phax Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Snuser på en MIST 500 rev.3 til 795,- Men lurer på om det kanskje er kommet noen likegode alternativer til en mindre penge? Har ikke fulgt med på markedet de siste åra akkurat.. Må være like støysvak som Mist 500. Nå har jeg ikke hørt rev.3, kun rev.1 men regner med at de ikke har blitt noe verre med åra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Mist'en er stille inntil den begynner å gå varm (og bråker ikke allverden da heller, men hva som er "for mye" støy varierer fra person til person). Alternativ til Mist er Seasonic PSU'er som også gir veldig jevn og god spenning. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg vil anbefale en Corsair-psu. Har 520 wattern selv og har hatt Mist 500 tidligere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Får nevne at Corsair = Seasonic. Er fornøyd med min Corsair, vifta spinner på laveste hastighet under belastning (i mitt tilfelle hard spilling i sommerværet. ). Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Corsair PSUene er bra. Vil ikke kvie meg for å anbefale noen av modellene. Har selv HX620. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Takker for svar, corsair så ikke dumme ut de nei. Men regner med det er HX serien som gjelder eller klarer VX serien seg like bra med tanke på støy? 450w holder i massevis for meg det.. dette watt-hysteriet har tatt rimelig mye av ser jeg.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 450W-modellen er vel kurant den også, leverer ~400W på 12V som er nok til det meste om man ikke skal ha quad-core med dyre grafikkort i SLI. Eneste ulempen er at VX-serien ikke er modulær. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 450W-modellen er vel kurant den også, leverer ~400W på 12V som er nok til det meste om man ikke skal ha quad-core med dyre grafikkort i SLI. Eneste ulempen er at VX-serien ikke er modulær. 9231636[/snapback] Ok, så støynivået er samme på HX og VX da? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Review av VX450. I følge denne, så spinner ikke vifta opp før belastningen kommer opp i mot det øvre sjiktet. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Har en OCZ 520 Modstream. Denne gikk for å være støysvak, er dog uenig! Eller kanskje bare jeg er kresen:P Det er det eneste som bråker i kassa mi nå (og kanskje ene HD'n min). Ble litt skuffa når jeg kjøpte den, da de fleste sa at denne var helt musestille. Jeg tror http://silentpcreview.com/ vil være en god kilde for støysvakhet! Her nevnes bl.a. at PSU'en min ikke hører hjemme i stillekomponent-kategorien i det heletatt :S Er det ikke noen Zen PSU'er som er passive? kanskje litt lav effekt for noen, men kan jo være verdt en kikk! Lykke til edit: SPCR sine PSU-tester: http://www.silentpcreview.com/section10.html Endret 8. august 2007 av bevertann Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 FSP Zen 400W koster vel fra 1200,- Sikkert verdt det for dem som vil ha en dønn stille maskin, men jeg synes det blir litt drøyt da, hehe. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Weee, takk for heads-up, der snakker vi om kr pr watt ja. Det kommer nok mye an på brukeren. Hvis man ønsker en "ikke-bråkete"-maskin eller en som er DØNN-stille (flest mulige passive komponenter) og top-of-the-line vifter ellers. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Passiv vil jeg ikke ha, trenger psu til å dra ut varmluft fra kabinettet, også er det jo dyrt som fy da. Maskinen min er "lydløs" den dag i dag med mist psu'n, altså jeg klarer ikke høre om den er av eller på. Og da er det bra nok for meg. Men trangt om penger så tror jeg skal teste ut den VX450, og duger den ikke så er det ikke verre enn at den går i retur. Takker masse for hjelp. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Passiv vil jeg ikke ha, trenger psu til å dra ut varmluft fra kabinettet, også er det jo dyrt som fy da. Maskinen min er "lydløs" den dag i dag med mist psu'n, altså jeg klarer ikke høre om den er av eller på. Og da er det bra nok for meg. Men trangt om penger så tror jeg skal teste ut den VX450, og duger den ikke så er det ikke verre enn at den går i retur. Takker masse for hjelp. 9231939[/snapback] Det der er målet mitt en gang fram i tia også. Å ikke klare å høre om den er av eller på. Kjøpte en Zalman kjøler til prosessoren, og modda på en Yate Loon på skjermkortet og satte den på 5V (ser ut til å funke bra, helt lydløs og kjøligere enn crappy, bråkete 2" stock på 12V. Har måtte sette på en gammel vifte på HD for å kjøle disse litt også. På 12V bråket den som et uvær, men på 5V er den helt musestille. Som sagt, eneste jeg hører nå (såvidt) er Modstream'en og en Maxtor-disk. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hvis man kan leve uten modulære kabler så er VX450 helt knall. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Modulære kabler? 9233688[/snapback] En modulær strømforsyning har kontakter som man kobler løse kabler til etter behov. Istedet for at alle kablene allerede sitter fast i en svær bunt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Har ikke noe stort behov for modulære kabler så det er ikke noe problem. Får bestille når lønninga kommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har ikke noe stort behov for modulære kabler så det er ikke noe problem. Får bestille når lønninga kommer. Øh.. Alle "har bruk for" avtagbare kabler. Mindre rot, bedre luftgjennomstrømming i kabb'et. Dessuten er det praktisk mht oppgraderinger for en kan supplere med nye kabler som ikke fantes når PSU ble kjøpt. F.eks kunne jeg enkelt (for 25 spenn) kjøpe en ny kabel til min Mist når et nytt skjermkort som krevde egen strøm skulle inn. Ryddigere og ryddigere enn herjing med divrse splittere og overganger. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Øh.. Alle "har bruk for" avtagbare kabler. Mindre rot, bedre luftgjennomstrømming i kabb'et. Dessuten er det praktisk mht oppgraderinger for en kan supplere med nye kabler som ikke fantes når PSU ble kjøpt. F.eks kunne jeg enkelt (for 25 spenn) kjøpe en ny kabel til min Mist når et nytt skjermkort som krevde egen strøm skulle inn. Ryddigere og ryddigere enn herjing med divrse splittere og overganger. 9236020[/snapback] Åja, flott at du informerte meg om dette. Tenk om jeg hadde gått til innkjøp av en psu uten avtagbare kabler!! Helt utrolig at jeg har klart meg i alle år uten dette. Menmen, hva vet vel lille meg om va jeg selv har behov for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå