Gå til innhold

Verdens beste film - finale


Hvilken av disse mener du er verdens beste film?  

506 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse mener du er verdens beste film?

    • 2001: A Space Oddysey
      30
    • Die Hard
      32
    • Fight Club
      38
    • Forrest Gump
      67
    • Lord of the Rings
      96
    • Pulp Fiction
      57
    • Saving Private Ryan
      21
    • Star Wars
      44
    • The Good, the Bad and the Ugly
      30
    • The Shawshank Redemption
      91


Anbefalte innlegg

Og her, sterkt forsinket, er finaleomgangen i avstemningen om verdens beste film. Filmene i finalen er de ti som fikk flest stemmer i semifinalen. De er listet alfabetisk.

 

Moderator var fristet til å legge på de tre filmene som faktisk er verdens beste, men jeg får vel skylde meg selv for at jeg ikke sørget for å få dem nominert i utgangspunktet.

 

God avstemning!

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stemte selvfølgelig på det fantastiske monumentet av en film, 2001. Litt redd for at LOTR vinner dog.

9285267[/snapback]

 

Ja, det blir litt sånn "fanboy" greie egentlig.

Det at den vinner vil ikke nødvendigvis si at det er den beste filmen.

9285279[/snapback]

 

Sant. Kåringen heter tross alt 'Verdens beste film', og ikke 'Din Favorittfilm'.

Lenke til kommentar

Ble 2001 for min del her.. Ikke min favoritt, men da vi skal stemme på verdens beste film syntes jeg få av de andre kunne komme i nærheten.

Og sorry at jeg sier det, men jeg synes det er litt kjipt at Ringenes herre filmene står på denne listen, her er det snakk om Verdens BESTE film, og det kan etter min mening absolutt vurderes på en veldig objektiv måte.

Lenke til kommentar

Ble nok Shawshank. Fantastisk film, skuespill i verdensklasse og alt er bare så utrolig gjennomført. Av disse filmene så liker jeg egentlig Fight Club og LotR bedre, men de er ikke bedre filmer sånn sett. Og Die Hard på en liste over tidenes beste film? Kom igjen... Er en dritbra action, men kan ikke akkurat måle seg med storheter som Shawshank og Saving Private Ryan.

 

Håper folk klarer å ta på seg objektive briller når de skal stemme, ellers blir dette fort en konkuranse om hvilken film som har størst fanskare akkurat nå.

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar

Dotten, gidder du dele LotR i tre? Thanks.

 

Det ble 2001. Jeg synes det er en forskjell på tidenes beste film og min favorittfilm, og 2001 topper begge listene. Hvis jeg derimot skulle laget en liste videre over de beste filmene vs mine favoritter, så ville blant annet Armageddon kun kommet på favorittlisten mens Citizen Kane ville vært nummer 2 på best-listen. Forskjellen er et forsøk på å være så objektiv som mulig vs et forsøk på å være så subjektiv som mulig. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...