Lex-Icon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Heisann, jeg har nettopp satt sammen en PC bestående avMSI P965 NEO-F, Intel C2D E6550, Crucial PC4200 2x1GB og et GeForce 7200GS blant annet. Når jeg booter kommer det ingenting på skjermen, men det ser ut som at det er liv i systemet da CPU-vifta går og front panel diodene lyser, samt at det er HDD-aktivitet de første sekundene og DVD-brenneren fungerer. Skjermkortet har passiv kjøling så jeg kan ikke se om det er liv i det. Hovedkortet har også kun passiv kjøling. Skjermen er i samme "tilstand" som den er når den er tilkoblet en avslått PC (diode blinker). Når jeg tenker meg om så har CPU'en 333MHz bus, og RAM'en er 266MHz, kan dette ha noe med saken å gjøre? Takker for eventuelle tips. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Før du gjer noko anna vil eg anbefale deg å prøve ei og ei minnebrikke inni pc-en din. edit: Leif Endret 17. august 2007 av Quote Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Regner med at BIOS ikke gjenkjenner CPUen din...den må antageligvis flashes før du kan bruke den Lenke til kommentar
voll Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Heisann, jeg har nettopp satt sammen en PC bestående avMSI P965 NEO-F, Intel C2D E6550, Crucial PC4200 2x1GB og et GeForce 7200GS blant annet. Når jeg booter kommer det ingenting på skjermen, men det ser ut som at det er liv i systemet da CPU-vifta går og front panel diodene lyser, samt at det er HDD-aktivitet de første sekundene og DVD-brenneren fungerer. Skjermkortet har passiv kjøling så jeg kan ikke se om det er liv i det. Hovedkortet har også kun passiv kjøling. Skjermen er i samme "tilstand" som den er når den er tilkoblet en avslått PC (diode blinker). Når jeg tenker meg om så har CPU'en 333MHz bus, og RAM'en er 266MHz, kan dette ha noe med saken å gjøre? Takker for eventuelle tips. 9300543[/snapback] Hovedkortet skal støtte denne cpu``en, men dette med ramm finn eg ikkje ut av. Sender deg link til produsentens side så kan du sjekke sjølv. http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...no=170&cat3_no= Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Takker for svar. Skal prøve de foreslåtte tingene nå. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Fungerte ikke ved å sette inn ei og ei ram-brikke. Hvordan kan jeg flashe bios uten bilde på skjermen? Jeg mener selv om den ikke gjenkjenner CPU trodde jeg at det ville være bilde på skjermen.. Edit: Er det mulig å starte opp PC'en uten RAM eller CPU uten at det "skader" noe? Hvis det går og jeg får bilde på skjermen, kan det hende jeg får til å flashe til nyere BIOS. Endret 17. august 2007 av Lex-Icon Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 For et slit.. Det kan hende jeg har fått det litt eldre P965 Neo kortet som ikke støtter E6550 i det hele tatt. Jeg hadde bestilt P965 Neo-F av komplett, og på eska står det det samme. Men bruksanvisninga er til Neo v.1.X og layouten til hovedkortet passer til denne. Derimot er layouten til Neo-F kortet en smule annerledes i følge bruksanvisningen til denne på MSI sine sider. Da er sjansen stor for at det er feil hovedkort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå