markusa Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvilket abonomang er best??.. http://www.onecall.no/index.php?content=price&product=mobile / https://www.ipea.no/ipearegister/bestillmobilprivat Tenkte på Hades som abonomang på ipea... Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvilket abonomang er best??.. http://www.onecall.no/index.php?content=price&product=mobile / https://www.ipea.no/ipearegister/bestillmobilprivat Tenkte på Hades som abonomang på ipea... 9277354[/snapback] Spørs vel etter forbruket ditt.. På Telepriser kan du kalkulere hvilket abb. som er rimligst for deg Lykke til Lenke til kommentar
klatten Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 abonomang... HAHA, den var ny: "Abonomang" Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 abonomang Beste skrivefeilen jeg har sett på lenge Hva legger du i "beste"? Det er ikke så lett å svare på hvilket abonnement som er best, når du ikke sier hva du mener med best. a) Lavest pris b) Best kundeservice c) Hvilke typer tjenester som tilbys d) Hvilket nett som brukes e) Utenlandspriser f) Pris på ekstratjenester g) etc. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 abonomang... HAHA, den var ny: "Abonomang" 9404208[/snapback] Når vi først er inne på off topic, lurer på hvor lenge du klarer å beholde det nicket? Lenke til kommentar
bjohhans Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 På telepriser.no så står det Ipea. Det mener jeg også siden du har mer ringetid og bedre dekning hvis du har en 3G telefon siden OneCall nesten ikke har 3G dekning siden de bruker network norway. Mens Ipea har 3G og bruker netcom sitt nett. "Vinner": Ipea pluss i forhold til OneCall + Mer ringetid gratis + Mer sms gratis + Mye mer 3G dekning + Ved E-faktura så har du 0 ,- iforhold til OneCall der du får 27 ,- uansett Lenke til kommentar
markusa Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 FEIL Med ONE CALL får du faktisk ikke no faktura på 27 kr, De har også grattis e faktura... Ser du har vært på telepriser.no....Der står det 27 kr fordi du ringer over de 120 minuttene du får tildelt i one call.. I Tilleg er det langt billegere å ringe fra one call om du bruker over de 120 minuttene... ONE CALL: etter 120min: 0,80 etter 400min: 0,65 etter 90 sms: 0,42 oppstartsavgift etter 120min: 0,59 oppstartsavgift etter 400min: 0,49 IPEA(Hades, som eks.): etter 142min: 1,59 etter300min: 0,79 etter 99 sms: 0,65 oppstartsavgift etter 120min: 0,58 Visst man da ringer for 50 minutt i uka istedenfor 33minutt som står oppført på telepriser... Så ser man at one call er billigere. DETTE fortsetter bare... SÅ visst du bare ringer litt mer så tjener du på one call... SÅ visst du ringer under 142 minutt og sender under 99 sms, velg Ipea... ELLERS velg ONE Call ' (sjekk vedlegg) Lenke til kommentar
bjohhans Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jaja, men de fleste har ikke behov får å ringe mer en det ipea tilbyr! men om du tjener noen øre så har du noen min på ipea som også blir noen kr, så det blir egentlig ganske jevnt Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Jeg har laget et Excel-dokument som jeg i alle fall selv foretrekker fremfor Telepriser i en del tilfeller. I forhold til Telepriser er det mulig å legge inn GPRS-forbruk (og andre utgifter som roaming, SMS-innhold osv, men dette har jeg lagt inn som statiske utgifter, så det er irrelevant for å sammenligne operatørene), dessuten blir det regnet ut fratrekk for inkludert tid og reelle/effektive priser. Hadde originalt OneCall/Noextras/IPEA Akilles med (hadde Noextras, vurderte IPEA, endte opp med å bytte til OneCall). Har nå lagt til IPEA Hades og KillBill student for sammenligning pga denne tråden. Dette er lett å evt endre til andre operatører (navneendring under "gratis" endrer navnet overalt). Har prøvd å gjøre regnearket litt mer oversiktlig enn kaoset som rådet da jeg kun hadde det til meg selv, så håper noen får nytte av det. Edit: Glemte hvor upraktisk det egentlig er å bruke slike kalkulatorer generelt i forhold til det man får oppgitt på regningen/samtalespesifikasjonen. Eller, nå snakker jeg kun ut i fra OneCall. Der får man ikke oppgitt totalt antall minutter eller antall kB/MB per mnd. I stedet blir beløpene oppgitt. Er forholdsvis lett, men som sagt upraktisk, å regne det om; ( (Sum utgående samtaler; GSM-telefoni) – (antall samtaler*0,59) ) / 0,80 = antall minutter Eks: GSM-telefoni; 120 samtaler, 240 kroner: (240-(120*0,59)) / 0,80 = 211,5 minutter (sum GPRS) / 0,005 = antall kB Selv om dette ikke er en optimal løsning, så er det gjerne bedre enn å gå gjennom samtaleoversikten fra A til Å og summere hele veien. --- Skjønner ikke hvorfor det er sperret for å laste opp .xls, .xlsx og .rar... menmen, zippet det i stedet. mobilforbruk.zip Endret 4. september 2007 av bhsand Lenke til kommentar
klatten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 abonomang... HAHA, den var ny: "Abonomang" 9404208[/snapback] Når vi først er inne på off topic, lurer på hvor lenge du klarer å beholde det nicket? 9405635[/snapback] Meg? Ja, jo, jeg får vel beholde det på permanent basis. Har tross alt hatt det samme nicket ganske lenge nå. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Godt at du ikke kjører dobbeltnavnet i motsatt rekkefølge. Lenke til kommentar
klatten Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Godt at du ikke kjører dobbeltnavnet i motsatt rekkefølge. 9550541[/snapback] Godt at du heller ikke gjør det; jeg hadde ikke likt hvis det var 22 Arne'r på samme plass.... Endret 25. september 2007 av Penis-Hans Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har hatt onecall i et halvt år nå og kan anbefale det. Med mitt gamle telenor privat abonnement lå jeg på 400-500 kr i mnd. Med onecall betaler jeg 150-200. I tillegg synes jeg de har et greit betalingssystem, pengene trekkes direkte fra Visa kortet mitt og kvittering kommer på mail. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Med Tele2 Champion får man jo nå 100 gratis ringemin per måned, minst ut dette året. De som bruker mobilen mye sparer jo en del på det. Lenke til kommentar
Thomas_OneCall Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du kan sammenligne One Call Mobil Faktura mot Tele2 Champion her: http://www.onecall.no/index.php?content=pa...&product=mobile Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå