer jeg på om det går ann å bytte ut viftene med kjøleribber? Evt. noen vifter som ikke bråker like mye?

Har begynt på en ny tanke om det ville vært like greit å gått for et vannkjølingssett, se derfor på den siste posten eller trykk her :D

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det skal gå fint. Men når jeg ser hvor stor kjøleribba er på HK ditt nå, så ville jeg holdt et godt øye med temp.

Det du også kan prøve på. Er først å finne ut om det bare er den ene vifta som bråker. Og evt sjekke om du klarer å styre hastigheten til viftene via eks speedfan.

Kan også se om det går fint å bare plugge ut viften. Iallefall på den store kjøleribba. Den litt mindre burde kanskje byttes ut med en av de NB-kjølerene du linka til.

Lenke til kommentar

Her er en test av ditt hovedkort, de sier SB og NB viftene er ok/quiet?

+ Exceptional Core 2 Duo performance

+ Excellent overclocking at stock memory settings

+ Fully SLI Ready

+ A BIOS that is an enthusiast's dream

+ SLI™ certified

+ Extremely stable

+ Quiet active cooling of both SPP and Southbridge

+ Built by NVIDIA®

+ Fully supported by XFX

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1083

Du kan sikker finne bedre vifteløst kjøling, men er ikke sikker det passer. De 2 aktivkjølings hovedkortene eg har er nforse 4 og 875MSI, har tatt av ledningene til viftene, begge maskinene er stabile uten aktivkjøling. Så du kan jo prøve det først.

Lenke til kommentar

Er det en ting som er sikkert så er det at viftene ikke er stille, har prøvd å stoppe de to viftene på hovedkortet og man merket helt ekstremt stor forskjell.

Har ikke noe spessielt lyst til å skru av viftene da jeg ikke vet hvor varmt hovedkortet blir.

Lenke til kommentar

Jeg synes Zalmanen blir for spinkel. Noctua NC-U6 er en solid kjøler for brikkesett uten vifte. Hardware.no sin omtale.

Zalman NBF47 er velg også bedre enn den i forrige post.

Personlig mener jeg vifter på HK er en uting, de har en stygg tendens til å støye.

Jeg har også sansen for Noctua sin 12 cm vifter i kabinettet. De er særdeles vanskelig å høre.

Ellers er vel Zalman Reserator en mulighet om støyen virkelig skal fjernes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...