Wubbable Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Altså: Jeg konverterte en film til xvid... Det tok 1 time og 4 minutt... De 16 siste minuttene (altså fra minutt nr. 48 i konverteringen) satt jeg på en episode av frustrerte fruer... Dette, mens DC++ kjørte i bakgrunnen, og tok ca. 3% av CPU på det meste... Så, ble konverteringen ferdig, og CPU usage ble da redusert til rundt 3-4%... 30 sekund ETTER (Ting burde jo ha kjølt seg ned da), så slår datamaskinen seg rett av helt uten videre... Slo den på igjen, og etter rundt 30 sekund senere er jeg i BIOSen og ser på temperaturene... Temperaturene var på rundt 40 grader... (PWM på 46 grader om jeg ikke husker feil) Tingen er: Systemet skal gi lyd fra seg når en av følgende blir oppfylt: - CPU er minst 75 grader - System er minst 55 grader (Antar det er chipsettet) - PWM er minst 70 grader Og skal slå seg av når en av følgendes blir oppfylt: - CPU er minst 85 grader - System er minst 65 grader - PWM er minst 80 grader Det er på ingen måte mulig at noen av disse ble oppfylt, og attpåtil at det skjedde ETTER alt hadde vært idle i 30 sekund... Systemet gidde ikke fra seg noen som helst advarsel... Lyden fungerer, og var skrudd opp, og system speakeren fungerer helt fint... Jeg vet ikke hvilken høyttaler systemet bruker for advarsel, siden jeg aldri fikk en... Så, det jeg lurer på, er hvorfor den bare slo seg av? Merkelige er (Og tilfeldige): Moren min gikk forbi kabinettet mitt sekundet den slo seg av... Men, eneste hun på noen måte kan ha kommet borti, er et USB koblingspunkt i en USB skjøtekabel, noe som jeg tviler på har forårsaket det... Selvfølgelig, kommer jo diverse folk med vitser at moren min er MILF ( ), og at hun forårsaket overopphetingen, men det tviler jeg på Så, noen ideer? (Håper dette er relativt rett del av forumet forresten) edit: Forresten, har et Silverstone TJ06 kabinett, med vindtunell, så det holder komponentene (CPU / RAM) forholdvis kjøligere enn i et "vanlig" kabinett... Kjøleren på CPUen er den som følger med... RAMen, corsair dominator, har jo også kjøleribber... edit: Og ingenting er overklokket... Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 er vell en windows feil, skjer av og til med meg også. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Jaha? For det har aldri, noen gang, skjedd med meg... Selvfølgelig har jeg vært borti tilfeller der dataen restarter seg, men ikke at den går helt av... Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 hmm... Strømmbrudd kanskje? Blinka lyset? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Det er MULIG, men TVen min tar rundt 4 sekund før den viser et bilde (når jeg slår den på), og den sto på hele tiden så vidt jeg husker... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Mest sannsynligvis en programfeil. Gå og se i hendelsesloggen til windows så finner du kanskje svaret. Har Vista her, men mener det skal ligge under administrative verktøy i kontrollpanelet. Svein. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Jeg gjorde det, står bare det vanlige om DCOM, og litt informasjon, ikke noe som kunne forårsaket en fast shutdown... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Fast shutdown? På sekundet altså? Hva med strømkontakten bak på PC eller stikkontakten/vegguttaket da? Svein. Endret 5. august 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Ja se om det noe tips her. Start-kjør-eventvwr.msc Gjør dette Star-kontrollpanel-system-avansert-oppstart gjenoppretting-systemfeil v v ta bort hake start på nytt automatisk liten minne dump 64 Bios uppdate - og se på power innstillingene Kjør minne test viss du ikke har gjort det. http://www.memtest.org/ http://www.answersthatwork.com/Download_Ar...elf_reboots.pdf Ta bort alt du ikke trenger for og boote usb-net-hd-printer.....osv Endret 5. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Fast shutdown? På sekundet altså? 9215251[/snapback] På sekundet ja... Den typen som kun skal sje ved overoppheting... SNIPPSAT: Den restartet seg ikke, den gikk rett av... Lite vits i det du sier, da det bare gjelder for BSODs. Ingen minnedump, ingenting i eventloggen, no nothing Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Ok tok det med. Da er det vel mere inne på den pdf linken. Denne kan skape problemer. Jeg har fjernet det dumme lokket. Cpu kjøler holder på plass. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635742 Se om det samme skjer i sikkerhetmodus. https://help.ubuntu.com/community/LiveCD For og ta bort at win lager problem. Koble bort det du kan Har du en eldere psu-skjermkort..osv Prøve det. For jo håpe det ikke er hovedkort. Mye styr det. ABIT IP35 PRO er et kort jeg kunne tenke meg og ha selv. Endret 5. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Jeg tviler på at det er hovedkortet... Er jo alltid litt kødd i begynnelsen, tro meg, jeg hadde mye mer problemer med mitt ASUS A8N SLI når jeg fikk det PSUen er en ThermalTake Silent Purepower 560W, 2 år gammel... Skjermkortet er et XFX GeForce 6600, med passiv kjøler og et viftekort som holder kjøleren kald... Kan kjøre noen stresstester, og hvis det ikke skjer igjen, så må moren min ha gjort noe mystisk edit: Ang IHSen... Jeg antar at den er OK, siden temperaturene hadde garantert vært høyere hvis den var bøyd... Endret 5. august 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Kan kjøre noen stresstester, og hvis det ikke skjer igjen, så må moren min ha gjort noe mystisk 9215613[/snapback] Det var dette jeg mente... mulig strømkabelen er løs. Da moren din gikk forbi, så var det kanskje nok til at PC'en mista strømmen. Kan jo være strømkabelen inni PC'en også, som går til hovedkort eller prosessor. Svein. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Nei, siden hun går ikke over strømkabelen... Sjekket forresten det med en gang, både den i veggen (Ingen skjøtekabel, den går direkte inn i ett vegg-uttak), og den som går inn i PSUen.. Alt var OK. Eneste hun går over er en nettverkskabel (under teppet), og tastaturets USB kabel, som er over teppet, bra synlig. All intern kabling er helt OK.. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Ok. Da kan vi utelukke det Svein. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Men, en ting jeg skal teste: Når jeg slår av dataen for kvelden, skal jeg bruke Power-knappen... Den skal jo instruere WinXP til å gjøre en vanlig, helt normal shutdown.. Men hvis den går rett av (Noe som er et problem), så antar jeg at hun kom borti den... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 OK, stresstestet i rundt 40-50 minutt nå... Høyeste temperaturen, var på PWMen, som var 55° på max... Så, jeg konkluderer det med at moren min må ha komt borti noe Lenke til kommentar
Toad Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har faktisk opplevd samme greia, bare en annen "konklusjon"... Jeg har en skjerm som er ganske tilbakestående, som driver og slår av bakgrunnsbelysningen av og til. Det jeg må gjøre da er å gi den en saftig kakk, helt til det kommer tilbake... Men en dag ville den ikke på ijen (og jeg var ganske forbanna) så jeg løfta den litt opp fra pulten og smalt den ned igjen, lyset kom ikke tilbake og PC-en (som står 10cm fra skjermen) slo seg momentant av. Jeg ble litt forskrekket og slo på igjen PC-en, alt funket fint. Tenkte jeg skulle teste om det skjedde igjen, så jeg dengte ganske hardt i bordet og PC-en sluknet. Har ikke funnet helt ut hva som gjør det, men det var i alle fall grunnen hos meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå