Gå til innhold

Fixe 3 red lights of death


ministrix

Anbefalte innlegg

Hallo!

Lurer på om det er andre som har fixet 3 lights of death på 360?

Jeg har en ett år gammel box som sluttet å virke for et par mnder siden. Prøvde å sende den inn på reparasjon (på Elkjøp) men fikk i retur ureparert siden den er åpnet. Hadde håpet jeg kunne slippe unna med å betale men den gang ei... Har jo valgt å modde den så da er det jo en risk jeg løper. Men etter å ha undersøkt litt på nettet virker det som det er mange som har fixet dette problemet selv. Fant noen links som belyste problemet (denne linken har link til andre bra sider, spesielt dokwormthread ):

http://xboxfamily.proboards84.com/index.cg...read=1181503041

Men siden alle disse sidene er us el uk så lurer jeg litt på om noen har gjort dette i Norge og da hvilket skruer og plastringer (pakninger?) de har brukt og hvor de er kjøpt? En guide på norsk hadde jo også vært bra (litt lettere å forstå). Har kjøpt kjølepaste, arctic paste men er litt usikker på hva jeg trenger mer.

tx in advance

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja har prøvd towel trixet men det er bare temporært. Så snart jeg begynner å spille så fryser skjermen igjen og jeg må reboote og red lights igjen. Har ikke prøvd varmepistol men etter det jeg har lest er det bare temporært det også. Tenkte jeg skulle gå skikkelig til verks og bytte kjølepasta og fjerne x-clamps skruene. Noe sånt som dette

http://rbjtech.bulldoghome.com/pages/rbjte...m/XClampIII.htm

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve ringte selv til MS kundeservice

 

Du får da

 

A) Den blir reparert

 

B) Får den tilbake ureparert (Har aldri hørt om noen som har opplevd det her)

 

 

 

Og selv har gjort godt research da jeg selv hadde en Moddet 360 som fikk 3 røde lys, og hos meg fungerte alternativ A :)

Lenke til kommentar

fulgte denne instruksjonen til pkt og prikke: http://rbjtech.bulldoghome.com/pages/rbjte...m/XClampIII.htm . Og etter to mnder med død box så var det endelig liv i den igjen :dribble: Helt utrolig at denne fixen funker. Selvsagt må jeg teste i flere timer. Men har kjørt colin mcrae dirt i en time nå og ingen problemer. Yahooo! Så hvis noen har lyst til å teste denne fixen kan den anbefales på det sterkeste... som en siste utvei da så klart.

Lenke til kommentar

Fikk også de tre røde ringer på min boks i kveld, etter en hard økt med "track and field" :D.

 

Jeg har hatt min maskin siden launch, men jeg har dessverre åpnet den opp og lagt på ny kjølepasta, så hvis man sjekker nøye på klistremerket vil man se att makinen har vært åpnet.

 

Jeg kjøpte også min på elkjøp, burde jeg derfor ta kontakt med microsoft direkte istedet for å levere den inn til elkjøp?

 

Og hvis microsoft nekter å fikse den, risikerer jeg da å måtte betale masse for att dem sjekket maskinen, eller sender dem den bare i retur?

Lenke til kommentar

Når jeg leverte inn boxen min på elkjøp så sa jeg ikke at den var modda så det var kanskje derfor jeg fikk den i retur uten at de hadde gjort noe. Det tok fire uker:( Men det verste var at karen på elkjøp sa. "Værsågod her har du en helt ny 360". Ble rimelig skuffa når jeg kom hjem og fant ut at de ikke hadde gjort en dritt.

Men beste er kanskje å ringe m$ og høre. Jeg valgte å gjøre det på denne måten fordi det går kjapt (Bioshock kommer jo snart) og for å være sikker på at jeg har en dvd som jeg kan flashe. Men det er jo aller siste utvei.

Bare kjølepasta er kanskje ikke nok for maskina di. jeg fjerna x-clampsa og satte på nye skruer. Kjøpte deler for 200 spenn på jernia (de er dritdyre): 8 torx bit, 20 skruer (trenger bare 8), 40 skiver ( 20 i plast [polyeramid] og 20 i metall). Fikk 3RLOD etter operasjonen. Men kjørte så en overheating på systemet for å feste loddepktene skikkelig, og når jeg restarta da så fikk jeg grønt powerlys. Spilte i en time etterpå uten problemer:)

 

Har du forresten sjekka hva slags feilmelding du har?

Endret av ministrix
Lenke til kommentar

I dag morres startet maskinen opp, men jeg skrudde den av ganske fort.

Når jeg så prøvde å starte den en gang til fikk jeg "ringene".

Jeg får ikke opp noen feilmelding på skjermen, de tre ringene lyser rødt med en gang jeg skrur på konsollen.

 

Når du sier at du kjørte en "overheating", mener du da at du la maskinen inn i ett par håndkler slik at den ikke fikk luft?

 

Er litt fristet til å prøve å fjerne x-clampene for så å feste kjølerene skikkelig, virker jo ikke akkurat som om dem sitter hardt nok fra før.

Er jo mulig at det er dårlig kontakt mellom cpu/gpu og kjøleren som lager problemet.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Feilmelding får du ved å skru på maskina. Når de røde lysene begynner å blinke så holder du inne sync knappen (den ved siden av memcardporten). Så trykker du inn eject knappen fire ganger. Hver gang vil noen av power lysene lyse rødt. Hos meg så lyste først alle fire, så ett, så alle fire, så to. Dette tilsvarer feilkode 0102 som er det problemet som folk flest sliter med. Her står det litt om feilkodene:

http://www.llamma.com/xbox360/repair/Xbox-...error-codes.htm (secondary error codes).

 

Overheating så fulgte jeg det som står på slutten av denne guiden: http://copronymous.com/wp-content/uploads/...r-the-3rlod.pdf

Mens maskina er åpnet og viftene ikke er koblet i, så står maskina på og det tar ikke lang tid før maskina er overopphetet. La den stå litte grann før du kobler ut og lar den kjøler seg ned. Dette gjør visst at loddepktene kan fixe seg selv. Og selvsagt er dette du gjør etter at du har gjort fix'en.

 

Du kan jo prøve å åpne boxen og sjekke at heatsinksene blir ordentlige varme. Etter fixen kjente jeg at de ble varme på kanskje 10-20 sek etter at konsollen er slått på. Testet ikke dette på forhånd men burde ha gjort det for å se om det er noen forskjell.

 

Hvis du leser denne threaden : http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=588032&st=

så forklarer det problemet ganske bra. Det er en ganske lang thread men masse interessante forklaringer på hvorfor.

 

Men husk at dette er ikke 100 % løsning. Folk har gjort dette og fremdeles har 3RLOD. Men mange har også blitt hjulpet av dette og hos meg funket det. Ihvertfall foreløbig...

Lenke til kommentar

ok. lykke til. Kewell79 hadde jo fixa sin hos m$ men med det trykket som er på service nå så er det kanskje usikkert.

Jeg kjøpte 16 og 20 mm maskinskruer (5mm tykke) og det funka bra hos meg. Sørg for å ha riktig borr også (prøvde først steinborr men det funka bæsj) og lykke til igjen. Kom med tilbakemelding om hvordan det gikk.

kom på en annen ting. På baksida av mobo mitt så var det flere steder med noe kalklignende avleiringer. Fjernet dette med q-tips og white spirit. Vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Etter at jeg påførte ny kjølepasta samt talismoon vifta virker det som om den er ganske stabil. Har også satt maskinen på en glassplate istedet for rett på teppet.

 

Har kjørt forza 2 endurance løp i 9 timer i strekk(hired driver :!: ) både på lørdag og søndag uten noe problem, så kanskje litt ny kjølepasta var det som skulle til.

Tror derfor jeg venter med "x-clamp" modifikasjonen.

 

Noen som vet hvilket spill som belaster 360 til det fulle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...