alinor Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Ser at quiz har blitt populært her så jeg følger opp med en første verdenskrig. 1. Hva het alliansen til England, frankrike og Russland? 2. Når sluttet på Første verdenskrig? 3. Navnet på han som skjøt erkehertug Franz Ferdinand? 4. By som var involvert i et massivt slag i 1916? 5. Navn på russisk offensiv i 1916 som drev sentralmaktene bakover? Nå setter jeg opp vanskeligheten her. 6. Navnet på den første store offensiven fra Tyskland i 1918? 7. Navnet på den amerikanske kommandøren? 8. Belgisk kongen het? 9. Nevn to traktater som seierherrene påførte de tapende maktene vi tar ikke med Versailles. 10. Navnet på den tyske festningene i Nord-Kina? Endret 7. august 2007 av alinor Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) 8. Belgisk kongen het? 9220105[/snapback] Albert ? Endret 6. august 2007 av Machius Lenke til kommentar
Cilpot Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ser at quiz har blitt populært her så jeg følger opp med en første verdenskrig. 1. Hva het alliansen til England, frankrike og Russland? 2. Slutten på Første verdenskrig 3. Navnet på han som skjøt erkehertug Franz Ferdinand? 4. By som var involvert i et massivt slag i 1916? 5. Navn på russisk offensiv i 1916 som drev sentralmaktene bakover? Nå setter jeg opp vanskeligheten her. 6. Navnet på den første store offensiven fra Tyskland i 1918? 7. Navnet på den amerikanske kommandøren? 8. Belgisk kongen het? 9. Nevn to traktater som seierherrene påførte de tapende maktene vi tar ikke med Versailles. 10. Navnet på den tyske festningene i Nord-Kina? 9220105[/snapback] 1. Trippelententen 2. Usikker på hva du mener her. . . 3. Gavrilo Princip 4. Verdun 5. Bursilov-offensiven 6. Den het vel bare "våroffensiven"? 7. Pershing..? 8. Albert den 1. 9. ? 10. ? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kan jeg spørre hva meningen med denne tråden er? Lenke til kommentar
alinor Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Prøver å se om det er noen som har litt interesse i første verdenskrig som faktisk er den viktigste krigen som har blitt slåss de siste hundre årene. Lenke til kommentar
alinor Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Ser at quiz har blitt populært her så jeg følger opp med en første verdenskrig. 1. Hva het alliansen til England, frankrike og Russland? 2. Slutten på Første verdenskrig 3. Navnet på han som skjøt erkehertug Franz Ferdinand? 4. By som var involvert i et massivt slag i 1916? 5. Navn på russisk offensiv i 1916 som drev sentralmaktene bakover? Nå setter jeg opp vanskeligheten her. 6. Navnet på den første store offensiven fra Tyskland i 1918? 7. Navnet på den amerikanske kommandøren? 8. Belgisk kongen het? 9. Nevn to traktater som seierherrene påførte de tapende maktene vi tar ikke med Versailles. 10. Navnet på den tyske festningene i Nord-Kina? 9220105[/snapback] 1. Trippelententen 2. Usikker på hva du mener her. . . 3. Gavrilo Princip 4. Verdun 5. Bursilov-offensiven 6. Den het vel bare "våroffensiven"? 7. Pershing..? 8. Albert den 1. 9. ? 10. ? 9224204[/snapback] Alt er riktig skulle ment når slutten på første verdenskrig De to siste er vanskelige. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Prøver å se om det er noen som har litt interesse i første verdenskrig som faktisk er den viktigste krigen som har blitt slåss de siste hundre årene. 9226802[/snapback] Hvorfor ikke bare starte en god diskusjon? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 9. Nevn to traktater som seierherrene påførte de tapende maktene vi tar ikke med Versailles. 10. Navnet på den tyske festningene i Nord-Kina? 9220105[/snapback] 9: Treaty of Sèvres, Treaty of Lausanne eller Treaty of Saint-Germain? Kan bare de engelske navnene er ikke sikker på hvilke du tenker på eller om det er noen andre? 10: tipper Tsing-tau? Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ser at quiz har blitt populært her så jeg følger opp med en første verdenskrig. 1. Hva het alliansen til England, frankrike og Russland? 2. Når sluttet på Første verdenskrig? 3. Navnet på han som skjøt erkehertug Franz Ferdinand? 4. By som var involvert i et massivt slag i 1916? 5. Navn på russisk offensiv i 1916 som drev sentralmaktene bakover? Nå setter jeg opp vanskeligheten her. 6. Navnet på den første store offensiven fra Tyskland i 1918? 7. Navnet på den amerikanske kommandøren? 8. Belgisk kongen het? 9. Nevn to traktater som seierherrene påførte de tapende maktene vi tar ikke med Versailles. 10. Navnet på den tyske festningene i Nord-Kina? 9220105[/snapback] 9. Brest-Litovsk-Traktaten og Bucuresti-Traktaten 10. Tyskerne hadde en base som het Tsingtao i Kina Lenke til kommentar
alinor Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Det er riktig Bbax1 og boblikof. To stykker som greier den, jeg er imponert. Dere har vel lest litt om første verdenskrig regner jeg med? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er riktig Bbax1 og boblikof. To stykker som greier den, jeg er imponert. Dere har vel lest litt om første verdenskrig regner jeg med? 9231024[/snapback] Er ikke så bevandra akkurat i første verdenskrig, men har vel litt peil Post gjerne flere spørsmål Lenke til kommentar
alinor Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Navnet på lederen for den tyske Hochseeflotte? Hva het admiralen som ledet den britiske Home Fleet? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Navnet på lederen for den tyske Hochseeflotte?Hva het admiralen som ledet den britiske Home Fleet? 9236258[/snapback] tenker du på jyllandsslaget eller gjennom hele krigen? Home Fleet: tar en råkjangs på John Jellicoe? Hochseeflotte: var det ikke flere som ledet flåten? tipper Franz von Hipper? Lenke til kommentar
alinor Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 John Jellicoe er riktig og det samme er von Hipper. Du hadde faktisk også riktig når det gjaldt lederene av Hochseeflotte. Så det etterlater en mann, tysker. Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Reinhard Scheer var den andre som ledet høysjøflåten(fra 1916). Lenke til kommentar
alinor Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Herlig Boblikof. Hva het den engelske legen som ble henrettet av tyskerne som førte til store anti-tyske demonstrasjoner i USA? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Lukter skoleoppgave . Lenke til kommentar
alinor Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Nah er faktisk ikke det, men kan vel komme litt sånn ut av spørsmålene uansett var det unødvendig å bumpe denne tråden. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nah er faktisk ikke det, men kan vel komme litt sånn ut av spørsmålene uansett var det unødvendig å bumpe denne tråden. 9516123[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå