Gå til innhold

Verdt å skaffe seg LOTRO?


Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier. Sliter litt med spill av interesse i disse dager. Litt lei de jeg har og kunne tekt meg et spill som en kan spille et par timer om dagen eller noe. Jeg har prøvd beta`en av LOTRO og lvl`et opp til 11. Grafikken er suveren, det skal det ha, men jeg irriterte meg litt over den typiske MMORPG-Mobs-overalt-opplegget. Tviler det er/var slik i midgar, at det var en ulv hver 10meter, uten sammenligning forøvrig. Er selv en LOTR-fan så det frister litt, i allefall til AOC kommer.

 

Så, hva synes dere LOTRO-spillere så langt? Hvordan er communityen ingame? Skulle gjerne hatt svar fra dere som er LOTR-fan også? Om dere irriterer dere over spillet, da en har lest boken OSV?

 

Ser frem til kontruktive svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MMORPGs kan aldri være helt tro til det universet det er basert på, særlig ikke LOTRO.

 

Man kommer ikke unna "gå til x sted, drep y mengde random mob, returner til z for reward" i MMORPGS, LOTRO er ikke immun mot dette heller.

 

Communityien ingame er rimelig grei, og de færreste er idioter som "ninjalooter" mm.

 

Har siden jeg startet LOTRO (3uker) kun truffet på to ninjalooters og et par spammers. Sånn sett virker det mye mer modent enn f. eks WoW.

Lenke til kommentar
Som emnetittel sier.  Sliter litt med spill av interesse i disse dager. Litt lei de jeg har og kunne tekt meg et spill som en kan spille et par timer om dagen eller noe. Jeg har prøvd beta`en av LOTRO og lvl`et opp til 11. Grafikken er suveren, det skal det ha, men jeg irriterte meg litt over den typiske MMORPG-Mobs-overalt-opplegget. Tviler det er/var slik i midgar, at det var en ulv hver 10meter, uten sammenligning forøvrig. Er selv en LOTR-fan så det frister litt, i allefall til AOC kommer.

 

Så, hva synes dere LOTRO-spillere så langt? Hvordan er communityen ingame? Skulle gjerne hatt svar fra dere som er LOTR-fan  også? Om dere irriterer dere over spillet, da en har lest boken OSV?

 

Ser frem til kontruktive svar.

9196916[/snapback]

 

 

Er ikke særlg erfaren når det gjelder MMO, men når det kommer til følelsen av "å være der", ble jeg svært imponert :thumbup: Har ikke rukket så spille så mye, men historien er svært tro mot historien (har lest LOTR, Silmarillion, og The Hobbit mange ganger+The Children of Hurin 1 gang), og karakterene (så langt) virker veldig troverdige. Irriterer meg slett ikke over spillet, gjorde det heller ikke med filmene, til tross for at både spillet og filmene tar seg "friheter" (noe som de selvsagt må for å få det til å "henge på greip" :D ) Må vel egentlig si at hittil liker jeg spillet best, for der får vi ta del i noe som kunne ha skjedd i Tolkiens verden, filmene endrer bare litt på historien for å få det til å ta seg bra ut på film, bl.a. får hele bok 1 bare ca 20 min oppmerksomhet... :nei:

 

Uttaler meg bare her som LOTR-fan, håper det er til hjelp :)

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hva slags type spiller du er. Jeg er en gammel traver i mmorpg's. Har spilt Ultima Online siden 1997, og gikk over til WoW ifjor sommer. Det som gjorde at jeg holdt meg til sistnevnte var den store forskjellen og forbedringen fra det jeg tidligere var vant til.

 

LOTR var rett og slett altfor likt WoW for min egen del, ikkenoe "nytt", jeg slet (motivasjonsmessig) meg til lvl 10 og der forblir charen parkert.

Lenke til kommentar
Kommer helt an på hva slags type spiller du er. Jeg er en gammel traver i mmorpg's. Har spilt Ultima Online siden 1997, og gikk over til WoW ifjor sommer. Det som gjorde at jeg holdt meg til sistnevnte var den store forskjellen og forbedringen fra det jeg tidligere var vant til.

 

LOTR var rett og slett altfor likt WoW for min egen del, ikkenoe "nytt", jeg slet (motivasjonsmessig) meg til lvl 10 og der forblir charen parkert.

9218687[/snapback]

 

Det LOTRO har er; fantastisk grafikk, en annerledes måte å gjøre grinding på (deeds/traits), og en bedre questline (epic books). Crafting er også dugbart. (på den måten at de beste itemsene du can crafte matcher endgame loot.

 

Det det mangler er: Forbedret PVMP (PvP med 2 spiller factions kommer ikke til å skje og den såkalte PvPen som er nå, er det få som spiller og det er for det meste uorganisert zerg, eller så skjer det så og si ingenting.

 

Skills trenger en del arbeid, mtp at de fleste du får etter lvl 20 er crap (for meg som Champion, så har dette stemt, med unntak av 1-2 skills) og det virker som om det stemmer for andre klasser også. Med Burglar og Guardian får du ikke flere skills etter lvl 38 (mener jeg å huske), med unntak av evt. legendaries.

 

Legendaries er med få unntak, enten elendig eller OK. Mtp gullet/arbeidet som skal til, er det rett og slett ikke verdt det.

 

Igjen så er alt fra en Champions synspunkt.

 

I likhet med Uchiha trodde jeg at jeg var "frelst", men nå er langt fra det. Alt dette kan virke rimelig negativt, men det er fordi jeg har oppdaget spillets feil(er) underveis.

 

Gamecardet er aktivt til 1. Oktober, så jeg tror neppe jeg kommer til å slutte å spille LOTRO før den tid.

 

AOC på 800x600 frister heller ikke, så mulig det blir en oppgradering mtp på det.

Lenke til kommentar

Lore-masters kommer ikke ordentelig i gang før lvl 20. Lvl 18 begynner de kraftige skillsene å komme..

Er en legendary-trait jeg SKAL ha og det er at jeg kan bruke sword og staff. Som Lore-master kan man BARE bruke staff fram til legendary og dermed ser jeg på denne legaendary-traiten som et GIGA-GIGA pluss :)

Lenke til kommentar
Lore-masters kommer ikke ordentelig i gang før lvl 20. Lvl 18 begynner de kraftige skillsene å komme..

Er en legendary-trait jeg SKAL ha og det er at jeg kan bruke sword og staff. Som Lore-master kan man BARE bruke staff fram til legendary og dermed ser jeg på denne legaendary-traiten som et GIGA-GIGA pluss :)

9220054[/snapback]

 

LM er vel den av de få jeg ikke engang har orket å levle til lvl 10 engang, men mulig jeg lager en senere.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å spare penga, spill heller WoW til Age of Conan kommer ut.

9230425[/snapback]

 

Jeg er i samme bås som dere, jeg har gått lei av spillet etter en kort tid, men istedetfor å bare skrive 1 setning, kan du i hvertfall begrunne hvorfor?

 

Skrev selv en del om hva som gjør spillet svakt, da kan vel du gjøre det samme. Folk slutter for forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
En ninjalooter er en som tar ting han ikke har rett på, eller ikke kan bruke, for penger. En som roller need på alt går nok under dette kategorien.

9207118[/snapback]

 

Hater de folka :mad: Men som oftest er folk villig til å bytte eller gi fra seg tingene, dersom du spør vennelig

9220569[/snapback]

 

 

Spilte med noen ganske snille folk i greatbarrows da vi fikk noen syke looter... jeg needet det jeg trengte.. Noe heavy armour og et sverd som var lvl'en over meg...

Så kommer søren meg han lvl 40'ien som hjelper oss og needer hele fanskapet.. Fikk ikke en dritt..Spurte han hvorfor han gjorde det så sa han "Well it's worth a bit on ah"...

 

 

For en dust

Lenke til kommentar

Gammel traver i MMOs her også, og etter 2,5 år med WoW bestemte jeg meg for å gi LOTRO en ny sjanse, etter at jeg fortrengte hele betaen.

 

Og...som det er nevnt tidligere, er det jo regelrett bare "WoW, i hobbitverden". Lotro skorer noen poeng på grafikk, men generelt så foretrekker jeg WoW over dette. Er endel kule småting du kan gjøre, som er morsomt den første uke, eller to...Men så dabber det jo raskt av.

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt spenn på LOTRO og da gidder jeg ikke å bruke mer spenn på WoW (som jeg bare har prøvd for leeeenge siden) forså å bytte til AoC etter to mnd? Nei vettu hva: kose rmeg med Tolkiens verden en stund til.. Se på AoC til jul eller noe.. FunCom ville jo BARE ha folk over 18 til BETA *sette seg ned og furte*

Lenke til kommentar
Hva er trenden i spillet? Jeg mener, øker antallet spillere på serverene eller blir det ferre?

9231087[/snapback]

 

Det virker som om det blir flere, men jeg har ikke noe statistikk som kan backe det opp.

 

En annen "trend" er at det er mange som kommer fra WoW, men andelen folk som ikke kan oppføre seg, er forbausende lavt, men det kommer nok av at de fleste som spiller det er i hvertfall 18+. (jeg skal ikke komme med noe paraleller mellom alder og modenhet, men i WoW sitt tilfelle kan man gjøre det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...