Anixion Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Har funnet et supert program til Windows XP som overstyrer strømsparingen på pc'en, slik at skjermen, hardisken og pc'en slår seg av etter en tid med inaktivitet. Det er 3 forhåndsdefinerte profiler som kan du velge etter hvor mye strøm du vil spare, også er det en som du kan stille inn selv. Det går også an å stille inn at pc'en ikke slår seg av hvis f.eks et nedlastningprorgam kjører. Og det som er morsomt med programmet er at den viser hvor mye strøm du sparer. Programmet kan lastet ned her Dette har jeg klart å spare hittil: Tenk på hvor mye strøm en bedrift på 200 pc'er sparer om alle pc'ene hadde installert dette programmet? --- Også kan du forresten registrere deg, så du kan komme opp på toplisten over hvem som har spart mest strøm. Er også en topliste for bedrifter, grupper osv. Om dere registrerer dere, så bli med på gruppa som heter "Norway" Det er bare å skrive det på gruppe (: Endret 16. august 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Det stemmer ikke helt med hva vi har reddet, majoriteten av PC-er går på kull, det er rett. Men i Norge har vi stort sett fornybar energi, selv om vi importerer kullkraft fra Dannmark nå og da. Redigert: Ikke missforstå meg, jeg liker slike programmer. Jeg prøver selv å spare strøm der jeg kan, og gjøre det jeg kan når jeg kan for miljøet. For eksempel er alle websidene mine 100% solcellebasert nå. Endret 17. august 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Altså, Norge eksporterer strøm fra andre land også for å tjene penger. Også importerer Norge strøm fra f.eks i Øst-Europeiske land der strømmen er billig siden de bruker kull som strømkilde.. Om alle bruker mindre strøm, trenger ikke Norge å importere strøm, og Norge kan eksportere mer fornybar energi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå