WheelMan Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei Jeg har akkurat gått til innkjøp av et P5K-E hovedkort, og PC4200 DDR2 RAM, foreløpig har ikke RAMen annkommet huset, og jeg har lånt meg en gig 800 MHz RAM... Men, etter jeg hadde bestilt kom jeg over det her i Asus P5K tråden: Oppdatering: P5K støtter ikke lavere hastighet enn PC5300/DDR2-667.Har man PC4200/ DDR553, vil kortet ikke boote. 8758708[/snapback] Hva skal jeg gjøre?, blir det som pcp160 sier, at jeg ikke kan boote? Noen som har tips til meg?, det tas imot med stooor taknemlighet Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ja, det er nok desværre som han dærre pcp160 sier P5K-E (og de andre P5K kortene støtter ikke så "dårlig" minne, og de støtter heller ikke FSB 533 prosessorer. Du må ha minst FSB 800 prosessor, og minnet må være PC5300 eller raskere. Asus support faq P5K-E: Question Why doesn't my system boot up when I use DDR2 553 memory modules? Answer Due to Intel chipset limitation, it can only support DD2 667/800/1066 memory modules. Så jeg ville nok avbestilt de brikkene. Klarer aldri å linke direkte til svarene hos Asus, men du finner dette om du går hit: http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us , og velger ditt hk. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Jeg fant det til slutt Han på Datakjeden var så snill og bestille nye brikker for meg, selv om de jeg egentlig hadde bestilt, hadde kommet , så nå kommer PC5300 brikker til meg , men er ikke sikkert det blir D9GMH da Men, vi får håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå