Glenn Østerud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei. Jeg har et MSI MS-7125 hovedkort, Socket 939 med en AMD Opteron 175 CPU og 4Gb RAM. De siste 2Gb med minne ble installert i dag, og til min store skuffelse ser ikke kortet 4096Mb med bare 3.4Gb (sånn ca). På denne maskinen kjører jeg Windows 2003 64-bit + VMWare Server 1.0.3 Jeg leser på MSI sine sider at det er litt usikkert om kortet ser alle 4Gb dersom man installerer 4x1Gb brikker. Noe jeg selvsagt har gjort. Er det noen tweak man kan gjøre i BIOS som gjør at alle 4Gb blir synlige? Vil det hjelpe med Linux i bunn? Vil f.eks Linux se mer av minne? Håper på noen gode svar. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har vert borti det samme på et Asrock dual sataII 939 HK Husker ikke helt hva men det løste seg ved å enable/disable memory hole i Bios Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Det skal jammen prøves! Glenn Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Og det virket! Serveren ser nå alle 4Gb, og 4Gb kommer opp i Windows Server 2003 64-bit. Fikk også en gratis hastighetsøkning på kjøpet da jeg bruker denne maskinen primært som VMWare Server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå