Gå til innhold

6000kr Verdt Irakiske Dinar Kan Returnere 3Mil $


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med veien samfunnet i irak går så er eg redd for at vanlig dasspapir kan bli meir verd enn desse lappene.

9225301[/snapback]

 

 

Siden nye dinarer kom har de hatt en økning på faktisk 25%.

Det er nok ganske så dyrt dass papir om det er det du vil kalle det. Men alle har da rett til sine meninger.

 

Ta et søk på nettet på order iraqi dinar, så lyser det opp kanskje en ny verden for kanskje deg også :-)

Lenke til kommentar
Vurderer å ta en telefon dit selv, men sitter på jobb akkurat nå. Jeg tok en prat med en av børsmeglerene her nå for 20 minutter siden, og han omtalte det som veldig høyrisiko - men absolutt en mulighet for at det skal fungere. Det hadde visstnok fungert både i Mexico og Kuwait tidligere.

 

Det han mente ville være risikabelt var hvis de nullstilte økonomien/kursen for å kvitte seg med gjeld. Nå har jeg særdeles lite kunnskap rundt dette, men 800 kroner skal jeg i det minste kunne samle sammen. Eventuelt spleise med noen kamerater så vi får kjøpt for 6000 kroner.

 

Hvor mange år snakker vi om før Irak vil nå en slik "topp" forresten? Jeg skjønner at det ikke vil hende i år, men snakker vi 2 år, 5 år, 10 år? Det er kanskje ikke så lett å si noe om dette, men hvis det er noen som har inngående kjennskap til dette er jeg selvsagt svært interessert i å høre. :)

 

edit: En ting jeg lurer fælt på er jo dette: Nå som det omsettes for milliarder vil det jo bli mange som sitter på mye penger etterhvert - og når man så skal selge dette - finner man nok kjøpere i såfall? Jeg har som sagt ikke veldig god kunnskap om denne typen økonomiske ting...

9225951[/snapback]

 

Dette skjedde også det samme med Tysk og Japansk økonimi i 2.verdens krig. Men disse økonomiene tok seg jo opp fint.

 

Når vi snakker om IRAK, snakker vi om verdens 2. største land med tanke på Olje reserver.. Og senere research har vist at de antar at irak har dobbelt så mye olje en det som var trudd tideligere: Det kan være dobbelt så mye olje i Irak enn tidligere antatt. link: http://www.na24.no/energi/article976111.ece . Noen som sier LØP å kjøp etter denne artikelen eller? he he....

 

Trur nok dette kan ta 1-3 år med tanke på rolig vekst, slik som det har vist seg å være til nå. Det å ikke kjøpe nå leder jo bare til at dinar blir sakte men sikkert dyrere, og hvis summen da når 1 usd = 100 dinar, ja da er vist våre sjanser for kjøp

og tjene noe spes på dette blitt borte da vi må ut med 10 ganager mer i kroner for å

kjøpe samme antallet dinar,en per idag, hvor det fortsatt etter min mening er ganske gunstig.

 

Men ikke hør på meg dere. gjør opp egen mening.

Jeg vil heller være inn en out. Snakked med

www.trustdinar.com og spurte hvor jeg kunne selge tilbake dinarene hvis jeg trengte penger eller noe, og ikke ønsket å ha dem lenger. De sa at de kunne kjøpe tilbake til samme kursen som banken i iraq selger det for...

 

 

Trur nesten det eneste vi mangler er stabiliteten i irak. Når det skjer, så kunne jeg ikke ha tenkt meg å stå helt uten dinar.. Da ville jeg heller tapt 6000 en flere potensielle millioner fra Revalueringen av deres valuta..

 

MJ

Endret av MortenJohansen
Lenke til kommentar

Ja, jeg er 99% sikker på at jeg skal kjøpe. Mitt eneste problem er at jeg ikke ønsker å låne mer penger her hjemme, og jeg får ikke lønning før 20. august. Jeg tror jeg kjøper 200.000 irakiske dinarer, noe som forhåpentligvis (for meg) vil koste rett i overkant av 1500 kroner.

 

Jeg føler at dette er penger jeg har råd til å tape, hvertfall med tanke på det enorme potensialet som finnes. Håper bare de ikke revaluerer før månedsskiftet, hehe.

Lenke til kommentar

Vanligvis ikke noen gambler men dette virker meget lovende. Kommer sikkert til å kjøpe for 1000. Heller tape 1000 enn å vite at man har gått glipp av mange mange tusen.

 

Samtidig så kommer jeg helt sikkert til å angre på at jeg ikke satset enda mer, hvis det går veien.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Mange tusen milliarder har vist blitt solgt.
:hmm:

 

Hva med inflasjonen?

9226669[/snapback]

 

Det er det jeg stusser fælt på også. Hvis det er millioner av mennesker som har handlet allerede er det liksom litt rart at alle skal tjene såpass mye på det. Men som sagt, jeg har liten eller ingen innsikt på dette her - annet enn at de visstnok skal være fullt mulig ifølge en av børshandlerene/økonomene på jobben.

Lenke til kommentar
Mange tusen milliarder har vist blitt solgt.
:hmm:

 

Hva med inflasjonen?

9226669[/snapback]

 

Det er det jeg stusser fælt på også. Hvis det er millioner av mennesker som har handlet allerede er det liksom litt rart at alle skal tjene såpass mye på det. Men som sagt, jeg har liten eller ingen innsikt på dette her - annet enn at de visstnok skal være fullt mulig ifølge en av børshandlerene/økonomene på jobben.

9226688[/snapback]

 

Når du har vært helt nederst i bøtta, kan det kun gå en vei!. :-)

 

MVH

 

MJ

Lenke til kommentar

Dette er et særdeles dårlig tilbud. Sammenliknet med den offisielle vekslingskursen betaler man en overpris på ca 30%. Går du i en bank som tar i mot irakiske penger og vil veksle dem inn i dag får du altså ca 4600 kr minus vekslingsgebyr.

 

Når man sammenlikner historien med dollarkursen kan det se ut som den har variert, men i virkeligheten har den holdt seg nesten stille, det er dollaren som har blitt mindre verd.

 

Dette er uansett ikke måten man kan ha mulighet til å drive lønnsom valutaspekulasjon på. Da må man også sette pengene i en irakisk bank, slik at man kan få rente.

Lenke til kommentar
Når du har vært helt nederst i bøtta, kan det kun gå en vei!. :-)

 

Jepp; mener å huske at et brød kostet noe mill. Tyske mark til slutt grunnet uendelig trykking av valuta ;)

(i sin tid)

9226773[/snapback]

 

 

Men likevel endte til og med Tyske mark på topp etterhvert som dere økonomi tok opp?

Det samme vil da skje med verdens nest største olje okonomi. Irak!

Lenke til kommentar
Ja, jeg er 99% sikker på at jeg skal kjøpe. Mitt eneste problem er at jeg ikke ønsker å låne mer penger her hjemme, og jeg får ikke lønning før 20. august. Jeg tror jeg kjøper 200.000 irakiske dinarer, noe som forhåpentligvis (for meg) vil koste rett i overkant av 1500 kroner.

 

Jeg føler at dette er penger jeg har råd til å tape, hvertfall med tanke på det enorme potensialet som finnes. Håper bare de ikke revaluerer før månedsskiftet, hehe.

9226610[/snapback]

 

trur det er et godt valg du har gjordt jeg. Congrats..

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på:

Om personen forventer at verdien kommer til å stige, hvorfor selger han sedlene da? Kanskje det er svarte penger de vil prøve å få vekk?

Det var jo et stort bankran i Irak for ikke så lenge siden og.

9227191[/snapback]

Fordi vedkommende muligens får tak i dinar kontinuerlig og billigere enn det han selger for.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på:

Om personen forventer at verdien kommer til å stige, hvorfor selger han sedlene da? Kanskje det er svarte penger de vil prøve å få vekk?

Det var jo et stort bankran i Irak for ikke så lenge siden og.

9227191[/snapback]

 

stigning har det jo vært. Det kan du jo også see fra tall jeg har postet tideligere i tråden. Men Disse dinar selgerne tjener jo litt på å skaffe penege fra irak og videre selge det. Han jeg snakket med sa de hadde 40mil dinar på lager, utenom deres egene personlige 50mil. Selger han 40mil, tjener han kanskje par hunder pr mil dinar, men vokser prisen en dag med PANG, selger jo ikke de lenger heller den kvoten de har der for salg, sa prisen alt har gått opp.

 

God butikk..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...