Gå til innhold

Mann slått ned - Ambulansen lot han ligge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Vi beklager at folk har reagert på måten dette har blitt håndtert, sier Arild Østergaard, divisjonsdirektør Prehospital divisjon ved Ullevål universitetssykehus, til VG Nett.

 

Om det er sant at de ikke ville ta han med fordi han tisset på seg(som konsekvens av hodeskaden han hadde fått) så skal han vel mer beklage den latterlige holdningen til personellet og ikke beklage at folk reagerer? Eller er det bare jeg som syntes den setningen hørtes noe rar ut?

Lenke til kommentar
- Vi beklager at folk har reagert på måten dette har blitt håndtert, sier Arild Østergaard, divisjonsdirektør Prehospital divisjon ved Ullevål universitetssykehus, til VG Nett.

 

Om det er sant at de ikke ville ta han med fordi han tisset på seg(som konsekvens av hodeskaden han hadde fått) så skal han vel mer beklage den latterlige holdningen til personellet og ikke beklage at folk reagerer? Eller er det bare jeg som syntes den setningen hørtes noe rar ut?

9225309[/snapback]

 

tror det bare er en talemåte de bruker :dontgetit:

 

Samme som da hotellet dobbeltbooket rommet vårt. det kom et damemenneske inn å skulle ha rommet, som vi hadde på det tidspunktet. Etter masse styr dro hun, og sa at hun syns det var dumt at vi (!) ikke hadde fuglt med.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

her er det helt klart at det er en annen side av saken...

har ble ikke liggende igjen verken pga. rasistiske grunner eller at han hadde urinert på seg selv. så amatørmessige er ikke ambulansepersonell i norge i 2007.

denne karen her har ikke rent mel i posen. jeg lurer bare på hva han har gjort.

Lenke til kommentar
her er det helt klart at det er en annen side av saken...

har ble ikke liggende igjen verken pga. rasistiske grunner eller at han hadde urinert på seg selv. så amatørmessige er ikke ambulansepersonell i norge i 2007.

denne karen her har ikke rent mel i posen. jeg lurer bare på hva han har gjort.

9226043[/snapback]

AMK hadde en "historie" på ham, men det er irrelevant. Er du skadet så har du krav på hjelp, uansett om du er Johnny Tendrup eller Jens Stoltenberg.

Lenke til kommentar
her er det helt klart at det er en annen side av saken...

har ble ikke liggende igjen verken pga. rasistiske grunner eller at han hadde urinert på seg selv. så amatørmessige er ikke ambulansepersonell i norge i 2007.

denne karen her har ikke rent mel i posen. jeg lurer bare på hva han har gjort.

9226043[/snapback]

Det er irrelevant hva han har gjort. Han har uansett rett på medisinsk hjelp.

 

Når en pisser på seg og spyr blod, da er det noe som er galt, og vedkommende burde på sykehus.

Lenke til kommentar
AMK hadde en "historie" på ham, men det er irrelevant. Er du skadet så har du krav på hjelp, uansett om du er Johnny Tendrup eller Jens Stoltenberg.

9226205[/snapback]

 

Korrekt. Helsepersonell skal ikke under noen omstendigheter diskriminere folk på denne måten, hva det enn skulle være.

 

Hva slags "historie" er det vi snakker om her forresten?

Lenke til kommentar
Vanskelig å ha en mening om en så uklar sak.. men slik er det jo stort sett med alt man hører fra Dagbladet.

9227142[/snapback]

 

hahah genialt!:p

 

Men at de ikke ville ta han med er rett og slett forkastelig. ALLE har rett til legehjelp. ALLE betaler jo skatt ( som oftest ).

Hvis jeg hadde blitt slått ned, og pisset på meg som følge av hjerneskaden jeg fikk når jeg traff asfalten også hadde jeg blitt nektet lege hjelp så hadde jeg saksøkt staten for grov feil i tjeneste og sånn... ja sånn annen greie også:p

Lenke til kommentar

Uansett om en fyr har reint mel i posen eller ikke skal ikke ambulansepersonellet la han ligge sånn. De har faktisk plikt til å hjelpe, og hvis de ikke klarer å vurdere en persons tilstand bedre en som så vil jeg gå så langt som å påstå at disse ikke gjorde jobben sin, og heller ikke er skikket til å kjøre ambulanse på nåværende tidspunkt. De burde heller settes til andre arbeidsoppgaver, som å vaske bekken, kjøre mattraller eller aller helst få fyken.

Hvis det er noe snev av tæl i helseministeren, sørger Sylvia Brustad for å røske opp i dette. Et nesten utilnærmelig krav fra min side er at alle, abolutt alle, ambulansepersonell sendes på kurs i observering, vurdering, etikk og moral snarest!

Endret av abrj
Lenke til kommentar
Syntes denne saken høres veldig rar ut. Velger å heller tro på at det er noe veldig viktig informasjon vi går glipp av her pga taushetsplikt.

9228631[/snapback]

Hva tenker du på da?

Jeg kan ikke komme på noen run til at denne mannen bare skulle bli etterlatt av sykebilen...

Lenke til kommentar
Syntes denne saken høres veldig rar ut. Velger å heller tro på at det er noe veldig viktig informasjon vi går glipp av her pga taushetsplikt.

9228631[/snapback]

 

Spiller da ingen rolle hva vi får av info om dette. Nar noen er skadet så har dem plikt til og hjelpe uansett hva han har gjort eller ikke. Håper dem mister jobben pga dette.

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro att mannen hadde rent mel i posen. i følge vitner hadde han ikke gjort noen ting og de så hele episoden.

 

Tror bare det var att en lattelig sykepleier nektet å kjøre han fordi han misforsto sitvasjonen eller var rasist. uansett han fortjener sparken og en god bot-fengsels opphold.

Lenke til kommentar
Jeg velger å tro att mannen hadde rent mel i posen. i følge vitner hadde han ikke gjort noen ting og de så hele episoden.

 

Tror bare det var att en lattelig sykepleier nektet å kjøre han fordi han misforsto sitvasjonen eller var rasist. uansett han fortjener sparken og en god bot-fengsels opphold.

9228736[/snapback]

Uansett om han hadde skittent mel så skal ambulansepersonellet hjelpe han. Det er politiet sin jobb å finne kven som er skuldig. Sjølv om det hadde vore ein årsak av hans eigne handlingar skulle dei hjulpet han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...