Gå til innhold

får ikke starte inst av ubuntu. feilmelding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første du kan sjekke er at cden din er i form. Er vel ein slik 'media check'-ting på ubuntu-cden...

Evt. kan kanskje denne sida hjelpe deg.

Virkar som dette er eit "vanleg" problem som kan ha mange løysingar.

9213154[/snapback]

Problemet er at denne meldingen kommer opp både når jeg vil innstalere og når jeg prøver og sjekke cden. jeg har foresten en harddisk men flere partisjoner. har prøvd og laste ned og brenne ny cd men dette fungerte heller ikke :cry: hjelp!

takker for svar!

Lenke til kommentar

Sjekk md5-summen på .iso-fila du lastet ned så du vet at den (ikke) er korrupt. Sammenlign md5-summen du får fra din fil med den md5-summen som er oppgitt på samme sted som der du lastet ned .iso-fila fra. Er de like trenger du ikke laste ned på nytt.

Å brenne CD på redusert hastighet vil også kunne redusere sjansen for bitfeil.

Endret av kommers
Lenke til kommentar
Sjekk md5-summen på .iso-fila du lastet ned så du vet at den (ikke) er korrupt. Sammenlign md5-summen du får fra din fil med den md5-summen som er oppgitt på samme sted som der du lastet ned .iso-fila fra. Er de like trenger du ikke laste ned på nytt.

Å brenne CD på redusert hastighet vil også kunne redusere sjansen for bitfeil.

9214300[/snapback]

summen var lik og jeg har nå prøvd og brenne den ut med flere forskjellige hastigheter uten at det hjelper :( noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Dette er hardwaren min. har ikke prøvd 6.10 men skal laste den ned nå. (grunnen er at det var endel som har hatt problemer med og finne cd rom ol. når de har oppgradert denne veien.

takker for svar!

Spesifikasjoner: Intel Core 2 Duo T7300 (Santa Rosa)

Skjerm : 15,4" Acer Crystal BrigthTFT WXGA (1280x800)

Minne : 2048 MB (2 x1024MB)

Harddisk : 160 GB Harddisk

Chip-set : Mobile Intel PM965 Express

Grafikk : Geforce 8600-GT 256MB/1GB

Optisk enhet : DVD Brenner - Dual

Lydkort : Dolby®-certified surround sound system with two built-in Acer 3DSonic stereo speakers and one subwoofer supporting low-frequency effects, Intel® High-Definition audio support,S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers

Batteri : 8 Celler

Eksterne porter : 4 x USB 2.0 ports, 1 x HDMI™ port with HDCP support,1 x External display (VGA) port,1 x ExpressCard™/54 slot, 5-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 1 x S-video/TV-out (NTSC/PAL) port,1 x Consumer infrared (CIR) port , 1 x IEEE 1394 port ,1 x Modem (RJ-11) port , 1 x Ethernet (RJ-45) port ,1 x Headphone/speaker/line-out jack with S/PDIF support

Nettverkskort : 10/100 Mbit nettverkskort,Trådløst 802.11g/n WLAN

Tastatur : 88-/89-key keyboard, inverted "T" cursor layout, 2.5 mm (minimum) key travel, Seamless touchpad pointing device with 4-way scroll button, 12 function keys, four cursor keys, two Windows® keys, hotkey controls, embedded numeric keypad, international language support, independent Euro and US dollar sign keys, Empowering Key , asy-launch buttons: WLAN, Internet, email, Bluetooth®, 3G (optional), Acer Arcade™ ,Acer MediaTouch keys: play/pause,stop,previous,nextandrecord keys

Vekt . 2.75 Kg

Programvare :Windows Vista Home Premium Edition (Norsk, Dansk, Engelsk) , Norton® Antivirus (3 md. fri bruk), Cyberlink PowerDVD, NTI CD Maker,Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide, Acer GridVista,Microsoft® Works 8.5 with Office Home and Student 2007 Trial

Garanti : 1 års garanti (ikke på batteri) Support : 800 84 880 (09:00 – 17:00)

Multimedia : 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 0.3MP Orbicam - Web kamera integrert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...