Gå til innhold

PC eller Konsoll; Argumenter for og imot


Anbefalte innlegg

Vel. Det er mange som mener at konsollopplevelsen er noe helt spesielt. Dette mener jeg er feil. Jeg har noen argumenter til hvorfor jeg mener PC er bedre enn konsoll å spille på.

 

Fordeler med konsoll;

+ Lett å sette opp.

+ Lite installasjon (filer som må overføres).

+ Liten og kompakt (i forhold til PC)

+ Billig.

 

Fordeler med PC (med utgangspunkt i Vista);

+ Nativ støtte for flere tusen enheter, derav trådløse X360-kontrollere.

+ Kan også kobles til LCD-skjerm og projisere ut 7.1-lyd.

+ Støtter mus og tastatur.

+ Kan brukes til mye mer enn PS3/X360 - flere skjermutganger hvor den ene skjermen spiller av en film, og den andre spiller et spill på nettet.

- Dyrt å kjøpe det beste.

 

Hva synes dere? De argumentene jeg finner gode kommer i første post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med konsoll slipper du å tenke på å oppgradere skjermkort, CPU etc. til flere tusen kroner for å henge med i spillmarkedet. Det mener jeg er et veldig bra argument for å kjøpe konsoll. En Nintendo Wii kan kjøre alle Nintendo Wii-spill, men en PC kan ikke alltid kjøre alle PC-spill.

Lenke til kommentar
Vel, med konsoll slipper du å tenke på å oppgradere skjermkort, CPU etc. til flere tusen kroner for å henge med i spillmarkedet. Det mener jeg er et veldig bra argument for å kjøpe konsoll. En Nintendo Wii kan kjøre alle Nintendo Wii-spill, men en PC kan ikke alltid kjøre alle PC-spill.

9315909[/snapback]

Det er jeg ganske enig med. En PC-opplevelse (spill) kan være veldig forskjellig fra en annen. Spiller man PS3, så spiller man PS3 og kan forvente like god FPS og grafikk. Men så tar det jo også 3-4 år og så må man kjøpe en ny konsoll for å få nye spill.

Lenke til kommentar
Man kan modde PC-spill. Hvor mange spill har vel ikke fått fornyet spillbarhet takket være texture-mods, skins, nye maps og enheter, forbedret realisme osv?

9315959[/snapback]

 

Du mener patcher? Det er på konsoll og.

9316051[/snapback]

 

Nei jeg tror mod'er. Som Garry Mod til Half Life osv :p

Lenke til kommentar

Vi trenger en poll!

 

For å svare: på pc føler jeg at du får en mye bedre oplevelse av spillet. du har mange flere knapper slik at du slipper å bruke flere knapper samtidig. du kan og skifte hva de ulike knappene skal brukes til slik at de er innen rekkevidde og passer akurat DEG...

 

edit:emm... ja....

Endret av 2badle
Lenke til kommentar

:ph34r: Trur vel det har vært en del poller om dette allerede. Det er den vanlige fanboy VS fanboy tråden. Som regel så degenereres det til dette iallefall, i håp om at folk klarer å opprettholde en verdig tone i tråden så gir jeg dette er forsøk.

 

Konsoll : Ypperlig for spill av de fleste sjangre, Spillene er laget spesifikt for konsollen og har garantert en grei ytelse i forhold til hardware. Hhar begrensninger i forhold til tekstbasert kommunikasjon. I FPS spill er ofte kontrollerne litt knotete og føles upresise for en erfaren PC gamer, med hederlige unntak for de konsollene som faktisk har laget tastatur og mus som tilbehør.

 

PC : Er jo for det første ikke en ren spillmaskin, men det er jo dette vi snakker om her. Er en mer flytende enhet i fohold til spillenes og maskinvarens utvikling. Spillene og maskinvaren utvikles kontinuerlig, og et spill som funker på dagens maskiner vil muligens ikke funke på de fra 1 år tilbake. Iallefall ikke på optimale instillinger. alle former for kontrollere, utenom mus og tastatur er for ekstrautstyr og regne, og skal du spille de siste spillene med max instillinger må du regne med å dytte ut en hel del penger som 1. gangsinvestering, og deretter noe lapper jevnt og trutt dersom du ønsker å holde nivået.

 

Momentene over er et forsøk på å være objektiv, men det vil vel være noen som mener noe annet, eller som syntes jeg tar feil.

 

Min personlige mening er at PCen er den ultimate platformen for spill. Den har alle muligheter, og gir brukeren enorm frihet i valg av både spill og maskinvare. På denne måten så kan også brukeren selv velge hvor mye han er villig til å investere av penger for å få den opplevelsen han ønsker.

 

I tillegg til dette så kommer det mer obskure momentet med interesse inn. For min del så er 1/2 moroa å sette sammen maksinen og få den til å funke. Tune og Tweake på den slik at den holder tritt selv om den egentlig ikke skulle gjøre det. Jeg kan drive med dette i timesvis, og det er utrolig tilfredsstillende når det funker. Dette er en dimensjon hvor de fleste konsollene begrenser seg til å bytte deksel, omtrent som mobiltelefoner :whistle: .

 

Spilltypene jeg liker å benytte meg av er en annen grunn til at jeg sverger til PC, Stragegispill og MMO er noe som virker rimelig lite utbredt på andre konsoller, og derfor så er det ganske enkelt ikke aktuelt med PS2 eller Xbox360.

Lenke til kommentar
Liker begge dele, Pc kan man laste ned spill gratis å cracke dem. Så eg slipper bruke penger på spill.

 

Men på min x360 derimot må eg kjøpe spill, har ikkje satt meg inn i hvordan eg brenner x360spill enda, men skal nok gjøre det og ;)

9317347[/snapback]

 

Artig argument ... strengt tatt kan man jo ikke laste ned spillene. Og utviklerne må jo ha noe å leve av?

 

edit: on topic, så har jeg sagt det jeg mener i denne tråden (ikke svar der, da den gikk litt off-topic :p )

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Hvis MS ville tillat bruk av tastatur og mus på xboxen (360) min så ville jeg nok ikke spilt på pcen i det hele tatt, med untak av av spill som ikke kommer på xbox. Jeg klarer til en viss grad å venne meg til håndkontroll på fps, men det degraderer spillopplevelsen. RTS uten mus sux ass, og ja jeg har prøvd BFME på xbox. Bortsett fra lydanlegget til pcen min så overgår xbox spillinga alt pcen kan oppdrive med. Større skjerm (32" LCD). Kan sitte på godplassen i sofaen og spille. Ellers er jo konsoll hyperenekelt å bruke. Skru på og spill.

Lenke til kommentar
Konsoll er best til alt utenom FPS og RTS. Så enkelt er det ;)

9317360[/snapback]

Å herregud. Gidder du å gi deg nå? Jeg misliker deg og postene dine, og det er jeg ikke alene om. Når skal du skjønne at ikke alle deler din mening?

 

Idiot. Hold kjeft er du snill, vi gidder ikke å høre på deg. Fanboy. :nei:

 

For mange er forskjellen på følelsen av å spille på konsoll foran TVen med kontroll, SPILLE PÅ KONSOLL, annerledes enn å kjøre spillet på PC. Jeg er en av dem, og er ikke alene, Så hvis du, Crossfire, og dere andre, som Andreas045, kan slutte å fortelle oss noe vi allerede vet, som at PCen kjører spillet med mye bedre grafikk, da kan vi vel fortsette med diskusjonen som går på til hvilken konsoll du spiller. Jeg trodde ikke vi skulle ha slike rivaliserende debatter mellom oss, for vi er jo alle fans av Microsoft.  Denne diskusjonen her er som PS3 vs. Xbox 360, eller skal du ha dette spillet til PS3 eller Xbox 360.

 

VI HAR FATTET AT PC-VERSJONEN ER BEDRE GRAFIKKMESSIG. Det er noe som heter feeling, en feeling du får av å spille med kontroll foran TVen, versus å spille på PC men med kontroll foran TVen. Hvis du er i sistenevnte gruppe, hvorfor eier du ikke en Xbox 360 da, hvis du liker så godt å sitte i sofaen med Xbox 360-pad? For grafikkens skyld? Det er ikke det det går på, det er feelingen hvert format gir.

 

Så, håper vi slipper flere poster av brukere som gjentar at PC-versjonen har bedre grafikk, at at hvs de vil sitte i soffaen med pad da gjør de det. Vi vet dette her, åkay?

Quoter megselv fra Bioshock-emnet. Les det noen ganger Avean og hold kjeft, for alles skyld. Vi er lei av møkket du presterer å skrive.

Endret av Bamsemumsen
Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig personlig best å spille på pc, men jeg har ikke råd til noe monster pc så jeg holder meg til konsollen.

 

Spes fps og rts spill er mye bedre på pc etter min mening, mye bedre aim, reaksjoner osv. Og rts spill er bare helt elendig med gamepad.

 

Jeg har jo koblet pcn min opp mot lcd tv'n så jeg får omtrent samme feelinga som jeg gjør da jeg spiller på konsollen.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Å herregud. Gidder du å gi deg nå? Jeg misliker deg og postene dine, og det er jeg ikke alene om. Når skal du skjønne at ikke alle deler din mening?

 

Idiot. Hold kjeft er du snill, vi gidder ikke å høre på deg. Fanboy.  :nei:

 

Quoter megselv fra Bioshock-emnet. Les det noen ganger Avean og hold kjeft, for alles skyld. Vi er lei av møkket du presterer å skrive.

 

Prater du liksom for alle nå eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...