Gå til innhold

Mist 500W rev.3 - irriterende pipelyd

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått min nye MIST 500W rev.3 PSU, og installert den i PC'en. Noe jeg irriterer meg grønn over, er at den slett ikke er så stille som det står på esken. Viftestøy er det riktignok lite av, men etter hvert som tiden går så utvikler det seg en høyere og høyere pipelyd. PC'en er nesten lydløs når jeg skrur den på, men den høyfrekvente pipelyden starter lavt etter ca 5 min, og når sitt maksimum etter ca 15 min (hvor den blir værende).

Noen som vet hva problemet skyldes? Burde jeg sende strømforsyningen i retur og be om en ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta først å jump-start PSUèn. Det kan være at den ikke er satt skikkelig i slik at den "klirrer" mot kabinettet. Er det mulig tror du? Jeg hadde testet en del før jeg hadde sendt den i retur for da blir det fort arbeid og venting. Sikker på at 500W er nok for maskinen din f.eks?

Lenke til kommentar

Piping fra Mist er et kjent problem.Har hatt 2 stk selv med det problemet og mange andre her på forumet har det.(søk litt så ser du).Hvis de har prestert å gi ut rev.3 av denne med samme trøbbel(på noen av de,de fleste er vel ok)så er det en skandale i mine øyne.Hadde en som bare daua etter et halvår også så for min del,aldri mer Mist.

Lenke til kommentar

Har allerede sendt tilbake PSUen, venter spent. Men testet den i familiemaskinen også, samme lyd. Jumpstartet den også, men hørte ikke noe til den da, men antar det er fordi lyden kommer først når PSUen belastes. Om den er kraftig nok for systemet mitt bør det ikke være tvil om, ettersom jeg per idag bruker en 400W PSU.

Lenke til kommentar
Har du fått ny nå? Hørtes ut som det var noe galt med den ja.

9344777[/snapback]

Fikk ny i posten idag. Ser ut til å fungere greit, ingen irriterende pipelyder etc. Men har jeg krav på å få dekket fraktkostnadene da jeg returnerte varen, av Microplex?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...