Gå til innhold

Bør jeg oppgradere CPU'n min?

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har en amd athlon 64 3700+ (single core), å lurer litt på om det er på tide å oppgradere den til en dual core prosessor.

men spørsmålet er da om jeg trenger å gjøre det enda?

driver hovedsaklig til spilling,programmer osv.

mhv

joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja :innocent:

Dersom du har s939, og dersom du har 2gb ram, så kan det være vits i å oppgradere med en dualcore. Dersom du kan finne en brukt X2 4800+ til en fornuftig pris, dvs under 1000kr, så er det ett godt kjøp. Nye X2 ser ut til å være vanskelig å få tak i i Norge.

Dersom hoverkortet ditt takler Opteron, så er en Opteron 180/185 det beste du kan sette i det. Men Opteron 185 koster ca 1700kr, så det begynner å bli endel penger. Det er fremdeles endel butikker som har Opteron til s939 inne.

Du kan oppgradere til en rimelig Core 2 duo med nytt hovedkort og 2GB DDR2 for rundt 3000kr, og det er uten tvil det beste, men det kommer litt ann på budsjettet ditt også.

Lenke til kommentar

Ja, da tror eg at eg vil annbefale å bytte alt.

Intel Core 2 Duo E6320, ca 1300kr.

MSI P35 Neo-F, ca 800kr.

Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB (2x1024), ca 700kr.

Disse komponentene vil gi deg bedre ytelse enn noe du kan få til det hovedkortet du har nå, og vil kunne oppgraderes med det beste Intel har å by på ihverftall ut neste år.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
driver hovedsaklig til spilling,programmer osv.

9292705[/snapback]

...i motsetning til at du bruker PCen som øl-åpner? :p

Hvis du med spilling mener Counter-Strike, og med programmer mener MS Word, så trenger du ikke ny CPU. Til de nyeste spillene kan det være greit å oppgradere, men prioritér skjermkort (under maskinvare har du oppført et 6600GT, og det blir i svakeste laget).

Lenke til kommentar
Ja, da tror eg at eg vil annbefale å bytte alt.

Intel Core 2 Duo E6320, ca 1300kr.

MSI P35 Neo-F, ca 800kr.

Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB (2x1024), ca 700kr.

Disse komponentene vil gi deg bedre ytelse enn noe du kan få til det hovedkortet du har nå, og vil kunne oppgraderes med det beste Intel har å by på ihverftall ut neste år.

9294434[/snapback]

MSI er noe søppel, sats heller på asus:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329410

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...