Gå til innhold

Bør jeg velge Syncmaster 226cw eller 245B?

Sky89

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg en ny skjerm, den skal i hovedsak brukes til surfing,spilling og for å se film. Har funnet to skjermer jeg gjerne kunne tenkt meg, den ene er 22" og den andre er 24". Trenger strengt tatt ikke 24", men har lyst på en skjerm som støtter full HD. Spørsmålet er om hvilken av disse skjermene jeg bør satse på, har det noen hensikt å ha en skjerm såm støtter full HD? :hmm:

Linker:

Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version

Samsung SyncMaster 245B

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt 245B.

Da får du litt større skjerm, men mye større oppløsning. Selv om skjermen er større, så er pikslene mindre, åga. det er flere piksler. Spill ser også mye bedre ut, selv om du kanskje trenger en litt god PC til å spille i den oppløsningen.

Jeg tror at når det kommer til panel, så har det egentlig ikke så veldig mye å si. Men så vet jeg ikke hva slags panel 245B kommer med heller. Uansett, har du penger, så ville jeg tatt den.

Jeg tror at jeg kommer til å kjøpe den, eller skjerm med tilsvarende oppløsning og størelse til høsten.

Lenke til kommentar
Jeg tror at når det kommer til panel, så har det egentlig ikke så veldig mye å si. Men så vet jeg ikke hva slags panel 245B kommer med heller. Uansett, har du penger, så ville jeg tatt den.

9241533[/snapback]

Ifølge Samsung Norge har 245B et TN-panel. Hvordan er dette i forhold til C-panel?

9241594[/snapback]

Jeg er ikke sikker. Jeg har ikke fulgt med i tråden der dette diskuteres hyppig. Men jeg mener det bare er A-panel som er så dårlig, og det er jo bare i Samsung SyncMaster 226BW vi har hørt om disse panelene, så jeg kan tenke meg at det duger.

OG som jeg sa i sted, så ville jeg anbefalt større skjerm med bedre oppløsning, fremfor en skjerm som i teorien gjerne er et par prosent mer lyssterk (vet ikke om den er det, men det er uansett snakk om svært små forskjeller)

Lenke til kommentar

Når det kommer til at man må ha god PC så er ikke dette et problem (foreløpig i hvert fall). Det som jeg er meget usikker på er om denne 245B passer til spilling? Hørt at den andre amsung skjermen (24") har jo noe problemmer med lag, husker ikke hva den het.

MEn er ikkje 24" for stort, tenker på at man sitter ganske nært skjærmen (ca 80 cm vil jeg tro), eller funker det godt?

Endret av Sky89
Lenke til kommentar

Skag1: Jeg vet ikke om det har noe hensikt å sikte etter noe annet enn TN-panel egentlig. Andre paneler som jeg har forstått først og fremst gir bedre farger er mye dyrere. Jeg er ikke helt med her heller, men etter det jeg har forstått er S-panel, C-panel og A-panel alle TN-panel bare fra forskjellige produsenter. Jeg har selv tittet Nec 20WGX² Pro, som er mye dyrere selv om det bare er 20 tommers og har samme oppløsning som mange andre, men har en annen type panel. Men jeg klarer enda ikke å bestemme meg for noe skjerm, vanlige butikker som SIBA, elkjøp etc har bare noen få skjermer og jeg liker å se på bildet og sammenligne før jeg kjøper. Et reint helvete å velge egentlig.

Lenke til kommentar

Jepp, det ble sagt i en annen 226CW-tråd at "TN" bare er et samlebegrep for panelene i disse skjermene. :)

Men tror jeg skal gå for 226CW siden den får veldig gode tilbakemeldinger og sies å være en verdig avtager av 226BW. Også er det påstått at det er S-panel-garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...