Thor. Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kom med Deres linker http://www.virustotal.com http://virusscan.jotti.org/ http://oms.hitmanpro.nl/ Flere? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Eset online virus-scanner Bitdefender antivirus Kan scanne i zip-filer, rar filer, iso-filer og en hel haug andre typer pakkefiler, men har desverre en lei tendens til å få IE til å kræsje før den viser noen resultater av scanninga. Panda antivirus RAW antivirus http://security.symantec.com/sscv6/default...id=ie&venid=sym Trend Micro - Free online virus Scan (mye klikking på lenker for å få scannet. F-Secure Submit a suspicious file to the the FRISK Software virus lab Det er hva jeg har liggende i mine favoritter. Endret 27. august 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Nanoscan og Totalscan. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Kaspersky antivirus. Denne har en opplastingsfunksjon slik at også brukere med andre nettlesere enn IE kan laste opp filer for skanning, dog er det snakk om kun 1 fil om gangen. Krever IE6 eller nyere om man benytter activeX virussjekken. Endret 21. august 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 *mine innlegg* Veldig bra tiltak Takk til trådstarter! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Prøver å holde en gammel tråd i live en stund til da nytteverdien kan være stor for mange Her er en liten oppdatering: Kaspersky Online Virus Scanner er nå testet ut. Den støtter zip, rar, iso og masse andre pakke-formater. I tillegg skryter de på seg at de har høy oppdagelses-rate. Intuitivt gui og kan skanne enkelt-mapper eller hele maskinen hvis man vil. Bitdefender sin online antivirus tror jeg ikke de holder oppdatert. Så foreløpig holder jeg meg langt unna. Jeg tror det er et halvt år eller noe slikt hvor den ikke har vært oppdatert. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Har skrevet ett lite innlegg om emnet her, håper det kommer til nytte! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Oppdatering av gammal tråd: Ny antivirus online-side funnet. McAfee FreeScan. Har ikke testet den ennå. Sår littegrann tvil om denne siden den ligger på en pcpitstop.com server. Og så er det selfølgelig Norton sin antivirus som er blitt helt avglemt her. Ulempen med denne er at man ikke har anledning til å velge å scanne en bestemt mappe. Alt, absolutt alt på maskinen blir scannet - også mp3, bilder, videoer osv og det kan derfor ta lang tid å kjøre prosessen fult ut. Panda antivirus skal visstnok også fungere med Firefox, men dette har jeg ikke testa ut ennå. Fungerer ikke med Opera. Det som bekymrer meg under kjøring av Panda activescan med Internet Explorer er følgende advarsel fra Spyware Terminator:Altså det er filen "as2guiie.dll" som vil registrere seg ved oppstart ifølge spyware terminator. klarer ikke å finne noe på nett om denne filen utover at den hører til Panda antivirus. Skal prøve denne nå, så oppdaterer jeg etterhvert. [oppdatert 1725] Nå er jeg et lite stykke uti prosessen. Det som er med Panda Av er at det er en hel haug med DLL-filer og tom en sys-fil som skal registreres i systemet. Fant en tråd om det på nettet: her. Jeg fortsetter å installere... [Oppdatert - filscanning ferdig] Nå har jeg fått opp en ganske fullstendig liste over suspekte filer og annet som Panda ikke likte særlig. Den rapporterer også at Zonealamr security suite ikke er oppdatert. Men den bommer litt her, for det er kun gratisversjonen som er installert. Jeg legger til en utskrift (pdf-fil) av rapporten for de som er nyskjerrige. 2.pdf Endret 9. september 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Litt oppdatering: Utviklerne av panda antivirus har oppdatert online-scanneren. Og det er i brukerens disfavør. Etter at panda hadde stått å virus-sjekka maskinen i ca 4 timer så NEKTER den å vise hvilke filer som den har funnet er infisert - fordi jeg ikke er registrert bruker. Fant ut at det ikke var mulig å registrere seg der og da. Det er rett og slett DÅRLIG gjort. Men da slipper forhåpentligvis andre å gå i samme fella da. Skjermbilde som viser at panda nekter å vise hvilke filer den har "funnet". Det står "send" fordi jeg trykket på send-knappen, men det hjalp desverre ikke. Skjermbilde som viser påloggingsfelter - men disse viser det seg kun mulig å bruke for brukere som alt ER registrerte. Endret 17. juni 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå