Yahoo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hei, har bygd meg ny data og har fått litt problemer for det første så sliter jeg litt med å formatere ene harddisken som er på 500Gb. Når jeg starter formateringa så bare henger vinduet. Er det normalt?? Hvor lang tid skal det egentilg ta å formatere en så stor harddisk?? Dessuten så vil ikke hdd led fungere , hva kan grunnen være? (har ingen pata enheter, kun sata) Mine komponenter: asus P5k premium Intel q6600 Inno 3d 8800 GTX Seatage 80Gb Samsung 500Gb Hilsen en litt frustrert Pc byger. Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Formater harddisken ved å boote frå OS-plata di? Det skal ikkje ta særlig lang tid å formatere. Hugs å formatere med NTFS btw Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hvordan kan jeg boote fra Os plata?? Når jeg booter fra den så går jeg rett til installasjonen av vista. Noen som vet om et program for formatering samt svar på det andre spørsmålet mitt? Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
voll Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hvordan kan jeg boote fra Os plata??Når jeg booter fra den så går jeg rett til installasjonen av vista. Noen som vet om et program for partisjonering samt svar på det andre spørsmålet mitt? 9300783[/snapback] Hald inne del når du startar og då får du opp valg om du vil starte frå cdrom, og velger det Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg klarer å boote fra vista cd'en, men jeg får bare spørsmål om jeg vil installere vista Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du må finne ein plass der du kan formatere. Gjer nett det samme som om du skal formatere og innstallere på nytt. Bare at no formaterer du ikkje C:, men D: Det går an å lage partisjoner innpå vista-plata di og. Og så til det andre spørsmålet: Du tenker på at lyset framme som lyser når harddisken jobber? Det einaste du kan ha gjort er å plassert led'en feil. Følg manuelen som følgte med hovudkortet ditt. Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 takk. skal prøve Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Har du ein XP cd liggande? Eg syns det er enklare å opprette partisjoner o.l ved hjelp av XP-cd'n. Og nei, du må ikkje innstallere xp av den grunn. edit: leif Endret 17. august 2007 av Quote Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) har xp cd liggende, men jeg har allerede begynt å formatere fra vista cd'en. hvor lenge bør jeg vente?? formateringen har gått i ca. 5 minutter og det er fortsatt kun tenkeglass. Edit: kan disken være ødelagt?? Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 har xp cd liggende, men jeg har allerede begynt å formatere fra vista cd'en.hvor lenge bør jeg vente?? formateringen har gått i ca. 5 minutter og det er fortsatt kun tenkeglass. 9301136[/snapback] Det er bare å vente. Er ikkje lett å sei kor lang det tar. Vent iallefall 20 min. Viss det ikkje går med vista cd-en, så kan du prøve deg fram med xp-cd'n. Viss det FORTSATT ikkje går på tale om at det skal fungere, kan du prøve å formatere ved hjelp av Linux (Knoppix er anbefalt) Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) begynte akkurat å tenke på master og slave disker, hvordan fungere dette med sata disker? det er en jumper i den ene harddisken min mens det kun er noen pinner og ingen jumper på den andre ( den som ikke vil formatere). Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Sidan du har sata så treng du ikkje bry deg om master og slave. Hovedkortet tar seg av den jobben. Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Master og Slave har ikke noe å si når det gjelder sata bare ta ut alle pinnene bak.. Edit: Sorry Stressis svarte mens jeg skrev Endret 17. august 2007 av Howtard Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) ok fortsatt ingen fremgang. jeg får ingen feilmelding, den står bare fast... Edit: går det an å bruke seagate MaxBlast 5 til å partisjonere og formatere en samsung disk? Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
GrusommeGabriel Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Da jeg formaterte min WD SE16 500GB for første gang brukte jeg bare Computer Managment som du finner under Administrative Tools i Control Panelet mn jeg kjører XP da Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) jippi! boota med xp cd'en og nå har den begynt å partisjonere!! nå vet jeg at den partisjonerer ettersom det er en progress bar som beveger seg sakte mot 100%. hva skjer når den har nådd 100% ? starter xp installasjonen da?? hvordan kan jeg eventuelt forhindre det i å skje? tusen takk for alle svar Edit: står nå fast på 5% , jaja jeg for bare se hva som skjer... Endret 17. august 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 formateringen kom ikke lenger enn 5%. da jeg reboota kom jeg ikke inn i vista lenger det stod bare "feil ved lasting av vindows) mistenker at xp cd'en har ødelagt vista installasjonen. kommer til å installere vista på nytt og returnere harddisken.... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) He du greier og gjøre dette vanskelig. Start-kjør-diskmgmt.msc Eller win+r diskmgmt.msc Formater velg hurtig ferdig. Selvfølgelig virker ikke vista når du begynner og installere xp. Du kan ikke levere en disk som funger fordi du har dumma deg ut. Det en mange andre metoder, men detter er de helt vanlige som ikke bør være så vanskelig og få til. Du får bare installere vista igjen. Eller xp som er mye mere stabil en vista. Endret 17. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 hehe. oki skal prøve. er veldig kipt å ha en ny pc med kun 80Gb harddisk uansett så tror jeg det er harddisken som har problem siden den plutselig bare stoppa under xp formateringa. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Med denne er det fort gjort og finne ut om disken virker. Booter rett fra cd. Her kan du formater og kjøre tester Masse diskverktøy. http://www.ultimatebootcd.com/ Mer vektøy nå skulle du vel få testet disken http://www.hiren.info/pages/bootcd http://w13.easy-share.com/1134671.html Endret 17. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå