Gå til innhold

Til de som spiller Total War


bigsmoke

Anbefalte innlegg

Hei san,

 

Jeg har hørt fra mange som spiller spill fra Total war serien, at man sliter mye med grafikk problemer o.l

Derfor vil jeg gjerne høre fra folket...

 

-Hvilken pc spiller du på og hva slags specs (laptop eller stasjonær?) ?

 

-Hva slags settings bruker du? (generelt sett, low, medium, high) og hvordan er "flyten" i spillet(lagg o.l).

 

-Hva slags problem har du(hatt), og evt. hva gjorde du for å løse problemet.

 

-og til sist: kan du si no om hvor mange mnd. du har spilt på kortet ditt, om hvor lenge det holder/har holdt osv.

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Jeg sliter også med hakking / lagg i Medieval 2, kjører alt på medium grafikk,unit size huge. Har testet med low grafikk og jeg merker tendenser til hakking.

Tidligere hadde jeg et 7900GT og kunne kjøre alt på High, ingen AA og det gikk smertefritt.

 

Har lest på Total war forumet at der er mange som har 8800 får stor performance drop når skygger er påslått og mange har fått stor økning i fps med å slå av skygger, jeg fikk ikke bedre resultat.

 

3dMark06 score : 3840 Poeng

som er latterlig lite har jeg funnet ut??

 

 

Specs :

 

PSU : 450W ukjent merke..

MB : Asus P5-B

CPU : Intel Core Duo 6600

RAM : 2gig OCZ

Skjermkort : Asus 8800GTX

Harddisk : Raptor 74gb, 2 Seagate (300gb)

Lydkort : SB X-FI gamer edt

OS : WinXP Sp2

Endret av Optimus
Lenke til kommentar

3dMark06 score : 3840 Poeng

som er latterlig lite har jeg funnet ut??

 

Specs :

PSU : 450W ukjent merke..

MB : Asus P5-B

CPU : Intel Core Duo 6600

RAM : 2gig OCZ

Skjermkort : Asus 8800GTX

Harddisk : Raptor 74gb, 2 Seagate (300gb)

Lydkort : SB X-FI gamer edt

OS : WinXP Sp2

9235728[/snapback]

 

Du burde hatt en 3Dmar06 score på over 10000 med din PC. Mest sannsynlig så gir ikke strømforsyningen din nok strøm. Kan du lese av på den hvor mange ampere den gir på 12V railen? 8800GTX krever ganske mye.

Lenke til kommentar

Prosessor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)

Minne: 1532MB RAM

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO 256 Mb

 

Det gikk veldig bra istarten, kjørte på full guffe. men etter 3-4 mnd. med "hard kjøring" i mange timer :whistle: er kortet nå helt ødelagt og jeg må kjøpe nytt.

 

Noen anbefalinger på nytt grafikk-kort?

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar

Kjører Medieval 2 Total War med følgende rigg:

 

Athlon 64 3200+ @ 2.4GHz

1GB Minne

7900GT 256MB slightly overklokket +75MHz Core + 200MHz Minne

 

Under advanced options har jeg satt alt til high/highest, men skrudd av skygger på gresset. Unit size er også satt til størst.

AA x4 AF x8

 

Dette pleier å gå smooth utenom i store slag/beleiringer da kan den henge seg opp, løsningen da blir å skru av/ned AA og AF.

 

I store slag med flere sider involvert anbefaler jeg en bedre CPU og mer minne da spillet ikke klarer å sette inn alle forsterkningene før noen enheter er utslettet.

 

Har spillt spillet helt siden det kom ut.

 

Et annet problem jeg har som ikke er hardware relatert:

Hvis fienden angriper borgen min og ikke klarer å få hull på muren eller porten min og bare står igjen kavaleri etter at jeg har slaktet/drevet på flukt infanteriet hans, så klikker ofte spillet.

Løsningen er å la han få bryte seg gjennom porten min, noe som kan være ganske risky hvis man bare har en forsvarsring. Alternativet er å drive kaveleriet hans på flukt før infanteriet hans stikker, hvilket er lettere sagt enn gjort.

Endret av Asmodae
Lenke til kommentar
Prosessor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (2 CPUs)

Minne: 1532MB RAM

Grafikk-kort: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO 256 Mb

 

Det gikk veldig bra istarten, kjørte på full guffe. men etter 3-4 mnd. med "hard kjøring" i mange timer :whistle: er kortet nå helt ødelagt og jeg må kjøpe nytt.

 

Noen anbefalinger på nytt grafikk-kort?

9236028[/snapback]

 

Hvis kortet er ødelagt etter 3-4 mnd har du vel garanti eller kan reklamere for det.

Hadde et 6600GT kort kjøpt høsten 2005 som gikk føyken her og fikk et ny 8600GT tilbake.

Lenke til kommentar

Sån som jeg har forstått det nå, så trenger man en god prosessor, gjerne intel dual core, og et ok+ grafikkort, mens minne behøver ikke overstige 1-2 Gb.

 

Jeg har ihvertfall tenkt til å dra til elkjøp å kjøpe en laptop til under 10(+ -) lapper, med følgene specs...

 

-Intel Dual 2core

 

-Nvida 7600 eller 8600 Gfk

 

-1,5 - 2 Gb Minne

 

...for så å teste drømme TW laptopen, sjekke om den gjør jobben. hvis ikke - penge tilbake :p

 

hvis elkjøp ikke duger, så blir det vel Compal IFL91 vs. Compal HEL80i

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...730%3bfl%3a1701

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...14%3bc%3a100561

 

Syns punkter?

 

Og vet dere om Kingdoms vil trenge mer ut av pc`n?

Endret av bigsmoke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...