Bruker-93156 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Kiss me! Nikon D50 - Sigma 150mm f/2.8 Macro - SB-R1 1/250 f/8 I'm horney Nikon D50 - Sigma 150mm f/2.8 Macro - SB-R1 1/250 f/7.1 Lille rød Nikon D50 - Sigma 150mm f/2.8 Macro - SB-R1 1/125 f/5.6 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Ingen som vil gi noe kritikk? Lenke til kommentar
kak Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Jeg synes at alle makrobildene du presenterte i går så veldig bra ut, Mr. Olsen! Forøvrig morsomt å se at du til syvende og sist gikk for Sigma 150mm makro! Fornøyd med SB-R1 også forresten? Endret 12. august 2007 av kak Lenke til kommentar
si Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Fine bilder! Liker komposisjonen og bakgrunnen på det første veldig godt. Marihøna kunne kanskje blitt litt spenstigere i fargene? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Også disse bildene er helt fine eksemplarer av arten. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Jeg synes at alle makrobildene du presenterte i går så veldig bra ut, Mr. Olsen! Forøvrig morsomt å se at du til syvende og sist gikk for Sigma 150mm makro! Fornøyd med SB-R1 også forresten? 9261976[/snapback] Grunnen til at jeg gikk for Sigma 150mm var: - At jeg ble overbevist om at kvaliteten på bildene er meget lik. - Ble fortalt at 180mm kan bli upraktisk med tanke på mindre skildringmonn ved håndholdt, og lav blender. - At det kunne bli i overkant stort og tungt ved håndhold bruk. - Prisen lot meg kjøpe med makroblitzen når jeg gikk for 150mm, noe jeg ikke hadde fått råd til med 180mm. jeg oppfatter de to SB-R200 blitsene som MEGET plastikk-aktig, og sårbare. De sitter langt ifra godt på ringen, på grunn av festemekanismen. men ikke noe jeg tar praktisk skade av, er bare følelsen av at det er plastikk jeg ikke liker. Kan være litt lite futt i dem ved høy blender, slik at jeg må kompansere med lav lukker og kanskje bruke SB-800. Men funker knall om motivet holder seg stille. Men jeg fikk høre at CR123A (3V) batteriene som brukes på den er meget holdbare. Det er bare bull. Jeg fotograferte i ca. 5 timer med blitz, og de ble utladet på den tiden. Det er ikke oppladbare, så blitzbruken i går kostet meg 100,- (50,- per batteri) så jeg MÅ definitivt ha oppladbare (Om det fins ) Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det finnes oppladbare, blant annet her har de CR123-batterier. Er sikkert mulig å få tak i dem andre steder også Lenke til kommentar
kak Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg så på clasohlson.no igår at de selger disse batteriene for en femtilapp for 2 stk. De har også oppladbare, såvidt jeg kunne se. Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vingen og det ene beinet er kutta av på det første bildet. Marihøna likte jeg. Svaien på bladet passet så godt til det runde dyret. Men kanskje litt for grå i fargen? Hvor er det dere finner disse insektene? Går dere ut i skog og mark og leter? Og hvordan får dere så pene bakgrunner? Skulle tro det ble mye mer rot i bakgrunnen der man naturlig finner sånne dyr .. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Vingen og det ene beinet er kutta av på det første bildet. Marihøna likte jeg. Svaien på bladet passet så godt til det runde dyret. Men kanskje litt for grå i fargen? Hvor er det dere finner disse insektene? Går dere ut i skog og mark og leter? Og hvordan får dere så pene bakgrunner? Skulle tro det ble mye mer rot i bakgrunnen der man naturlig finner sånne dyr .. 9275902[/snapback] Kutta blomsterfluen slik fordi jeg likte kompen, syns den var litt unormal, men spennende. Jeg gikk først for å knipse øyenstikkere, men fant ut at ikke en jævel noen gang satt, kun fløy, så jeg gikk ved en liten jordhaug og noen kratt. Der hørte jeg noen gresshopper og fant noen som lå inngjemt inni krattet. Putta objektivet inn å fyrte av. Med alt under f/8 blir bakgrunnen uskarp nesten uansett... Enkelte plasser ser jeg at det bare må være noen insekter der, og leter under blar og slikt til jeg finner de. men jeg må si, førstedagen min har vært den beste, resten av dagene har jeg ikke funnet noe spesielt nytt en fluer som er så små at mellomringen må være 20 cm for å få skikkelig bilder. Bladlus er også herk uten mellomringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå