Gå til innhold

Åssen Gothic spill hvar best?


Anbefalte innlegg

Gothic 1, 2 eller 3? lag en forklaring.

 

Jeg syntes nr.1 pga allt. Det er liksom da allt begynner, du møter folka, du blir bokstavelig talt kasta inn i historien. du bygger deg oppover fra 0 skills til alt an mann kan ta på seg!

 

Fantastisk alle tre men personelig syntes jeg nr.1

Endret av Pibeba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker òg alle Gothic-spela, men synest nummer 2 var aller best. Synest der var meir "driv" i det enn dei to andre, følte stadig at der var noko i historia som motiverte meg. Det var òg ein del penare og meir polert enn forgjengaren, samstundes som det var større, med 2 (3 med NotR) store område å boltre seg i.

 

Gothic 3 var veldig stort og vakkert, men hadde ein del svakheiter som trakk ned i høve til begge dei to forrige. Altfor låg vanskegrad grunna elendig AI, for dårleg implementert gruppe-/faksjons-system (ingen gjenkjenner deg for det du er lenger), oppdrag som ikkje fungerte (spesielt alle dei der du skal bli med ein fullstendig hjelpeslaus NPC på jakt), og ikkje minst: for dårleg historie/historiefortelling. Tenker då spesielt på greia med Lee, og det første møtet mellom meg (den mektigaste nolevande eldmagikaren) og Xardas (forræder-sniken som allierte seg med orkane og øydela rune-magien). Hadde liksom forventa meg litt meir enn "Der var du ja, stikk og hent desse greiene for meg, er du snill", når eg endeleg fann han etter å ha traska gjennom Nordmar i dagevis og kverka 5029 orkar og 4931 villdyr.

 

Om Gothic 3 hadde vore flinkare med historiefortellinga og dialogane, i tillegg til å vere om lag dobbelt so vanskeleg, kunne det kanskje ha slått 2-aren.

 

Kay

Lenke til kommentar

helt enig med kay her

 

men skal ikke klage såååå mye på vanskelighetsgraden siden Gothic 2 også var ALT for lett (uten NotR). Tror mye av det som var dårlig i Gothic 3 hadde blitt fikset i expensionpakken som var planlagt, blant annet fikset stort på AI, og mye annet, vi hadde kanskje kunnet velge tilbake til det gamle kampsystemet (som jeg synes var bedre)

 

men historien var best i Gothic 2 og det gjorde det til et bedre spill

Lenke til kommentar

Gothic 2 med Night of the Raven er det beste, jeg har aldri blitt så opphengt i et spill før. Helt enig i det du sa, Kay.

 

Gothic 1 var vel det første ordentlige rollespillet jeg prøvde, var vel Diablo II først men det var hovedsaklig bare og trykke 100 millioner ganger på musa så var man ferdig, Gothic 1 og 2 ga en utfordring uten at det ble kjedelig, begynnelsen var ikke så ''givende'' men etter noen timer og når man kommer inn i historien og spillet så jeg hvor geniale de var, da med G2:NotR på top.

 

Gothic 3 er også ganske bra, jeg skulle ønske det var mer som G1 og 2, men det er forstsatt et veldig bra spill. Noe lav vanskelighetsgrad og litt for enkelt kampsystem selv om det fungerte greit nok. Lav framerate (spesiellt i byer) og div små-bugs greier jeg og se forbi.

Jeg husker godt første gang jeg gikk utenfor de første byene i spillet (Cape Dun og Ardea) etter sikkert 20-30 timer bare der, spillet var en drøm og utforske. kom vel først til Montera etter en lang tur. likte den byen spesiellt godt av en eller annen grunn.

 

Jeg liker egentlig ikke og spille spill om igjen etter den første gangen men etter at jeg har tenkt over spillene nå kjenner jeg at jeg savner de :love:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har spillt 2 og 3 men jeg syntes 3 var best fordi der har du mye emr frihet, du kan velge hvilken side du står på, og det er litt enklere å tjene penger

 

på 2'eren er det bare en by, det første kapittelet er drit vanskelig, du må bli akseptert av 6 folk OSGÅ bli akseptert inn i en Militia for å komme til kapittel 2, litt for mye å gjøre

Lenke til kommentar
Jeg har spillt 2 og 3 men jeg syntes 3 var best fordi der har du mye emr frihet, du kan velge hvilken side du står på,  og det er litt enklere å tjene penger

 

på 2'eren er det bare en by, det første kapittelet er drit vanskelig, du må bli akseptert av 6 folk OSGÅ bli akseptert inn i en Militia for å komme til kapittel 2, litt for mye å gjøre

9632829[/snapback]

 

 

man trenger ikke nødvendigvis bli medlem av the militia, man kan jo velge å jobbe får lee eller bli en vill fire mage å denge orker til krampa tar deg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes G1 var best egentlig. Det var mer villt og brutalt, og de forskjellige faksjonene var veldig bra! Men hei, G2 er hakk i hæl, kanskje til og med ett hestehode foran med NOTR, selv om det ikke var noe Ulu Mulu med. Lo så jeg nesten ramla av stolen når han sjamanen i G1 begynte å snakke om Ulu Mulu'en. Men det er vel mest pga noe interne greier mellom noen kompiser :p

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg syntes toern er best...Enern spilte jeg kanskje et par timer før jeg fjerna det fort som faen, det var for knotete å i det hele tatt gjøre noe som helst.Treern var kult ,men det var så mye bugs at jeg slutta å spille det og nå er det så lenge siden jeg spilte at hvis jeg tar det opp så må jeg nesten begynne fra nytt, men det er ikke fristende etter jeg invisterte så mange timer:(

Noen som vet om bugsa begynner å bli fiksa snart eller??

Lenke til kommentar

Helt klart Gothic II

 

Jeg spilte gothic II før gothic I, derfor introduserte II meg for hele gothic universet. Når jeg etterpå prøvde 1 var følesen av at det var teknisk unerlegent meget sterk. Syntes også at de forskjellige leirene var dårligere og mindre interesange en i II.

 

Gothic II har den kosligste og mest stemningsfulle verdenen i noe spill jeg har prøvd. Litt teknisk dårlig og med noe svak historie, er alikavel kanskje det absolutt beste spillet jeg noen gang har hatt gleden av å spille.

 

Gothic III var bare noe usammenhengende bugete møl. Men jeg har planer om å prøve det igjen snart med den nyeste versonen av de fan lagde patchene.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Enig med Grinder når det gjelder det tredje spillet i serien... Det var en ganske stor skuffelse til tross for at det er ganske greit når man installerer community patches.

 

Gothic II uten NotR er ganske uinteressant for min del. Det blir for enkelt, og man blir sterk utrolig fort. Det meste går som en lek.

 

Gothic II med NotR derimot er utrolig stilig! Dette er selve SPILLET :D Kjempevanskelig første gangen, og en ekstremt bra historie.

 

Gothic I er veldig morsomt første, og kansje andre gangen man runder det. Etterpå blir det alt for lett :( Ellers er det en veldig god historie, og ett veldig bra plott.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker gothic 2. Er så digg å komme tilbake til Valley of Mines og møte vennene sine fra gothic 1 etc.

 

Gothic 1 mener jeg er nesten like bra. Synes historien er bedre, men jeg liker ikke kontrollene

 

Gothic 3 mener jeg er en skuffelse. Gadd aldri å spille det noe serlig.

Lenke til kommentar

Pb har gjort en utmerket jobb med gothic 1 og 2, kansje ikke fullt så bra nr. 3 men herregud da, gothic 3 var jo et fantastisk spill. man trenger ikke alltd bare se på det negativet, greit nok at det var mye bugs men det meste ble jo fiksa med parcher. men se heller litt på den store og nydelige verdenen de hadde satt sammen, den var jo fantastisk. alle oppdragene, alle karakterene som løp rundt. se litt mer på det positivet å ikke bare på det negativet! de lagde jo tross alt et bra rpg spill. se ort fra tittelen da, si at det ikk ahadde vert et gothic spill, det ville jo vert et bra spill. man trenger ikk alltid måle det opp med forgjengeren. mange av dere fikk sikkert mange gøye timer forran sjermen!

Lenke til kommentar
Pb har gjort en utmerket jobb med gothic 1 og 2, kansje ikke fullt så bra nr. 3 men herregud da, gothic 3 var jo et fantastisk spill. man trenger ikke alltd bare se på det negativet, greit nok at det var mye bugs men det meste ble jo fiksa med parcher. men se heller litt på den store og nydelige verdenen de hadde satt sammen, den var jo fantastisk. alle oppdragene, alle karakterene som løp rundt. se litt mer på det positivet å ikke bare på det negativet! de lagde jo tross alt et bra rpg spill. se ort fra tittelen da, si at det ikk ahadde vert et gothic spill, det ville jo vert et bra spill. man trenger ikk alltid måle det opp med forgjengeren. mange av dere fikk sikkert mange gøye timer forran sjermen!

 

 

Ja, det er sant nok. Men dessverre var det et Gothic spill, og dermed har jeg høyere forventinger. De skulle kallt det.. øøøh... Noe annet og skiftet navnene på NPC's og historie. Kunne sikkert blitt bra da.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jo, Gothic 1 har jeg ikke spilt så mye på, men det var bra. Liker å drepe stygge dyr der.

Terningkast: 5

Og Gothic 2 var bra, men jeg synes det er litt for vanskelig, egentlig. Er jo enda i

Terningkast: 4

begynnelsen. Kommer meg ikke inn i en by, eller hva det er.

Og Gothic 1 har jeg ikke spilt så mye på, men det var bra. Liker å drepe stygge dyr der.

Gothic 3 har jeg dessverre ikke fått prøvd, for det tar så altfor lang tid å loade på denne maskinen, og jeg er litt for utolmodig, så prøver å gjøre noe annet mens spille loader, men da låser hele maskinen seg, så jeg må trykke på den magiske AV-knappen, noe som slår av maskinen.

Terningkast: Ingen vits i å gi enda.

Endret av Baconburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...