Gå til innhold

Canal Digital - nok er nok!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle advare andre mot å styre unna av det som var en av de beste på bredbånd, men nå har falt helt bunns.

 

Har hatt Canal Digital som leverandør i 5 år, og har vært mer eller mindre fornøyd helt frem til det siste året. Det startet med dårlig ytelse, mye nedetid og div problemer. Allerede etter dette vurderte jeg å bytte leverandør, men bestemte meg for at de skulle få en sjanse til - jeg hadde tross alt, vært fornøyd bra lenge.

 

Bedre ble det dog ikke med at CD bestemte seg for å strupe torrenttrafikken fordi linjene deres var overbelastet. Den dag i dag sliter jeg veldig med å forstå hvorfor det skal gå utover meg som kunde, at min leverandør ikke klarer å levere linjen jeg betaler for hele døgnet. Beklageligvis fikk jeg ikke gjort noe med det da, og det hele blåste over pga av andre viktigere ting.

 

Men, så for noen uker siden begynte nettet å fuske veldig, det forsvant sporadisk ved kveldstid og var ikke tilbake før neste dag rundt 11-12 tiden. Etter å ha pågått slik i nesten 3 uker tok jeg en telefon til CD, da fikk jeg beskjed om at det var snakk om en kabel som var gravd i stykker - Okai, greit nok, men hvorfor hadde jeg da nett på dagtid? Kundebehandleren mumlet veldig, og prøvde å hoste opp en historie om en halvveis stabil reserveløsning. Likevel sa jeg meg fornøyd med at problemet skulle være fikset innen 2-3 dager. Men skulle du sett, etter å ha fungert fint en knapp uke var akkurat samme feilen igjen oppstått. Lynforbannet ringte jeg CD i går kveld, ca klokken ti om kvelden. Da fikk jeg beskjed om at "området mitt" sleit med dårlig signalstyrke, noe som resulterte i elendig hastighet på nettet. Utrolig nok fikk jeg så høre av kundebehandler at teknisk avdeling var stengt, og han lurte derfor på om jeg kunne ringe teknisk avdeling neste morgen, og gi feilmelding til de, slik at de fikk utsendt en tekniker som skulle se på saken.

 

Jeg sleit veldig med å forstå hvorfor det skulle være min oppgave som kunde å ringe deres tekniske avdeling for å rette på en feil, men helvete heller, jeg sa "greit".

 

På slaget klokken 10 (da de åpnet telefonene i dag) ringte jeg, i god tro om at det hele skulle ordnes på 5 minutter. Men neida, den gang ei - jeg ventet i gått over 15 minutter før jeg ikke orket å vente på svar lenger. Godtroende som jeg er, prøvde jeg å ringe igjen klokken 12, denne gangen ventet jeg ikke mindre en 33(!) minutter før jeg la på uten svar. Passe forbannet og irritert prøvde jeg en siste gang rundt klokken to, denne gangen "kun" i 18 minutter før jeg la på uten svar.

 

Så her sitter jeg, med et nett som sliter med å holde følge med sirup i oppoverbakke og banner, Canal Digital - dere vil miste en kunde i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Ta deg en tur opp til CD sitt/sine lokale® imorgen, få menneskelig(?) hjelp til å få fikset linjen din. - Og hvis du absolutt vil si opp abb., kan du jo si det opp rett etter at en eller annen som er ansatt der har "slitt" seg gjennom å fikse linjen din :devil:

Lenke til kommentar

Jeg har vært så "heldig" å ha jobbet i CD en kort periode med teknisk support på bla internett delen, og maken til trøbbel og problemer skal du lete lenge etter. Jeg personlig vil ikke ta i internett løsningen deres med ildtang en gang.(TV løsningen deres har jeg ikke samme dårlige forhold til). Supporten er et makkverk, og stabiliteten er så dårlig at du kan få fnatt av mindre. Jeg har idag ikke noe arbeidsmessig forhold til CD bare så det er sagt, og ikke vært i noen konflikt med dem, dette er bare min personlige mening etter å ha opplevd den på "nært hold" over en periode.

 

Kunne sagt mye mer, men det får bli en annen gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...