Gå til innhold

Stor oppgradering av vannkjøling - Ser det bra ut?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har laget en post til her, der jeg spør om et par gode webshoper som selger vannkjøling, og sammen med det, så har jeg planer om å oppgradere min vannkjøling litt.

 

Per i dag er den defekt (pumpe ødelagt), men den består av defaultkittet som følger med TT Kandalf LCS kabinettet, med unntak av en Apogee GTX blokk.

 

Det jeg vet jeg skal ha nytt er:

Radiator: Thermochill PA 120.3

Pumpe: Swiftech MCP655

Tubing: 1/2 ID, merke og type vet jeg ikke enda

Chipsetblocks: EK Water Blocks på NB og SB LINK HER (de enste jeg fant som kan kjøle SB, uten å komme i veien for skjermkort)

GPU: Swiftech MCW60-R, med Swiftech heatsinks på RAM.

Tank: Swiftech sin lille (LINK HER)

Fillport: Danger Den fillport

 

Grunnen til at jeg ikke skal kjøpe heldekkende blokk på skjermkortet er fordi jeg ser ikke poenget med å betale mer enn dobbelt så mye for en blokk som kanskje kjøler dårligere på core, men som gir litt ekstra på minnet.

 

Jeg har regnet ut at dette kommer på ca. 2000-2500 for alt utenom tubing og nipler hvis jeg bestiller fra webshoper utenfor Norge. Men hvordan er det med toll og slikt?

 

Hva syntes dere? Ser det greit ut? Jeg har ikke holdt på med vannkjøling så veldig lenge, men begynner å kunne litt iaffal ;)

 

EDIT: La til vanntank og fillport som jeg hadde glemt.

 

EDIT2: Er Swiftech MCP355 god? Den har høyere trykk en MCP655. (og en mer praktisk form for mitt kabinett)

Endret av Farnsworth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel kan anbefale SideWinder ....

Om du spør så skal du nok få slippe unna toll og moms ;)

 

Ps. det heter ikke MCP60 da det evnt. er en pumpe, men MCW60 da det er en vannblokk :thumbup:

Ikke kjøp MCW60 og en G80 adapter ved sidenav da er det bedre å kjøpe MCW60-R da det der følger med G80 adapter i pakken ...

hvilke hovedkort har du ?

vannkjøling av SB er bare tull med mindre du har HK med heatpipe ellers kan du feste på en liten kjøler med en liten vifte eller en passiv thermalright kjøler da for du også bedre temps på resten av systemet ;)

Lenke til kommentar
Vel kan anbefale SideWinder ....

Om du spør så skal du nok få slippe unna toll og moms ;)

 

Ps. det heter ikke MCP60 da det evnt. er en pumpe, men MCW60 da det er en vannblokk :thumbup:

Ikke kjøp MCW60 og en G80 adapter ved sidenav da er det bedre å kjøpe MCW60-R da det der følger med G80 adapter i pakken ...

hvilke hovedkort har du ?

vannkjøling av SB er bare tull med mindre du har HK med heatpipe ellers kan du feste på en liten kjøler med en liten vifte eller en passiv thermalright kjøler da for du også bedre temps på resten av systemet ;)

9243969[/snapback]

 

Hehe :p Rettet til MCW60 nå, og jeg mente den pakken hvor man fikk med G80 adapter.

 

Og grunnen til at jeg skal ha vann på SB, er fordi at jeg har heatpipe mellom kjøler på NB og SB, og det er bare en liten metallklump på SB, så den kjøler ikke godt i det hele tatt. Derfor så skal jeg ha vann der og. (pluss det er veldig trangt der, det var derfor det var bra med en blokk som hadde begge niplene helt i enden på ene siden)

 

Men da har jeg vel egentlig det meste på plass, med mindre noen har noe annet å si.

 

 

Da gjenstår det bare; Hva slags vifter til Thermochill raddisen, og hvilken slanger.

Lenke til kommentar
Vel kan anbefale SideWinder ....

Om du spør så skal du nok få slippe unna toll og moms ;)

Ikke når det er så mye. De vil merke med ganske lav verdi, men ikke SÅ lav.

9245650[/snapback]

 

Vel, det er jo 1000 kr som er grensen, og jeg skal ikke bestille for stort mer enn det uansett. (Sidewinders selger ikke Thermochill, og heller ikke EK water blocks)

 

Jeg tipper at pumpe, GPU blokk, slanger, RAMsinks til skjermkort, og muligens noe kjølepasta, dvs. Coolaboratory.

 

Dvs. at fra SideWinders.com, så blir det vel rundt 200 dollar, som er ca. 1200 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De merker ikke som gave, så grensa er bare 200 kr.

9245839[/snapback]

 

Da så ;)

 

EDIT: men uansett, det er jo ikke så mye. 1200 kr, pluss toll er jo bare ca. 1600. Jeg vil nok tjene på det, pluss at en god del av delene jeg skal ha, må jo bestilles fra utlandet.

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar

Er verdien 1200 kr vil de nok merke med maks 5-600 hvis du spør pent. :) De merker med ganske lav verdi uoppfordra, men skriv i kommentarfeltet så kan du nok få ekstra lav verdi.

 

Jeg bestilte en Fuzion GPU-blokk, 6 stk. $1.75-vifter, 10' tygon-slange og endel nipler, gikk greit å få det under 200 kr. :) Men det var på grensa for hva de vil merke så lavt.

 

Da har du vel en viss anelse om hva du kan vente deg. Spare penger gjør du uansett.

Lenke til kommentar
Er verdien 1200 kr vil de nok merke med maks 5-600 hvis du spør pent. :) De merker med ganske lav verdi uoppfordra, men skriv i kommentarfeltet så kan du nok få ekstra lav verdi.

 

Jeg bestilte en Fuzion GPU-blokk, 6 stk. $1.75-vifter, 10' tygon-slange og endel nipler, gikk greit å få det under 200 kr. :) Men det var på grensa for hva de vil merke så lavt.

 

Da har du vel en viss anelse om hva du kan vente deg. Spare penger gjør du uansett.

9246289[/snapback]

 

Ja, det gjør jeg ;) Og det er ikke noe stor krise om det blir 400 kr ekstra uansett. Jeg er forberedt på det og så. Jeg tar det bare som en liten bonus hvis jeg slipper å betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel jeg valgte den dyreste frakten og for meg tok de 5 dager. Skulle tatt 4dager, men posten leverte til feil adresse på den fjerde dagen så da fikk jeg den den femte :hrm:

 

Ellers kan det ta fra 6-2uker å få pakken ....

 

For meg hadde det vært 25$ billigere å tatt 6-2uker, men for 25$ gadd jeg ikke det ....

 

Edit: dette var med en helg imellom så på de 5 dagene det tok var det også innom en lørdag og en søndag ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Vel jeg valgte den dyreste frakten og for meg tok de 5 dager. Skulle tatt 4dager, men posten leverte til feil adresse på den fjerde dagen så da fikk jeg den den femte :hrm:

 

Ellers kan det ta fra 6-2uker å få pakken ....

 

For meg hadde det vært 25$ billigere å tatt 6-2uker, men for 25$ gadd jeg ikke det ....

 

Edit: dette var med en helg imellom så på de 5 dagene det tok var det også innom en lørdag og en søndag ;)

9246978[/snapback]

 

Dette blir jo bare bedre og bedre ;) Lite moms og toll etc. billig (lav dollarkurs FTW:thumbup: ) rask frakt (er jo 25 dollar ekstra,men tror det er verdt det) osv.

 

Problemet er bare at Sidewinder ikke har alle delene. jeg må jo bestille fra minst en til butikk (for å få Thermochill PA 120.3)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men hvorfor akkurat en  Thermochill PA 120.3 holder vel lenge med en swiftech MCR320 (MCR=?) og en  Thermochill PA 120.3 koster jo sjukt mye eller du kan kjøpe en Black Ice Pro III

9247835[/snapback]

 

Jeg har hørt veldig mye bra om den, men rett meg om det er galt (f.eks. at det er en av de beste radiatorene på markedet med low speed fans)

 

Og den koster ikke mer enn 750 kr på vCore.dk.Der ligger de fleste andre rundt 600 også (med unntak av et par som ligger på 300-500)

 

Så jeg syntes det er verdt det. Jeg kan ha viftestyring på viftene, og når jeg skal ha god kjøling, så setter jeg opp RPMen, men når jeg skal sove, så kan jeg skru ned RPMen, og gjerne skru ned RPMen på pumpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PA120.3 får du for rett under 700 inkl. frakt fra UK. Den er endel billigere der enn i USA og andre land, siden det er der den blir laget. Den prisen gjelder hvis du finner ei sjappe som vil lyve på verdien og ikke har dyrere frakt enn vanlig, vel og merke. Jeg har hørt med Overclockers.co.uk, de gjør ikke dette. Den kan kjøpes rett fra Thermochill, du kan høre med de.

 

Det er en ekstremt bra radiator! Mange som har drevet med vannkjøling i årevis råder førstegangskjøpere til å kjøpe det beste først som sist. Investerer man i en meget god radiator og pumpe vil man bruke utstyret i mange år, hvis man derimot sparer noen hundrelapper i første omgang kan dette straffe seg når man oppgraderer gang på gang, det blir mye dyrere i lengden.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
PA120.3 får du for rett under 700 inkl. frakt fra UK. Den er endel billigere der enn i USA og andre land, siden det er der den blir laget. Den prisen gjelder hvis du finner ei sjappe som vil lyve på verdien og ikke har dyrere frakt enn vanlig, vel og merke. Jeg har hørt med Overclockers.co.uk, de gjør ikke dette. Den kan kjøpes rett fra Thermochill, du kan høre med de.

 

Det er en ekstremt bra radiator! Mange som har drevet med vannkjøling i årevis råder førstegangskjøpere til å kjøpe det beste først som sist. Investerer man i en meget god radiator og pumpe vil man bruke utstyret i mange år, hvis man derimot sparer noen hundrelapper i første omgang kan dette straffe seg når man oppgraderer gang på gang, det blir mye dyrere i lengden.

9250545[/snapback]

 

Det er nettop det smo er planen ja ;) Jeg legger heller ut en del i kvalitetsutstyr i høst, og så har jeg det lenge. For da trenger jeg bare å oppgradere noen av blokkene en sjelden gang i blandt ;)

 

Og det er pga. jeg har fått så mange anbefalinger på den, at jeg går for den. Og i tillegg, så er jo radiatoren den som spiller mest inn på temperaturen (mener jeg) Flow har lite å si i de fleste systemer, og blokkene gir bare noen for graders forskjell (kommer jo an på da. Stor forskjell på en meget dårlig, og en meget god).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...